Miért él az egyszerű ellenzéki szavazóban az a tévképzet, hogy a Fidesz ellopja az EU-s támogatásokat, miközben a valóság az hogy csak egy töredéke jut NER-es cégekhez?
Nem találtam újabb cikket ami ezzel foglalkozna de gondolom 2017-re, 7 év alatt már csak sikerült eléggé csúcsra járatnia a kormánynak a lopást ha az volt a cél.
A cikkben arra jutottak hogy a NER-es cégek 23%-át kapták a közbeszerzési pénzeknek.
Feltételezve hogy egy piaci alapon működő cég 10%-os haszonra tesz szert, míg mondjuk egy NER-es 20%-ra (mert okosabbak mint Zuckerberg), akkor az összes EU-s támogatás 2,3% megy veszendőbe.
Évi 1500 milliárdnál, 35 milliárd forint megy így veszendőbe.
Minden EU országban van korrupció. Elvileg a Sargentunu jelentésben is csak kicsit voltubk az átlag fölött (26% , mig az EU átlag 24 %), pedig ő aztán igencsak szeretett volna minél több hibát találni rajtunk, szóval ez vehető bóknak is.
Egyébként Mészáros cégei sem ördögtől valók, hisz munkát teremtenek, pörgetik a GDP-t. És magyar kézben vannak.
ma 20:55
Az önkormányzat nem épít semmit se, ő a megrendelő lehet max. Az építési vállalatok építenek és azok lehetnek NER-esek vagy sem.
Kilátót meg azért építenek, mert erre ad az EU pénzt, ezt tudják a helyi vállalkozók megépíteni, ebből van az átlag parasztnak munkája, önkormányzatnak, államnak adóbevétele. (az általad emlegetett híres 1 méteres kilátó meg 2009-ben épült :) )
Mit gondolsz miért infrastruktúra fejlesztésre adja az EU a pénzt? Azért mert ez a nyugati cégeknek is előnyös, mert még Mészáros is külföldi munkagépeket fognak használni.
ma 21:26
"A pályázatíró cégek ..." van némi rálátásom szomszédos országokra is, pl. Romániában is ennyi a szokásos díj és szintén megvannak a csókosok akik "jó" pályázatot tudnak írni.
"Nem hivatalos győzelmi prémium" TAO megvan? Az nekik is előnyös, hogy haveri céghez adják és ne az államhoz, szóval ez nem tudom mennyire lenne az EU-s pénz ellopása. (de még ha oda is vesszük ez csak a töredéke annak amit egy évben az EU-tól kapunk)
"Egyáltalán nem 10%-ról van szó, hanem 100%-os túlárazásról"
[link] nagyon durván túlárazhatnak ha 2010-2021 között olcsóbb volt az átlag autópálya km, mint 2007-ben. (Miközben szuperolcsó németeknél már 2000-2012 között átlagban 8 millió euróért építették a kilométerét (2,4-3,2 milliárd forint, árfolyamtól függően) )
Ausztria
Belgium
Bulgária
Ciprus
Csehország
Észtország
Finnország
Franciaország
Görögország
Hollandia[11]
Horvátország
Lettország
Litvánia
Luxembourg
Málta
Németország
Olaszország
Portugália
Románia
Spanyolország
Szlovákia
Szlovénia
Ők meg csatlakoztak hozzá. Ők miért?
Miért kell nekünk mindig a kivételek közé tartozni? Miért nem tudunk csak egyszer olyat csinálni, hogy csendben követjük azok útját, akik jobbak nálunk? Miért kell nekünk mindig okosabbnak hinni magunkat a többieknél?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!