Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Ötlet új magyar repülőtársaság...

Ötlet új magyar repülőtársaságra. Vélemények?

Figyelt kérdés

Név: Turul Hungarian Airlines


Logó: Előre dőlő, két szárnyát felfelé tartó leszálló turulmadár a gép farkán


Gép festése: Fehér színű, a gépen vízszintes sötétkék csík fut körbe az ablakok alatt.


Működési elv:


"Fapados" társaság lenne, reptéri becsekkolás, feladott poggyász fizetős, gépen étel és ital kapható pénzért.


A nemzetközi járatok jegyeinek árazása szintén "fapados"

modellt követné, a belföldi járatok fix árúak lennének, érvényes lenne rájuk a diákigazolvány és egyéb kedvezmények, olcsóbbak lennének, mint a vonat ilyen távra.

Géppark és járatok:


Antonov AN-24:


Pécs-Nyíregyháza

Zalaegerszeg-Nyíregyháza

Budapest-Ungvár

Budapest-Debrecen


Bombardier Dash-8 Q400:


Budapest-Debrecen (Belföldi utazásként valamivel drágább lenne, mint a vasút, nemzetközi csatlakozójáratként a más légitársaságoknál megszokott csatlakozó-díjazás működne)

Budapest-Zágráb

Budapest-Lvov

Budapest-Salzburg

Budapest-Innsbruck

Budapest-Kolozsvár

Budapest-Bukarest

Budapest-Belgrád

Budapest-Tirana

Budapest-Skopje

Budapest-Krakkó

Budapest-Gdansk

Budapest-Vilnius

Budapest-Minszk

Budapest-Craiova

Budapest-Szófia

Budapest-Rijeka

Budapest-Dubrovnik

Budapest-Trieszt

Budapest-Ljubjana

Budapest-Kalinyingrád


Airbus A320:


Budapest-Teherán

Budapest-Siráz

Budapest-Szentpétervár

Budapest-Almaty

Budapest-Taskent

Budapest-Szamarkand

Budapest-Beirut

Budapest-Kairó


Boeing 747:


Budapest-Peking

Budapest-Havanna

Budapest-Fokváros

Budapest-New York

Budapest-Chicago



2014. okt. 7. 21:47
1 2
 11/11 anonim ***** válasza:
54%

"... a belföldi járatok fix árúak lennének, érvényes lenne rájuk a diákigazolvány és egyéb kedvezmények, olcsóbbak lennének, mint a vonat ilyen távra"

Ööö... És ezt hogy oldod meg? Mert ugye a repülőgépnek van üzemeltetési költsége, fizetni kell a repülőtér szolgáltatásaiért, ki kell gazdálkodni a pilóták és légiutas-kísérők fizetését - ez mégis hogy lesz olcsóbb, mint a vonat ugyanazon távon?

De tényleg, ha már belföldi repülés: nem éri meg. Nagyon nem. Csak Budapestre érkező és onnan induló járatoknak van értelmük, mert más viszonylatokban aligha töltesz meg egy kis-közepes ráhordó gépet utasokkal. A Zalaegerszeg-Nyíregyháza viszonylat például jó hosszú, de sem Zalaegerszeg, sem Nyíregyháza nem produkál olyan utasszámot, amiért feltétlenül repülőgépet kellene indítani.

Szóval ott járunk, hogy ha belföldi repülés, akkor Budapest összekötése a nagyvárosokkal. Na, ez az, ami nem éri meg. A repülés ilyen kis országban nem alternatíva az autóval, busszal és vonattal szemben. Árban nem lehet alájuk menni és időben sem. Igen, én is tudom, hogy a repülőgép olcsóbb, mint a vonat, csak éppen a repülőterek a városoktól távol vannak, kell idő az átvizsgálásra indulás előtt, a poggyászok berakodására - el is ment az előny. Az pedig önmagában nem túl vonzó, hogy repülővel mész az egyetemre, ha egyébként drágább és tovább is tart, mint vonatra ülni. Ráadásul a vonat például Budapest-Debrecen viszonylaton többször is megáll, más viszonylatokat is kiszolgál, így megvan a telítettsége. A repülőgépet viszont a Debrecen-Szolnok közt utazók nem tudják igénybe venni, hacsak nem ejtőernyővel terveznek érkezni.

Tehát a belföldi légijáratokat felejtsd el, nem életképesek. Ha azok lennének, a fapadosok már repülnének rajtuk. Nemzetköziben úgy látom, a turul-irányvonal érvényesül. Értem én, hogy szerinted mégiscsak inkább kelethez tartozunk és ezt hangsúlyozni kell, de gondolj bele ép ésszel: milyen forgalma van egy Budapest-Szamarkand viszonylatnak? Megint csak azt tudom mondani: ha megtöltene egy A320-ast heti kétszeri indulással, biztosan lennének már légitársaságok, akik lecsaptak volna rá. A délszláv viszonylatok sem biztos, hogy életképesek, mikor a horvát tengerpart autópályán is elérhető és tudjuk, hogy a magyar ember gyógyíthatatlanul autómániás. Ráadásul ott van az, ami a belföldi viszonylatokat is ellehetetleníti: nem gyorsabb és nem olcsóbb, mint az önálló közlekedés.

Szóval az ötlet nem életképes. Lehetne magyar légitársaság, bár nem egészen értem, miért kellene államinak lennie. Újabban ez a divat, de még nem jöttem rá, miért jobb az állam pénzét beletolni a kísérletezésbe, mint magántőkét bevonni. Talán azért, mert a magántőke eredményességet vár el, állami pénzből meg lehet turulmintás gépekkel értelmetlen, csak magamutogatásnak szánt (Budapest-Siráz vagy Budapest-Havanna) viszonylatokon röpködni?

A légitársaságok működése általában nem hasraütésszerű, nem arról van szó, hogy oda repülnek, ahová épp be kell nyalni vagy amit ők baráti helynek gondolnak. Repülni oda érdemes, ahová sok utas utazik. És mivel verseny van, meg kell találni azt az értéket, amit a piacra belépő új versenyző képvisel. Árban nehéz lesz versenyre kelni a meglévő fapadosokkal, szolgáltatásban pedig az errefelé is terjeszkedő közel-keleti légitársaságokat nehéz lenyomni. Tényleg jó ötlet lenne olyan viszonylatokat működtetni, amik máshol nincsenek és van rájuk igény, de azok meg nem úgy néznek ki, ahogy te leírtad.

2014. okt. 9. 08:12
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!