Miért lesznek jók nekünk az épülő akkumulátorgyárak?
Európa második legnagyobb autóipari nagyhatalma leszünk. Ez minden magyarnak jó. Az újrahasznosítások vélhetően döntő többségében abban az országban fognak lezajlani, ahol a forgalomba hozatal volt (vagyis ahol az autót eladták)
Semmiféle föld nem megy tönkre, ez marhaság. Amúgy sem fog senki egy ipari parkban mezőgazdasási termelést folytatni, ne hülyéskedjünk.
#11
A 2. mondatod nem állja meg a helyét, mert sok olyan magyar van, akinek ez nem jó.
Miért is leszünk Európa második legnagyobb autóipari nagyhatalma? Azért, mert a Világ különböző nagy autóipari cégeinek összeszerelő üzemei lesznek Magyarországon? Azok nem magyar üzemek lesznek?
És ez miért is lesz jó Neked?
Nyugtázva lesz.
1. Mert nettó 150e vel többet fizetnek az aksigyárakban, mint átlag raktári melóban...ez meg felülírja a csóró Magyar agyban a józan észt.
2.ingyen kaja van a gyárban a 150e re...tehàt még egy plusz ami Magyar cégnél kb elképzelhetetlen.
3. Ingyenes bejárás, ceges buszok...míg a Magyar munkáltatók egy bérletet sem képesek a dolgozónak téríteni, nehogy a háza elé megy a busz ami ingyen beviszi melóba.
Így sajnos...én akárkit ismerek aki aksigyàrban melózik, kitüntetve érzi magát, hogy mennyire jó megfizetett és megbecsült a melója.
Ilyesmi, hogy 10-20 év múlva mi lesz az országgal e miatt, mi lesz az egészségével... nem tudja érdekelni a hónapról hónapra evickélő Magyart, mivel olyan alacsonyak a fizuk, hogy még túlélni is kevés, nemhogy tervezni.
Viszont mo viszonylatban a havi 450-550 nettó/ingyen kaja/ingyen melóba járás már ki tudja váltani a megalkuvást.
Ez a helyzet.
Nekünk semennyire nem lesz jó.
Az akku gyárak külföldi tőkéből (és "némi" magyar támogatásból) valósultak / valósulnak meg.
A nyereség - profit pedig megy nyugatra - keletre, mi meg biztosítjuk a humán robotokat - rabszolgákat, és a tönkre tehető főldet és vizet.
Debrecenben a TEVA most épített egy teljesen új üzemet - a kutya nem óbégatott, holott az valójában a Nagyerdőn van, és legalább olyan "veszélyes" vegyi üzem mint a CATL lesz!
A Richter egy egészen új gyárat húzott fel - és méla kuss volt, senkit sem érdekelt!
Nem véletlen, hogy Debrecenben pár száz nyekergőtől eltekintve senki nem harcol az akkugyárak ellen!
A jelenlegi ellenzők is elhallgatnak a helyhatósági választások után - erre lehet mérget venni!!!
#16 "Debrecenben a TEVA most épített egy teljesen új üzemet"
Ezzel szemben a valóság: "A társaság több mint egy évtizeddel ezelőtt adta át az úgynevezett High Containment (Fokozottan Zárt) üzemét a nagy hatáserősségű termékek előállítására. A milliárdos termékgyártó-kapacitással rendelkező üzemben idén januárban egy új, speciális gyártótér kialakítása kezdődött meg azzal a céllal, hogy a debreceni telephely portfóliójának fontos készterméke – a legmagasabb biztonságtechnikai standardokat, komplex műszaki megoldásokat alkalmazva – még több beteghez juthasson el." Másik fontos szempont, hogy a TEVA a saját fejlesztését valósította meg magasan képzett szakembereivel, és a gyártás felügyeletéhez is rendelkezik minden tudással, ismerettel.
Ezzel szemben a CATL Magyarország legnagyobb vegyi üzeme lesz, ahol egy általunk részleteiben nem ismert eljárással, külföldi betanított munkások veszélyes anyagok ezer tonnáit feldolgozva fognak abban reménykedni, hogy a 12 órás műszak végéig nem történik semmi baj, mert egy esetleges balesetben még a mentést végzőkkel sem tudnának kommunikálni a nyelvi nehézségek miatt.
