Zöldek! Mit támogattok?
3#
Addigra felfejlesztik az űrbányászatot.
Mit gondolsz, a nagyobb hatalmak miért invesztálnak űri projektebe?Nem azért,hogy ellehessen adni azt a sok pufi fehér szkafandert.
A növekedés pedig a piacgazdaság motorja.
Másféle gazdasági modell nem működik.
A magyar allammal van problema
Mashol lehet hogy tudni mukodni az ilyen akkumulatorgyar
Itt viszont mivel a fidesz a befektetok partja ugy alakitja a szabalyozast hogy a multiknak legyen jo.
Az elektromos autózás jó dolog, csak nem a jelenlegi formájában.
Az a probléma, hogy ha nem tudjuk kezelni az akkumulátorokból fakadó problémákat (veszélyes és káros hulladék) akkor nem leszünk sokkal előrébb. Nem a legkört fogjuk annyira szennyezni, hanem a földünket. Közvetlenül az utcán nem szívjuk be a káros gázokat, mert ugye ezekből az autókból nem jön ki semmi. De ha pl. egy akkumulátorgyárban baj történik vagy nem tartják be a szabályozásokat és káros anyag szivárog, akkor ugyan úgy kapjuk a szennyezést, csak nem a légutakon keresztül. Persze az elektromos autózás setít a felmelegedés elleni küzdelemben, de nem igazán emiatt fogjuk megállítani vagy lelassítani a klímaváltozást, ahhoz nem csak az autók modernizálása kell, hanem globális szinten kellene minden téren újabb, hatékonybb technológiákat bevezetni, ami nem könnyű feladat.
Elektromos autókban nem is igazán a klímaváltozés megfékezése a jó dolog. Számunkra, a lakosságra lenne jó. Képzeljétek el:
A városokban az épületekre nem rakódna le a sok gáz, ami az autókból jön. Azért ez nem rossz dolog! Plusz sokkal egészségesebben élhetünk, gyerekeink nem szívnának be csecsemőkoruktól káros gázokat. Az új autók nem szennyeznek olyan sokat, azokkal nem is lenne gond: euro6 és felette már teljesen jó.... Lenne: Azért csak lenne, mert az itthoni autók átlagéletkora jelenleg csökken, ami nagyon nem jó dolog. Itthon rengeteg a kókányolás, részecskeszűrő rengeteg autóban nincs, mert nem cserélik, kiszedetik stb...Rengeteg a régi autó és rengeteg a leharcolt állapotú autó. Hiába nem káros az új autó, vagy a négy éves nyugatról hozott autó, ha pár év után ugyan úgy szennyezni fog. Elektromos auókkal ezt így nem lehet megcsinálni, ott a probléma az elhasználódó akkumulátorokkal van. 20 év múlva már sok ilyen akku lesz. Ha nem hasznosítják újra, és olyan helyre kerül..., akkor előbb utóbb minket is elér a káros anyag.
A megoldás a hidrogén autó lenne, nem véletlenül lát Napán, Dél-Korea illetve az USA benne fantáziát. A baj a hidrogénes elektromos autókkal, hogy nem olyan hatékonyak, mint az akkumulátorosak. Az akkumulátoros autók nagyon hatékonyak, a hidrogénautók hatékonysága kb. 60-70%, míg a benzin és dízelmotoroké 30-40%.
Ami gond még a hidrogénnel, hogy bonyolultabb a működése, és sokkal drágább, mint a hagyományos, akkumulátoros elektromos autók.
Szóval jelenleg mindenképp az akkumulátor a jövő. Azt pedig gyártani kell, majd újrahasznosítani. (igen, jól újrahasznosíthatóak)
A probléma az, hogy ki tudja sikerülni fog-e majd több tíz év múlva az újrahasznosítás??? Ha még ezt meg is oldjuk:
Amerikában miért Nevadában van a Tesla gigafactory? Az ottani gigafactory akkumulátorgyár maximum kapacitása 100 Gigawattóra. Azonban jelenleg csak 30 gigawattórás kapacitással üzemel. Az a gyár a sivatagban van, nem a városok és zöld terület közelében! Ott okosan csinálják.
Nos, a Debreceni is 100 Gugawattórás lesz, és ott már nagyon hamar fog menni a 100!!! gigawattórás termelés, AMI NAGYON-NAGYON SOK!
EZZEL A VILÁG LEGNAGYOBB AKKUMULÁTOR GYÁRA LENNE DEBRECENBEN, MINDÖSSZE EGY KÉTSZÁZEZER LAKOSÚ VÁROSBAN, AMI GLOBÁLIS VISZONYLAGBAN NAGYON PICI.
Olvassatok utána mi történt a Gödi Samsung akku gyárral kapcsolatban!
És még jön Magyarországra az SK Innovations is! Plusz még az LG Chemtech is!
Ez rengeteg akkugyár. Mind a Samsung, SK Innovations, LG Chemtech Dél-Koreai cég. Dél-Korea egy egész jó ország, színvonalban valahol Magyarország és Nyugat-EU között
között vannak. De mégis megtörtént a baj a Samsung gyárral kapcsolatban Gödön. Dél-koreába is eljutott a hír legalább, és az ottani sajtó is foglalkozott az itteni gyárral kapcsolatban. Ott demokrácia van.
A problémám nekem az itteni szabályozás. Szerintem lazák a szabályozások, elvárások, ezért akar minden cég idejönni Magyarországra. Debrecenben a BMW elektromos autókat fog gyártani, nemsoká kész a gyár, de bejelentették, hogy a BMW is fog később akkumulátort gyártani, szintén Debrecenben.
Kérdem én: Hogy bízhatunk meg ezek után a CATL-ben, ami egy kínai cég, és a szerződés szerint ők fogják felügyelni az egész gyárat, amely a legnagyobb lesz a világon (vagy ha nem si a legnagyobb majdnem az), nem tudom mégjobban hangsúlyozni: 100GWH kapacitással, ami nagyon sok! Ki fogja ellenőrizni őket. Szerződés szerint senki, csak saját maguk!
CATL-nek Németországban is van egy gyára, ott nem így mennek a dolgok! A németek akkor mennek be ellenőrizni, amikor csak akarnak!
Nem lenne baj az akkumulátorgyárakkal, csak itthon iszonyúan sz*rnak a lakosság egészségére és a környezetvédelemre! Komoly feltételek kellenének, hogy idejöhessenek ezek a cégek!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!