Milyen oktatási reformokat támogatnátok? Úgy látom a legtöbben az irodalomtanárokra vannak kiakadva, őket találják a legfeleslegesebbeknek?
9, na, pl a te fajtád alapján írtam, hogy kellene retorikát is oktatni.
Kifejtenéd mégis mire gondolsz?
Mert pl a 12 évesek kapcsán arra gondoltam, hogy ha már teljesen törvényesen szexelhetnek - és fognak is, ne aggódj - akkor tegéyk úgy, hogy tudják mit cisnálnak ahelyett, hogy "jaj, az elsőnél még nem kell gumi, akkor még nem eshet teherbe az ember" vagy "a szex akkor jó, ha a lány alázva van" vagy "neki is 5 perce volt elélvezni, meg nekem is, az én hibám, hog ynekem nem sikerült" meg ilyenek. Ezek a mondatok rendszeresek abban a korban. Olyan opció nincs, hogy a kamaszok ne akarjanak szexelni, sajnos vag ynem sajnos, ez van. Csak olyan opció van, hogy tudják, hogy hogy kell, vagy hogy nem tudják, hogy kell. Én a tudásra szavazok, már bocs.
Irodalommal az a baj, hogy 12 éven át tanítják, heti 3+ órában és érettségi tárgy még akkor is, ha technikai jellegű egyetemre mész.
Ugyanakkor informatika heti 1 órás tárgy és ott is csak olyan dolgokat csinálnak a diákok amit kb alapból tudnak.
Kb. mindent máshogy kéne oktatni, szemléletesebben, gyakorlatiasabban. Az idegen nyelvektől kezdve a biológián át a fizikáig.
De igazából a tanáron múlik a legtöbb. Nekünk volt 1-2 olyan tanárunk, aki nem utáltatta meg a tanátárgyát, igaz, nem is követelt túl sokat, de legalább azt a keveset tudtuk. Sokat számít, ha egy tanár személyisége, barátságos, maga a tanár is tájékozott, művelt, színes személyiség és színesen tudja a tananyagot is bemutatni. Nem csak az, hogy ledarálja az anyagot, és közben hjárom toll kifogy, mire leírja a tanuló, vagy annyit mond, hogy tanuld meg a könyvben a 78-99. oldalig, meg hogy szigorúan osztályoz, és hiába van kipipálva a tesztben a válaszok háromnegyede, akkor is egyes. Nem baj, ha játékos feladatokat is kitalál a tanár, érdekes rejtvényeket visz be az órára, és ezzel is gyakoroltatja az anyagot.
Az informatikával főleg az a gond, hogy sok tanár gépies és így tanítani azért nem igazán lehet, valljuk be.
Nekem egyetlen tanárom volt, aki nem utáltatta meg velem a tantárgyát. Ez lett a szakmám később. Igazából nemtudom, h örüljek h így hozta a sors, vagy szomorkodjak, hiszen mégiscsak gáz, hogy a kb 60-70 tanárom közül csak egyetlenegy volt jó...
Sztem nagy változást hozna ha ebben a rendszerben is lenne visszacsatolás. Minden év végén pontoznák a tanárokat a diákok meg a szüleik, és a legrosszabb 5 tanárt kirúgnák. Helyettük lehetőséget kapnának a fiatal tanárok, akikben még van lelkesedés, nem égtek ki, nem gyűlölik a gyermeket és végül de nem utolsósorban naprakész(ebb) tudásuk van mint egy 60 évesnek.
16, az ötlet nem rossz - amennyiben a pontszámokhoz küszöbértéket is csatolunk, szóval nem automatikusan minden legalsó 5ről van szó. Hisz lehet, hogy egyre-egyre több pontot kap mindneki, mégis kirúgják a legalsó ötöt, pedig lehet, hogy sokkal jobban szerették, mint 10 éve a legmagasabb pontszámút:D
De ez nem megoldhatatlan.
Ami megoldhatatlan a rendszerben az az, hogy nincs kit felvegyenek a helyére:D Óriási a hiány, baromi nehéz szaktanárokat találni. Nem JÓ tanárokat, hanem BÁMRILEN tanárt. Amíg ez van, addig egy nyíltan pedofilhoz is ragaszkodni fognak, máskülönben nem lesz ki tanítsa a tárgyat.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!