Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » A kormánynak miért olyan...

A kormánynak miért olyan fontos a benzin árstop?

Figyelt kérdés

Most hosszabbították meg legalább harmadjára a 480 Ft-s benzinárat több hónapra.

Érdekelne, hogy mi a kormány célja ezzel, hogy minden más az élethez nélkülözhetetlen áru a végtelenségig tud drágulni de az, hogy a benzin ár ne emelkedjen prioritás.

Persze értem én hogy sokak az autóra vannak berendezkedve. Nem tudnának bejárni a munkahelyre, a gyerekért, stb. De abban is biztos vagyok, hogy az autó használóknak a legnagyobb része csak azért jár azzal, mert az menő.

Nem értem miért ne lehetne akkor már a munkáltatóknak adni benzin ár térítési támogatást vagy valami mint hogy stabilizálják az árat általánosan.

Vagy ebben is a nagypolitika van és valamiért tönkre akarják tenni a benzinkutakat?



2022. okt. 2. 09:14
1 2
 1/16 anonim ***** válasza:
84%
Ezzel kozmetikázzák az inflációt, az átlagot erősen szebbé teszi.
2022. okt. 2. 09:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/16 anonim ***** válasza:
83%

Fél hogy mit szólnának a birkái ha kivezetné az olcsó benzint


És fingja nincs mit kéne csínálni hogy ne menjen csődbe az ország, és hogy segíthetne az embereknek hogy ne dögöljenek éhen.


Populizmus csapdájába esett a majom:)

2022. okt. 2. 09:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/16 anonim ***** válasza:
33%
Van arra esély, hogy ez magától is visszaszáll erre a szintre, tehát ez lehet tartós limit.
2022. okt. 2. 09:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/16 anonim ***** válasza:
76%
Az ország csődbenéséhez ennek nem sok köze van. Az áruszállítás jóval többet nyom a latban és náluk nin kedvezmény.
2022. okt. 2. 09:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/16 anonim ***** válasza:
90%
4: éppen ezért lenne logikus az áruszállítást támogatni, ami beépül az árakba, ha drágul, és a hobbiautózást kevésbé támogatni
2022. okt. 2. 09:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/16 anonim ***** válasza:
60%
5: Az áruszállítás megvalósul mindenképp, viszont az egyéb forgalom segíthet életben tartani más ágazatokat. (Turizmus, vendéglátás stb)
2022. okt. 2. 09:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/16 anonim ***** válasza:
46%

"4: éppen ezért lenne logikus az áruszállítást támogatni, ami beépül az árakba, ha drágul, és a hobbiautózást kevésbé támogatni"


Ezt magyarázd el azon fogyatékosoknak, akik még le is pontozták. :)

2022. okt. 2. 09:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/16 anonim ***** válasza:
0%

Kérdező

Egyik oldalról baj ha valaminek megszabják a maximális árát, rögtön utána meg jön, hogy baj, hoyg nem szabják meg másnak is az árát ezért azok a "végtelenségig tud drágulni". Döntsd már el mit akarsz?

Van aminél meg tudja tenni az állam mert van ráhatása vagy ki tudja fizetni helyetted.

A benzin árára tud hatni, mert a kőolaj finomítónknak résztulajdonosa az állam. Ugyanezt a csehek már nem tudnák megtenni, mert nincs cseh állami tulajdonban olajfinomító. A schell, az ömw szinte azonnal kivonultak az árstop bevezetésekor és nem hoztak üzemanyagot az országba. Nagyon sok benzinkútjukhoz pedig előtte is a MOL üzemanyagát vették meg és csak az adalékokat keverték bele a sajátjukat, mert nincs értelme ekkora távolságra szállítani a sajátjukat ha van üzemanyag lepárlás a közelben is. Így nem érte meg nekik működtetni a kutakat se. Most nyílnak újra a kútjaik. A cseheknél még a MOL se lenne jelen egy ilyen döntésnél, hiszen a MOL-nak sem éri meg és a magyar állam nem kötelezte volna a céget arra hogy veszteséggel termeljen csak hogy a cseheknél legyen olcsó üzemanyag - így a csehek nem hozhattak ilyen döntést, ott mást csináltak. A szlovákoknál már ott van a MOL egyik leányvállalata, a Szlovnaft, ott már meg tudták tenni hogy valamiképpen adóztatással avatkoznak bele a cég nyereségébe.

