Debrecen lesz Magyarország Detroitja?
Az USÁ-ban Detroit volt az autogyártás központja, majd jöttek sorra az olajválságok, az olcsó japán autók, a pénzügyi válság és sorra zártak be az autógyárak, vagy drasztikusan lecsökkentették az alkalmazottaik számát. A majdnem 2 milliós várost ma már 5-600 ezren lakják és az USA kormányának minden erőfeszítése ellenére tovább csökken a lakosságszám, egséz városnegyedek állnak üresen, ezzel együtt pedig megnőtt a bűnözés is.
Debrecenben most mindent az akkumulátorgyártásra tesznek fel, sorra építik a kínai és koreai akku és azokhoz kapcsolódó alkatrész gyárakat. A BMW gyár is kizárólag akkumulátoros autókat fog ott gyártani. Hatalmas állami támogatásokat kapnak egyenként is ezek a gyárak, akkorát amelyet az összes helyi gyár, vagy vállalkozás együtt sem.
Simán elképzelhető viszont, hogy néhány év múlva egy új technológia jelenik meg az autóiparban mely elavulttá teszi a lítium akkumulátortechnológiát és velük együtt az összes olyan gyárat amelyek ezzel kapcsolatosak. Szintén előfordulhat ahogy Detroit esetén is, hogy bármikor jöhet egy akkora pénzügyi válság ahol az autók iránti kereslet drasztikusan csökken. Ezenkívül a kínaiak is dönthetnek úgy, hogy még olcsóbb munkaerőt alkalmazva máshova helyezik át a termelést.
A most 200 ezer lakosú Debrecen jelenleg növekvő lakosságszámra számíthat főleg a vendégmunkások miatt akár 250 ezerre is nőhet a lakosok száma. De a fentebb elsorolt események bekövetkezte után leapadhat akár a korábbinál is alacsonyabb lakosságszámra, marad viszont a szennyezett és lebetonozott talaj a termőföldek helyén, a munkanélküliek akik nyilván máshol keresnek majd állást, és a város is bevétel nélkül marad, miközben egy jóval nagyobb infrastruktúrát kellene ellátnia.
A kérdés az, hogy járhat-e úgy Debrecen mint Detroit, mennyi idő az amíg a lítium akkumulátortechnológiát leváltja valami más, és biztos, hogy megéri ekkora állami összegekkel támogatni ezeket a kínai, koreai, német gyárakat, hogy a magyar termőföldre szennyező gyárakat létesítsenek?
Nem tudom megéri e.
Nyugaton is vannak ilyenek hátha.
Hogyne járhatna.
csak az USA-ban ami nem megy nem erőltetik, hanem ha ha úgy adódik eldózerolnak mindent, nálunk meg akár fogcsikorgatva is ragaszkodunk dolgokhoz.
Lást pl. a Közvágóhidat, ami abban a formájában amogy állt semmire nem volt jó, de ha már egyszer felépítették, az istennek se emgedték volna eeltakarítani.
Kedves Utolsó, és hova tervezed elhelyezni azt a 400 ezer embert? Gyerekkoromban alig 100 ezer lakos volt itt, Miskolc is előttünk állt népességben. Szép terek, parkok, kertes házas és belvárosi polgári házas részek voltak. DEbrecen kifejezetten ÉLHETŐ város VOLT!! A belvárosi polgári házak nagy részét lebontották, társasházakat, lakótelepeket építettek a helyükbe. Ma már a Széchenyi kertben és a Nagyerdei övezetben is a kertes házak helyére társasházakat húznak. A debreceni emberek kijártak a kis zártkertjükbe szabad idejükben, zöldséget, gyümölcsöt termesztettek, pihentek, szívtak egy kis friss levegőt. Ma már a zártkertekbe is kiköltöztek, a szegényebb réteg és a fiatalok egy része csak ezeket tudja megvenni. Minden-minden csupa kő. Azt mondják, ott a Nagyerdő! Naponta járok ki, és szembesülök vele, hogy rengeteg kidőlt fa van, többsége kiszáradt. Ezek után győzzetek meg, hogy Debrecenben van elég víz... Hiszen a környező tavak is kiszáradtak, Vekeri, Fancsika, Mézeshegyi, de sorolhatnám még.
