Miért nem csináltunk hamarabb magyar nemzeti repülőteret és légitársaságot?
Ki is adta el a repteret? ..stb.
Gyurcsányék.
Majd most csinálhnk, annyiért amennyit a világ három legnagyobb reptere ér.
De mondjuj olyan gazdag a magyar hogy ez a mutyi is belefér...
Malévet nem szétverték, hanem becsődölt. Esély sincs ujjáéleszteni.
A ferihegyi repteret még jobb lesz ha a NER inkább nem baxtatja, mert az az egyik a kevés olyan dologból Magyarországon, ami fejlődik és pénzt termel. A ferihegyi reptér elég nagy beruházások után és még nagyobbak előtt áll. Modernizálták a repülésbiztonsági rendszereket, torony, radarok, autómata leszállítási rendszer. Új csápok a terminálban, új csomagszállító rendszer, pályafelújítások, és egy teljesen új Cargo raktár rendszer épült csak az elmúlt pár évben.
Az utóbbi pár évben kiugróan nőtt az évi utaslétszám még regionálisan is jelentős aminek csak a koronavírus tett be.
A közeljövőben újra akarják nyitni az terminál 1-et, de ha így folytatódik a növekedes elkerülhetetlen lesz egy teljesen új Terminal 3 megépítése.
Meg kéne epíteni egy parkolóházat, amit meg is kezdték a terminál előtt, feltúrták a parkolót aztán elkaszálták az egészet.
Ezentúl szégyen, hogy a magyar főváros egyike azoknak a nagyon kevés fontos nyugati reptérnek, ahol nincs kötött pályás összeköttetés a reptér és a belváros között. Túristák értetlenül zötykölődnek be a helyijáraton kátyús ferihegyi "gyorsforgalmi" úton aminek minimum négy sávosnak kéne lennie. És ez az első benyomása egy embernek ha Magyarországra érkezik. Egy metró vagy egy vasúti expressz a minimum lenne a reptérre. Tudom ez elsősorban a kormány vagy a fővaros dolga lenne, de ha beletúr a politika, szétosztják a haverok között, aztán lezüllesztik az egészet és elkezd rohadásnak indulni mint sok minden amihez hozzányúltak ebben az országban, akkor komolyan mondom inkább maradjon külföldi kézben.
#5
A vasúti sinek - és a közvetlen környezetük - a MÁV tulajdonában vannak, ami állami vállalat. Mi köze ahhoz egy főpolgármesternek?
Jó, a bukott Tarlóst arra NER kifizetőhelyre rakták, de neki se sok köze van hozzá.
De különben a reptér tulajdonosai is kiêpíthetnék, mint ahogy nyugat-europaban.
Ott a heathrow xpress ami heathrow-London paddington között közlekedik, és nem tartozik bele semmilyen londoni tömegközlekedési rendszerbe, se egyik vasúti társaságba se. Az a reptéré egyedül, 2 megállóval: a reptér termináljai és a belváros.
"De különben a reptér tulajdonosai is kiêpíthetnék, mint ahogy nyugat-europaban."
Ott liberalizált személyszállítási piac van, míg nálunk ilyen egyelőre még nincs.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!