Egyetértetek azzal, hogy akkumulátor gyártò "nagyhatalommá" akarják tenni az országot?
11-es: egy klasszikus, benzinmotoros autó totális károsanyag-kibocsátásának kb a 30%-a maga a gyártás során kerül a levegőbe, a maradék pedig az élete során, a benzin elégetésének köszönhetően. Az valóban igaz, hogy egy villanymotoros autó előállítása környezetszennyezőbb, mint egy benzinmotoros autóé, de ha teljes életciklusát nézzük, még 2-3 akksicserével is jóval kevésbé környezetszennyező a villanymotoros, mint a benzines, még akkor is, ha a legkárosabb energiaforrásokból szedi az aramot.
Arról nem is beszélve, hogy a villanymotoros autóknál a környezetszennyezés szinte teljes egészében lakott területen kívüli bányákban, és gyárak környékén zajlik, nem pedig a belvárosban, ahol emberek százezrei, vagy akár milliói kénytelenek belélegezni a különböző káros gázokat.
"Igen, ott sikerült behülyíteniük az embereket"
Azért valahol elgondolkodtató, amikor a magyar krumplifaló beszél arról, hogy a gonosz fejlett országokban megvezetik az embereket és csak megvezetés hogy 5x jobban élnek mint mi :D
14#
Mi volt,ha nem megvezetés?
A média elkezdte nyomni a villanyautókat és szidni a dízeleket, benzinest.A feltétel nélküli médiafogyasztók meg be is nyelték.
"A villanyautónál szennyező legyártani az aksit, szennyező folyamatosan feltölteni, hiszen azt az áramot is elő kell állítani valahogy, és szennyező megsemmisíteni"
Ez mind-mind igaz a benzinmotoros autókra is. Az előállítás ott is jelentős károsanyag kibocsátással jár. A benzin/dízelmotor hatásfoka messze-messze elmarad akár egy szénerőműtől is, ne hülyéskedjünk már. Kilométerre lebontva egy villanymotor károsanyagkibocsátása töredéke egy benzinmotorénál, még akkor is, ha fosszílis energiaforrásokból származik az áram. Egy autó bontása pedig mindig környezetszennyező.
Ez, hogy a villanyautó károsabb a benzinmotoros autónál, egyszerűen egy légbőlkapott hülyeség, nulla bizonyítékkal.
19-es: egy átlagos benzinmotor hatásfoka kb 25-30% között van. Egy villanymotoré 95% fölött.
Ha tisztán fosszílis energiaforrásokból rakjuk össze a meghajtáshoz szükséges áramot, akkor is akkor 55 és 70% közötti hatásfokkal számolhatunk. Arról persze nem is beszélve, hogy a benzint el is kell juttatni a benzinkutakhoz (ami megint csak csökkenti a hatásfokot). Innen már könnyen kiszámolható, hogy egy villanymotoros autó ezer kilométer alatt feleannyi fosszílis energiát fog fogyasztani, mint egy benzinmotoros autó. És persze a villanymotort nem csak fosszílis energiából származó árammal lehet meghajtani, hanem atomenergiával vagy megújolókkal is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!