Az élelmiszereknél van néhány aminél árstopot vezettek be, mert a többi termék árán a termelő, kereskedő be tudja hozni ezt a veszteségét és így legalább ezt a pár terméket meg tudja venni az is akinek nagyon nehéz lett az anyagi helyzete. Ha minden terméknek befagyasztják az árát akkor egyszerűen nem termelnének a cégek, veszteséget nem éri meg gyártani. Akkor nem lenne mit enned.

Ha meg semmit nem tesznek az a baj. Az adócsökkentés nem működik.

A németeknél csökkentették az üzemanyagok adóját, pont azért hogy az áruk alacsonyabb legyen. Kb. 10 perc után az ár ismét akkora volt - csak már adó nem folyt be belőle a költségvetésükbe. A vásárlónak semmivel sem volt olcsóbb utána sem. Ahogy nálunk is rengeteg alapvető élelmiszer került az 5%-os ÁFA körbe a 27% helyett az elmúlt évtizedben, egyiknél sincsen 20%-kal alacsonyabb ár ahhoz képest ami előtte volt a magas áfával. Mert benyeli a termelő, kereskedő. Az ÁFA csökkentésnek csak nagyon rövid távon van értelme nagy kínálati piacnál, békeidőben, az értelme nem az alacsonyabb ár hosszú távon, hanem a fehérítése a gazdaságnak.

Az energia ára kell alacsonyabb legyen, az meg nem fog csökkenni amíg a beszerzése az energiahordozóknak ilyen korlátozott. Mert ma ez teszi ki az ár legjelentősebb részét. A kenyér árában hiába törlöd el az 5% adót, a liszt árát hiába rögzíted, ha a péknek 20-szor annyiba kerül most fűtenie a kenyér sütéséhez a kemencét, mint előtte. Majd akkor csökken a kenyér ára, ha a gázt vagy áramot ismét alacsony áron tudja megvenni hozzá.

2022. okt. 2. 09:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/16 anonim ***** válasza:
100%

Szerintem amikor egy éve bevezették, azt gondolták, hogy hamarabb normalizálódnak az árak és mint hős rezsiharcosok jöhetnek ki a dologból.


Részben igazuk is volt, mert az olajár most sem magasabb lényegesen mint egy évvel ezelőtt volt, csak közben a forint vesztett 30%-ot az értékéből minden elszámoló valutához képest.

2022. okt. 2. 09:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/16 anonim ***** válasza:
100%

Ezzel akarják fent tartani a népszerűségüket!


Ha valóban az inflációt akarták volna fékezni, akkor valahogy így kellett volna:


-Mezőgazdasági gépeknek (ez megvan, ezt legalább eltalálták)

-Magyarországi áruszállítóknak/teherfuvarozóknak.

-Magyar futárszolgálatoknak

-Akik személyautóval járnak dolgozni azoknak a munkahely egy igazolást állít ki, azzal bővítve hogy hány kilométer távolságról.

Utóbbi esetben kötelező lenne az üzemanyagkártya, amin a munkahely által megadott kilométer szerint egy heti kedvezményes üzemanyag limit lenne. Afelett már piaci áras lenne.



Ehelyett a 20 éves srác aki autóval megy csajozni az éjszakába, száz kilométereket pakol az autóba céltalanul, na ő 480-ért tankol..


Eközben a kenyeres aki hajnalok hajnalán kelve kisteherautóval hordja a pékárut a boltoknak, ő viszont csak piaci áron tankolhat! Nemigen logikus....

2022. okt. 2. 09:52
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!