Támogatnátok azt, hogy általános iskolában már első osztálytól kezdve legyen történelem óra, ne csak ötödiktől?





Kérdező, gyereket még életedben nem láttál, ugye, meg arról sincs semmi fogalmad mit és mennyit tanulnak első osztályban.
A kicsiknek így is rengeteg órája van és sajnos hiányoznak az alap készségeik, mert a digitalizációval a mozgáskészségük nem jól fejlődik. Sokkal nehezebben tanulnak meg alapvetően fontos dolgokat, mint az írás, olvasás, mert az állandó tévé/tablet/telefon használat másfelé viszi őket. Ráadásul nem tudnak koncentrálni és nyugodtan figyelni még mesékre sem.
A gyerekek tanulnak "történelmet" a maguk szintjén. Ezt hívják meséknek, amiknek van valamiféle környezete. Ennél többnek nincsen értelme.





Nem, mert semmi értelme. Az első egy-két év a készségfejlesztésről szól, a tanuláshoz, a koncentrációhoz szükséges kompetenciák elsajátításáról, azon képességek alapjainak a lerakásáról amire később szükség lesz.
A történelmi ismeretek nem kompetenciafejlesztésről, hanem ismeretanyag memorizálásáról szólnak. A 7 éves gyermek még nem áll erre készen és nem is raktározná el a hosszú távú memóriája.





Kérdező, aki szerint Herkules görög, az ne akarja megreformálni a történelem oktatást.
(Spoiler: Heraklészre gondoltál)










#7 Pont az lenne a célja, hogy ezek a dolgok megszűnjenek.
Nem belenevelni kell a gyermekeket abba a nézetbe amit a tanár jónak lát, hanem szimplán csak megismertetni velük ezeket a nézeteket.
Ez lényegében csak egy beszélgetős óra lenne ahol mindig elmagyarázza a tanár a jelenlegi politikai helyzetet. Pl.most aktuális téma, hogy miért akarják elvenni az EU-s pénzek egy részét Magyarországtól.
Fontosnak tartom, hogy a gyerekek mire kikerülnek addigra politikai szempontból érettek legyenek.
Az ilyen órákat én is hiányoltam nagyon anno gimiből. A töritanár nagy ritkán tartott ilyen órát de maximum egy tanévben egyszer volt ilyen. Sokkal nagyobb igény lett volna pedig ilyenre.





Ha nem a dicsö múltat tanítják, hanem a jelent, akkor nem lehet egy egész országot álnemzeti történelmi múltban tartani, és hamis felsöbbrendüséget hirdetve megvezetni öket.
Lásd: hanyatló nyugat szindróma, a szegény ember az igazi érték, "erkölcsi gyözelem Eger váránál(?!?!?!? miafasz?)", európa tölünk rettegett, rommá vertük a törököket(mégis itt voltak 150 évig), trianonkor elvették országunk 2/3-át(amit mi azelött másoktól vettünk el), 2022-ben Puskás Öcsivel példálózni(aki kb az egyetlen híres magyar focista), Rubik Ernö az isten játékok kérdésében, stb.
Ha a dicsö múltban tartják a népet nem veszik észre ahogy kihasználják és szarba taszítják öket. Elég nekik a meseszerü emlék és ábrándozás ahelyett, hogy észbe kapna és számon kérné MEGBÍZOTT vezetöit, esetleg leváltaná öket nemtetszés esetén.
Sajnos ami ebben a legfájóbb, hogy a nemzeti érzést, hagyománykövetést bizony lehet ötvözni a modernizációval, fejlödéssel, innovációval, jóléttel, vidámsággal, gondolkodással. Meg lehet nézni pl. svájcot.
Törekednek hogy minden egyre jobb és fenntarthatóbb legyen mind gazdaságilag, mind társadalmilag, mind ökológiailag. Értelmes morált tanítanak az embereknek, a fiatalok kiélvezhetik "felelötlen" gyerekkorukat, nincsenek agyonhajszolva, mégis felnöttként meg tudnak élni normálisan. Használható modern oktatást kapnak, nem a lexikális tudás a lényeg, hanem a használható logikus gondolkodás amire szükség van az élethez.




















15, az oké, de ha van ilyen része a tantervnek, akkor azt a kormány fogja meghatározni.
Na, és szerinted mit fognak beleírni, miér tnem kapnak az EUtól pénzt?
Vagy mit fog egy ellenzéki érzeletű tanár mondani ugyanebben a kérdésben?
Hogy oldod meg, hogy ez objektívan tudjon működni?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!