Ezzel szemben: Az építési munkálatok megkezdése előtt újratervezett a CATL. Áttekintve a Hajdú-Bihar Vármegyei Kormányhivatal oldalán elérhető új környezethasználati engedélykérelmet, megállapítható, hogy elsősorban környezetvédelmi és termelés-hatékonysági szempontok miatt döntött úgy a CATL, hogy az építési munkálatok előtt módosítaná eredeti terveit. Ez alapján kisebb területen, az energiaigény csökkentése mellett fognának bele a gyár kivitelezésébe. A változás révén jelentősen csökkenni fog a CATL károsanyag-kibocsátása is.
Az eredeti tervekhez képest még környezetkímélőbb lehet a CATL debreceni gyára
Ha az új engedélyt is megkapja a CATL, akkor 13 százalékkal kisebb területen fog megépülni a gyár, valamint az ahhoz kapcsolódó épületek, ugyanis a teljes területigény 277.188 négyzetméterről 240.435 négyzetméterre csökken. Ezek az eredeti tervekhez képest kisebb energiaigénnyel is bírnak majd.
Csökkenni fog a felhasználni kívánt földgáz mennyisége, így tovább mérséklődik a levegőterhelés is. Az eredeti tervekben szereplő 10 kazánból csak 9 fog üzemelni, 1 tartalékként funkcionál majd. Szintén a debreceni levegő minőségének megőrzését szolgálja, hogy a pontforrások száma 49-ről 45-re fog csökkenni.
A módosítás értelmében több anyag csúcsterhelési értéke is csökken, azaz még kevesebb kerülhet ezekből a levegőbe:
az NMP korábban maximálisan számított csúcsterhelési értéke 23,6 μg/m3-ről 15,1 μg/m3-re csökken (miközben az uniós szabályozás értelémében a szabadban mérhető, környezeti levegőre vonatkozó határérték 100 μg/m3),
a szén-monoxid csúcsterhelési értéke 109,4 μg/m3-ről 59,29 μg/m3-re csökken,
a kén-dioxid csúcsterhelési értéke pedig 20 μg/m3-ről 6,62 μg/m3-re.
A gyártás során használt technológia tervezési adatainak pontosításával
az akkumulátorok előállítása során használt NMP oldószer kibocsátási koncentrációja is drasztikusan csökken, méghozzá 34 százalékkal (az engedélyezett 18,2 mg C/Nm3 értékről 12,1 mg C/Nm3 értékre).
Ezt úgy érik el, hogy a piacon jelenleg hozzáférhető leválasztó berendezések közül a legjobbnak vélt technikát alkalmazzák majd (kondezációs visszanyerő + adszorpciós egység). A leválasztó egység gyártója japán, kapacitása nagyobb, mint a tervezett kibocsátás, így a vállalt kibocsátási határérték nagy biztonsággal tartható.
Az engedélymódosítási kérelem is jelzi: egyrészt eredményre vezettek a beruházóval folytatott tárgyalások a környezetvédelmi szempontok minél teljesebb körű érvényesítése ügyében, másrészt pedig, hogy a CATL továbbra is keresi azokat az új megoldásokat, amelyek révén még többet tudnak tenni a karbonsemleges működés, a környezet védelme és így egy jobb és élhető jövő érdekében. Ahogy a CATL elnöke, Robin Zeng fogalmazott korábban, elengedhetetlen az akkumulátorgyártás szén-dioxid-kibocsátásának csökkentése, ami az elektromos járművek életciklusa során keletkező szén-dioxid-kibocsátás közel 40 százalékát teszi ki. Cége 2019 óta fokozta erőfeszítéseit az akkumulátorgyártó iparág szén-dioxid-kibocsátásának csökkentésére irányuló megoldások elemzésére, keresésére, és
célként tűzték ki, hogy a CATL 2025-ig az összes akkumulátorgyártó üzemében, 2035-ig pedig a teljes akkumulátor-értékláncban karbonsemlegességet érjen el.
" A gödi Samsung gyárba 40 GWh kapacitás gyártásához napi 27 ezer köbméter vizet biztosító vezetéket fektettek"
Nagy csőben is lehet kevés vizet folyatni!
Ez hülyeség, nem érv!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!