Mit gondolsz az új tanári teljesítményalapú bérezésről?
Engem az életről lehozott...
Olyanokra jár pont, mint a "megfelelő megjelenés". HALLOD EMBER, B@SZOTT NETTÓ 200-BÓL MÉG SZÉPEN IS ÖLTÖZZÖN???
Meg olyanokat írnak, hogy kevés késés/hiányzás a diáknak, az a tanárnak ér pontot. Na most akkor Marika néni keljen hajnali 5-kor, hogy a Mucsaröcsögei Általános Iskola össze tanulóját ébressze fel személyesen és kísérje el az iskolába, hogy ne késsenek? Miért Marika néni fizetéséből vonnak le, ha a kis Oláh Rikárdó meg a Kolompár Dzsesszika nem érkezett meg időben az iskolába?
"egy másik rendszer, az mitől lesz jobb, mint az előző?"
Már eleve attól jobb lesz, hogy nem kell portfóliót írni! Halleluja! :DD
Hangsúlyozom, nem értek hozzá, de külsősként több sebből vérzik:
-Van állami szféra és magánszféra. Állami szférában gyenge, de biztos fizetésed van. Magánszférában van verseny, ott lehet bukni is és nagyon jól keresni is. Az úgy a kicseszés netovábbja, hogy gyenge is a fizetésed, de még meg is kurtíthatják.
-Hiányzást meg tanulmányi versenyeket a tanáron számon kérni... Hozott anyagból dolgozik szerencsétlen tanár! Ha a 15 éves, ötödik osztályos Kolompár Dzsina nem hogy versenyt nem nyer, de még be se jön reggel, akkor Ildikó néni haljon éhen?
-A szubjektív elemei a teljesítménynek, amit valaki pontozni, és kizárólag őrajta múlik (pl. megjelenés)... Magyarország élve el nem tudom képzelni, hogy igazságos pontozás legyen és ne adjon egyenesen okot visszaélésekre, fenéknyalásokra, kicseszésekre.
Mondjuk ez szomorú, hogy felmerül, hogy egy felsőfokú végzettséggel rendelkező értelmiséginek elő kell írni, hogy legyen normális a megjelenése és ez nem jön magától.
Hivatalban dolgozom, én se keresek sokkal többet (nem vagyok vezető), de meg lehet simán oldani ennyiből az igényes megjelenést.
Bár Viktorunknak több millióból sem sikerül sokszor egy normálisan szabott öltönyt beszereznie, szóval lehet, hogy csak magukból indultak ki.
"fakultatívvá tenné az előmenetelt"
Igen?
Hol lehet erről olvasni?
15 Majd mehetek be szétizzadt fehér ingben a bicajjal. Zseniális.
De ez továbbra sincs kifejtve hogy mit jelent. Ing nyakkendő, vagy öltöny, milyen cipő mehet? Vagy csak az a lényeg hogy ne legyen lipsis/búzis? Majd a fideszes főni ezt eldönti? Nevetséges.
Azoknak, akik a korábbi hozzászólásokban a "jaj de jó, hogy nem lesz már egyenlősdi, Kádár-rendszer" véleményt képviselték, elmondanám, hogy ezzel párhuzamosan MEGSZŰNIK a kötelező ciklikus tanfelügyelet és a minősítő vizsgák nem lesznek kötelezőek, hanem inkább kiváltságok.
Szerintem azért, mert ezek drága dolgok voltak: a tanfelügyelők, minősítők "mester" fokozatba voltak sorolva (az nem olyan, hogy ha hoztál egy szintet, kapod, hanem pályázni kell egy határozott idejű dologra, amilyen pl. a tanfelügyelőség, vagy a minősítő bizottsági tagság. Ők még órakedvezményt is kaptak, hogy legyen szabadnapjuk, amikor ezeket a feladatokat végzik. Plusz utazási költségtérítések is drágítják ezt.
A "reform" lényege, hogy oldja meg az iskola házon belül a minőségbiztosítást ingyen.
Problémák:
1. az egyénre szabott teljesítménycélok (most fejből nem biztos, hogy pontosan idéztem a fogalmat) lényegében azt jelenti, hogy az igazgató definiálja azt, hogy mi a minőség, miben fejlődjenek a kollégák. Ebben az a probléma, hogy az igazgatót is értékelik, így esetleg olyen szempontokat is behoz, amelyek nem szülői-társadalmi igények, hanem mondjuk Pintér agymenései.
2. "a papír mindent elbír" alapon minden fejlődni fog, aminek a fejlődése kívánatos lesz. Ha pl. az ofőt büntetik az igazolatlan hiányzásokért, akkor mindent le fog igazolni, nem írja be a későket, stb.
2.a. ennek alesete az idéntől bevezetett Pintér-féle kompetenciamérés. A korábbi kompetenciamérés standardizált teszteket használt, az újak két dolgozattal mérik a közben eltelt időszak fejlődését. Node hogyan, ha a javuló eredmény jelentheti azt is, hogy a 2. dolgozat könnyebb volt, mint az első, meg azt is, hogy javultak a diákok. Ha pénzre megy a játék, akkor ez súlyosbodik azzal, hogy az elsőnél minden hátráltatót bevetnek a tanárok (a gondnok épp akkor fog nyomulni a berregő fűkaszával az ablak alatt, a tanár folyton köhécsel és krákog, vagy körbejár és aggódó arccal hümmög) A zárónál meg beígér jó jegyet a jó eredményért, stb.
3. Alapvető probléma, hogy minden tantestületben 20% a jutalmazott, 20% a büntetett. Ha mondjuk a tankerület létrehozna egy új iskolát, ahová mindenhonnan a top20%-ból toborozna tanárokat, abban az iskolában is csak 20% lehetne a legjobb, 20% pedig "büntetendő". Ez az egymáshoz viszonyítás megöli a kollegialitást: a lényeg, hogy a többieknél legyél jobb.
"Ők még órakedvezményt is kaptak, hogy legyen szabadnapjuk, amikor ezeket a feladatokat végzik."
Ennyivel is kevesebb tanár lett, hogy órákat tartson! Van fogalmatok róla, hogy ez mekkora érvágás volt minden egyes iskolának?
"2. "a papír mindent elbír" alapon minden fejlődni fog, aminek a fejlődése kívánatos lesz. Ha pl. az ofőt büntetik az igazolatlan hiányzásokért, akkor mindent le fog igazolni, nem írja be a későket, stb."
Tehát lassan nem is kell a diáknak bejárnia mert a fizetés miatt le kell mindent igazolni a diáknak. Full 5ösökkel lesz teli minden tanuló, de közben panganak majd az iskolák.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!