Igen, egyre rosszabb, élhetetlenebb város. A turistáknak megmutatják a Főteret, a lekövezett, Csónakázó-tónak csúfolt medencét, meg a köves Békás-tavat, és elalél. De aki itt lakik, és közlekedik is a városban, meg esetleg nem borítja el a narancsköd, az látja a valóságot. Több már itt a kínai, mint a magyar. Szomorú!
Detroit-ban legalább amerikai gépkocsik készültek - nekünk nincs egyetlen említésre való autógyárunk sem: az Ikarust is sikerült teljesen tönkretenni.
Nem tudom, hogy Orbánék szerint mi az üzlet a magyarság (és nem önmaguk!) számára abban, hogy idehozatja külföldről az akkumulátorgyárat és itt külföldiekkel gyártatja annak termékeit?
Ő akarja itt megoldani más országok munkanélküliséggel kapcsolatos bajait, vagy mi? Ezzel játssza a nagy jótékonyt?
Biztosan nem lesz Detroit. Rohadtul rossz döntés volt ennyi gyárat idehozni és ilyen szinten olcsó munkaerőbe fektetni a jövőt.. de ettől még nem lesz Detroit. Át is lehet alakítani azért majd a gyárakat, mert ha más nem is, terület, olcsó munkaerő és fedett, hatalmas csarnok az megvan.
Ezekkel a gyárakkal inkább az lesz a gond, hogy mégnagyobb leszakadás lesz a vidék és Bp között és mégtöbb jól képzett munkaerőnk fog elmenni, hiszen itthon az egyetlen opció Bp lesz, de az meg nem feltétlen szimpatikus mindenkinek.
Annak a 70 %-nak a nagy része nem cívis. Nem is tudják, milyen volt Debrecen. Akkor még 100 ezer lakos sem volt, most több, mint 200 ezer. Sokan meg azért szavaznak a fideszre, mert félnek, hogy ellenzéki városként semmi pénzt nem fognak kapni. De érdemes lenne néha az emberek közé menni, meghallgatni, mennyire "elégedettek". Néha még én is kapkodom a fejem, miket mondanak a városvezetőkre. Nem mind arany.....
Persze, vannak, akik ünnepelnek, boldogok, hogy lesz itt 3 (vagy 4? ,már ilyet is rebesgetnek) akkugyár, de várjuk ki a végét. Abban pedig igazad van, 14.08-as, hogy van itt jónéhány vérfideszes, habzó szájú nyugdíjas, akik csak úgy fújják a propagandát. Viszont én, közel 70 évesen már nem hiszek a mesében, se a propagandában. Hidd el, nem vagyok egyedül. Mielőtt meggyanúsítanának, soha semmilyen párt tagja nem voltam, és nem vagyok. Csak szeretek utána olvasni a dolgoknak, nem hiszek el semmit, csak "mert azt mondták".
6-os kissé naív a hozzászólásod. Detroitban is ott vannak a hatalmas gyártócsarnokok és csak keveset tudtak belőlük újra gyártásra hasznosítani. Annak ellenére is, hogy az USA kormánya támogatta az autógyárakat a visszatérésre és a foglalkoztatásra, csak jóval kisebb gyártó volumen tudott visszatelepülni.
A Tisza elterelése mégis hogy történne szerinted? Jelenleg van egy Civaqua nevű program amely a Tiszából a Keleti-főcsatornán keresztül fog többlet vízet eljuttatni Debrecenbe, de ennek elég korlátozott lesz a kapacitása, - leginkább a Nagyerdő kiszáradása elleni küzdelem része - és folyamatos vízátemeléssel jár, mivel Debrecen magasabban fekszik.
Miért is jó az, hogy egy viszonylagosan kis város népességét felhízlaljuk, migránsnegyedet, tömegnyomort hozunk létre? Budapestet is hatalmas kivándorlás jellemzi a környező agglomerációk már megteltek, mivel az emberek jobban szeretik az élhető népességszámot mint a zsúfoltságot ésnem feltétlenül az anyagi jólét a legfontosabb, mert a nyugodt életmód sok embernek többet ér. A világváros fogalma aem feltétlenül valósul meg 400 ezres lakosságszámnál.
Nyilván az ipar egy fontos terület a gazdaságban, de itt most az iparon belül is egy terület fejlődik csak ugrásszerűen, hatalmas állami támogatással külföldi tulajdonban, úgy hogy közben a helyi már meglévő vállalkozások töredék összegű támogatáshoz sem jutnak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!