Ötlet új magyar repülőtársaságra. Vélemények?
Név: Turul Hungarian Airlines
Logó: Előre dőlő, két szárnyát felfelé tartó leszálló turulmadár a gép farkán
Gép festése: Fehér színű, a gépen vízszintes sötétkék csík fut körbe az ablakok alatt.
Működési elv:
"Fapados" társaság lenne, reptéri becsekkolás, feladott poggyász fizetős, gépen étel és ital kapható pénzért.
A nemzetközi járatok jegyeinek árazása szintén "fapados"
modellt követné, a belföldi járatok fix árúak lennének, érvényes lenne rájuk a diákigazolvány és egyéb kedvezmények, olcsóbbak lennének, mint a vonat ilyen távra.
Géppark és járatok:
Antonov AN-24:
Pécs-Nyíregyháza
Zalaegerszeg-Nyíregyháza
Budapest-Ungvár
Budapest-Debrecen
Bombardier Dash-8 Q400:
Budapest-Debrecen (Belföldi utazásként valamivel drágább lenne, mint a vasút, nemzetközi csatlakozójáratként a más légitársaságoknál megszokott csatlakozó-díjazás működne)
Budapest-Zágráb
Budapest-Lvov
Budapest-Salzburg
Budapest-Innsbruck
Budapest-Kolozsvár
Budapest-Bukarest
Budapest-Belgrád
Budapest-Tirana
Budapest-Skopje
Budapest-Krakkó
Budapest-Gdansk
Budapest-Vilnius
Budapest-Minszk
Budapest-Craiova
Budapest-Szófia
Budapest-Rijeka
Budapest-Dubrovnik
Budapest-Trieszt
Budapest-Ljubjana
Budapest-Kalinyingrád
Airbus A320:
Budapest-Teherán
Budapest-Siráz
Budapest-Szentpétervár
Budapest-Almaty
Budapest-Taskent
Budapest-Szamarkand
Budapest-Beirut
Budapest-Kairó
Boeing 747:
Budapest-Peking
Budapest-Havanna
Budapest-Fokváros
Budapest-New York
Budapest-Chicago
Van elképzelésed, hogy ez mind mennyibe kerülne?!
Amúgy Európán belül gyorsvasúti hálózatot kellene kiépíteni, ha lenne fölös pénzünk...
Minek akarsz te repülőt indítani országon belül?
Totál pénzkidobás. Most azért adjak ki kb 12 ezer ft-ot,hogy 45 percet utazzak? Igaza van az elsőnek. Gyorsforgalmi vasút lenne a legjobb,Megérné az árát,és még szép tájakba is gyönyörködhetnél. Országon belül is.
"Név: Turul Hungarian Airlines
Logó: Előre dőlő, két szárnyát felfelé tartó leszálló turulmadár a gép farkán "
Ez a lényeg, mindenhová turult!!!!
Én kitaláltam az új turulmadaras wc illatosítót!
A lényeg az lenne hogy turul madár lenne a márkajelzés és árja illatú lenne.
Leginkább Budapesten és igazi nemlibsi vagy turáni városokban forgalmaznám.
Vélemények?
Én örülnék neki, mert szeretem, ha egy hazai vállalkozás sikeres, de:
Ez két dolog kérdése:
-van -e elég pénz?
-bejön -e az üzlet és jövedelmező lesz?
De pont itt e lényeg: Ezt senki sem tudhatja, és pontosan ez az oka annak, hogy ezt senki sem próbálta ki: Aki egyszerre elég gazdag, hogy megvalósítsa ezt és egyszerre elég kapzsi ahhoz, hogy nagy profitot akarjon viszontlátni, az biztosra akar menni. Erről pedig nem lehet tudni, hogy biztosan nyereséges lesz -e. Eleve egy felmérést, ami megmondaná, hogy tranzitokkal mennyire veszik igénybe ezeket az állomásokat már eleve olyan összegbe kerül, amit el sem tudsz képzelni. Nyilván a légitársaság egy üzlet, így sajnos annak is profitorientáltnak kell lennie. Akkor ha majd kiemelten nagy lesz az esélye annak, hogy ez a konstrukció majd befut, akkor lesz befektető.
Fapadosból nehéz pénzt csinálni. Jópár cégnek sikerült (még többnek nem), de nekik hatalmas tőkéjük, és nagyon okos - már-már etikátlanul agresszív - üzletpolitikájuk volt.
A fapados taktika lényege a "sok utast olcsón" elv, ami nagy beruházást, sok járatot, sok gépet, és alacsony haszonkulcsot jelent. Hosszú távon meg lehet belőle gazdagodni (látjuk a példákat), de csak hosszú távon, csak nagy alaptőkével, és még úgy is nagy kockázattal.
Ha már légitársaság, én inkább egy szerény nemzetiben gondolkodnék, ahol eleinte tényleg néhány olcsó légcsavaros géppel csak a környező országokba meg a szezonális nyaralóhelyekre kell mászkálni, és közben kilobbizni a nagy légitársaságoktól egy-két beérkező távolsági járatot, aminek az utasait leosztjuk. Ezt csinálja most a környékünkön mindenki (Air Serbia, Croatia Airlines, TAROM). A szívem szakad meg, hogy mindezt a MALÉV egykori piacán teszik.
Alighanem nekünk ez a hajó már elment. Az Air Serbia-ban tavaly többségi tulajdont szerzett az arab Etihad, az ő tőkéjükkel még akkor sem tudnánk versenyezni, ha meglenne a MALÉV, nemhogy a nulláról indulna. A másik irányban itt van az Austrian és a LOT, két nagy és erős légitársaság, akik mára teljesen lefedték a régióból induló távolsági járatokat (márpedig a repülésben igazán abban van pénz). Szép gondolat ez a magyar légitársaság, de a realitások talaján maradva azt hiszem, inkább azon kéne dolgoznunk, hogy legalább Ferihegyet megmentsük a fapados reptérré degradálódástól, és itt tartsuk a nagy légitársaságokat - még ha csak kis hálózatszéli vicinálisként is. És ez főleg azért fájó, mert a MALÉV-ban simán benne volt az a potenciál, hogy egy LOT-hoz hasonló jelentős légitársasággá nője ki magát, csak hát ugye nálunk mindig túl sokan lopnak és túl kevesen dolgoznak...
Nos volt már egy új légi társaság.A Sólyom Airways.(Külföldi Magán befektetőkkel.)Drága kormányunk azt is becsődöltette.Össze vesztek azokkal is.Kikkel nem szoktak?
A Malévet pedig gyakorlatilag le vették a lélegeztetőgépről...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!