Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Debrecen lesz Magyarország...

Debrecen lesz Magyarország Detroitja?

Figyelt kérdés

Az USÁ-ban Detroit volt az autogyártás központja, majd jöttek sorra az olajválságok, az olcsó japán autók, a pénzügyi válság és sorra zártak be az autógyárak, vagy drasztikusan lecsökkentették az alkalmazottaik számát. A majdnem 2 milliós várost ma már 5-600 ezren lakják és az USA kormányának minden erőfeszítése ellenére tovább csökken a lakosságszám, egséz városnegyedek állnak üresen, ezzel együtt pedig megnőtt a bűnözés is.


Debrecenben most mindent az akkumulátorgyártásra tesznek fel, sorra építik a kínai és koreai akku és azokhoz kapcsolódó alkatrész gyárakat. A BMW gyár is kizárólag akkumulátoros autókat fog ott gyártani. Hatalmas állami támogatásokat kapnak egyenként is ezek a gyárak, akkorát amelyet az összes helyi gyár, vagy vállalkozás együtt sem.


Simán elképzelhető viszont, hogy néhány év múlva egy új technológia jelenik meg az autóiparban mely elavulttá teszi a lítium akkumulátortechnológiát és velük együtt az összes olyan gyárat amelyek ezzel kapcsolatosak. Szintén előfordulhat ahogy Detroit esetén is, hogy bármikor jöhet egy akkora pénzügyi válság ahol az autók iránti kereslet drasztikusan csökken. Ezenkívül a kínaiak is dönthetnek úgy, hogy még olcsóbb munkaerőt alkalmazva máshova helyezik át a termelést.


A most 200 ezer lakosú Debrecen jelenleg növekvő lakosságszámra számíthat főleg a vendégmunkások miatt akár 250 ezerre is nőhet a lakosok száma. De a fentebb elsorolt események bekövetkezte után leapadhat akár a korábbinál is alacsonyabb lakosságszámra, marad viszont a szennyezett és lebetonozott talaj a termőföldek helyén, a munkanélküliek akik nyilván máshol keresnek majd állást, és a város is bevétel nélkül marad, miközben egy jóval nagyobb infrastruktúrát kellene ellátnia.


A kérdés az, hogy járhat-e úgy Debrecen mint Detroit, mennyi idő az amíg a lítium akkumulátortechnológiát leváltja valami más, és biztos, hogy megéri ekkora állami összegekkel támogatni ezeket a kínai, koreai, német gyárakat, hogy a magyar termőföldre szennyező gyárakat létesítsenek?



2023. aug. 21. 13:18
1 2
 11/20 anonim ***** válasza:
81%
10) megkérdezik őket 4 évente,és rekordmértékű az elégedettségük úgyhogy nem értem mi a bajod.
2023. aug. 21. 19:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/20 anonim ***** válasza:
26%

Debrecenből nem lesz Detroit!

Debrecen most is működik, pedig még egy év múlva lesz csak BMW, és akkugyárak is csak 2025-ben kezdenek termelni.

Debrecen iparszerkezete régebben valóban az élelmiszeriparra épül legfőképp, de akkor is volt gyógyszergyár, gördülőcsapágy-gyár, bútorgyár, orvosi műszergyár, mezőgazdasági gépgyárak, műanyaggyár, házgyár, ruhagyár stb. stb.

Mára sok megszűnt ezek közül, de pl. mára 4 gyógyszergyár van, és van sok-sok egyéb ipari üzem - számát sem tudom megmondani.

Nem "egy-lábon" áll.

A CATL gyára ipari területre épül és nem termőföldre.

A BMW épült termőföldre, de a földek tulajdonosai kaptak csereföldet, vagy eladták a BMW-nek.

Ma nincs Magyarországon olyan szaktekintély, aki tisztában lenne pl. a CATL akkuk gyártásmechanizmusával.

Annál is inkább, mert a CATL már nem is lítium akkugyárat fog építeni...

Tehát a mérgező talaj, meg a nagy vízigény ugyanúgy lyukra futás, mint a természetkárosítás...

Azt nem tudom, hogy a mikepércsiek miért vergődnek, mert közük nincs Debrecenhez, a CATL is több mint 2 kilométerre épül tőlük.

Tartok tőle, hogy bazi nagy öngólt fognak lőni...

Minden esetre a CATL már vas-foszfát akkumulátorokat ad el a TESLA-nak...

A mikepércsiek meg szórakozzanak a nemlétező lítium-fertőzéssel!:)))

2023. aug. 21. 23:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/20 A kérdező kommentje:

12-es, a vas-foszfát akkumulátor a lítium akkumulátorok egy újabb generációja, mely már kevésbbé tűzveszélyes. Lítium lesz benne.


A CATL gyár Mikepércshez is ugyanolyan közel lesz mint Debrecenhez.

Az akkumulátrogyártás közben mérgező anyagok is szabadulnak fel és 2 km nem sok ahhoz, hogy ezt elkerülje egy település.


Az ipari terület sem úgy termett ipari területnek, korábban természeti terület és valószínüleg termőföld is volt, de legalábbi nem volt lebetonozva.

2023. aug. 21. 23:57
 14/20 anonim ***** válasza:
83%
Detroit, avagy motor city, egyrészt a techno zene szülővárosa, másrészt pedig ipari város, és sok ipari márka otthona. Lehetne, de Detroit kultúra alapú ipar.
2023. aug. 24. 20:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/20 anonim ***** válasza:
Tehát hogy valami Detroit legyen, oda tervezni is kell egyedi termékeket, nem csak sablonból vagy minta szerint legyártani.
2023. aug. 24. 20:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/20 anonim ***** válasza:
Azaz ha egy városnak van saját autómárkája, vagy olyan technológiai újítása, ami sehol a Földön máshol nincs, az a város lehet majd Detroit 2.
2023. aug. 24. 20:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/20 anonim ***** válasza:
69%

Azért döbbenet, hogy páran meg sem értették mit írt a kérdező.


Nem a felfutás a lényeg, hanem hogy mi történik akkor ha véget ér az aranyláz, ha nem kellenek az autók, ha senki nem használja már a karaván útvonalat, mert kiszáradnak az oázisok.

2023. aug. 24. 22:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/20 anonim ***** válasza:
0%

17 - Még fel sem épült, de már a végéről károgsz?Ha nem kellenek majd az autók, akkor kell helyette valami más.

Mondjuk hátaslovak...

No, de hát Debrecennek ott van Hortobágy a méneseivel...:)))

2023. aug. 25. 22:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/20 anonim ***** válasza:
100%

#18


Ki károg, te szerencsétlen?

A fogalmatlanoknak próbáltam elmagyarázni, hogy mi a kérdés, mert maguktól teljesen vakvágányra futottak.

2023. aug. 26. 06:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/20 MolotovPunk ***** válasza:
52%

Ez egy jó kérdés! Viszont az tény, hogy vízigényes lesz az akkugyár nagyon!

[link]

2023. aug. 27. 16:56
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!