Nem pénz kérdése, hogy menjenek az emebrek pedagógusnak, hiszen már a szocializmusban is gyenge volt a fizu, akkor mi romlott el?
Tudom alacsony a pedagógusok fizetése. Viszont a balliberális kormányok alatt sokkal rosszabb volt minden; elvették a 13.havi bért, iskolabezárások, ped.elbocsájtások voltak. Már a kommunizmusban is nagyon rossz volt a tanári bér. Anno a pedagógusok mindig nagyon szegényesen öltöztek, régi kopott aktatáskával, foltozott kabátban, lyukas cipőben. A mi tanárunk is sokat sírt órán a kevés fizura mégis akkor még jöttek. Most pedig nem. Mi lehet az oka ennek?
Nézd meg magad ha nem hiszed : https://www.youtube.com/watch?v=TXLbsn6MifA
Ha megnézed hány diák van ma az iskolákban és hány tanár akkor azt fogod látni, hogy a diákok sokkal nagyobb arányban fogytak mint a tanárok. Szóval most kevesebb diák jut egy tanárra mint 10-20 éve.
Az hogy bizonyos tanárokból hiány van meg annak köszönhető, hogy nem menő ma fizikusnak, kémikusnak, matematikusnak, informatikusnak, biológusnak ...-nak menni, de nem csak tanárként nincs elég ezekkel foglalkozó egyén hanem úgy szimplán is hiány van belőlük.
"Az hogy bizonyos tanárokból hiány van meg annak köszönhető, hogy nem menő ma fizikusnak, kémikusnak, matematikusnak, informatikusnak, biológusnak ...-nak menni, de nem csak tanárként nincs elég ezekkel foglalkozó egyén hanem úgy szimplán is hiány van belőlük."
Az a baj, hogy a reáltantárgyakból a közoktatásban brutál sokat szivatnak.
#16 "Több tesi órájuk van, mint matek vagy irodalom. Ez hol normális?"
IGEN!
Ugyanis nem gépek vannak az iskolában hanem GYEREKEK, akiknek a mozgás éppen olyan fontos része kell legyen a mindennapjuknak, mint a tanulás.
Nem csak matekórájuk van, hanem másik 8-10 tantárgyuk is van. A felső tagozattól kezdve legkevesebb 5 órájuk van egy nap, néha 7-8 óra is, amikor a padban ülve kellene figyelniük, tanulniuk. Miközben biológiai tény, hogy a gyerekeknek, fiataloknak - és nem mellesleg az idősebbeknek is - naponta minimum fél óra aktív testmozgásra lenne szüksége.
Régen nem volt probléma a heti 2 testnevelés óra, mert a gyerekek iskola után mentek a parkba, térre, utcára és fociztak, bicikliztek, futottak eleget. Ma viszont a gyerekek az iskola kapuján kilépve egyből leülnek telefonozni, haza nem gyalog meg biciklivel mennek, hanem busszal, kocsival, majd otthon megint csak leülnek a számítógép meg a telefon elé.
Nem csak a jelent, de a jövőjüket is meghatározza az ha a testük nem lesz éppen úgy nevelve, fejlesztve.
Amúgy egyértelműen mutatják már az elmúlt évek, hogy tényszerűen segít a gyerekeknek a mindennapos testnevelés - persze csak azoknak akik nem lógják el, ahol az iskola nem elmismásolja hanem valóban foglalkozik velük.
#18 "a mozgás fontos, de nem ilyen formában és ilyen megvalósítással, aki sportolni akar, az menjen sporttagozatra, de ne ez legyen már a legfontosabb, egy gimnáziumban például semmiképp, ahonnan a gyerekek nagy része egyetemre tervez menni, .."
Már bocsi, de szerinted egy gimnazistának nem lesz szüksége a gerincére 50 évvel később is? Egy gimnazistának talán lényegtelen, hogy cukorbeteg, elhízott lesz-e vagy szimplán csak állandóan fáj a háta egész életében, mert amikor a teste fejlődőben volt akkor nem mozgott eleget?
Mi az hogy "a mozgás fontos, de nem ilyen formában "? Azt se tudod mit csinálnak testnevelés órán.
Mégis mitől jobb egy edzésen futni, erősíteni, labdázni, mint testnevelés órán?
Tanár vagyok és ki kell ábrándítsalak, a gyerekeknek jó a mindennapos tesi világa. Az egyik olyan órájuk a napjukban amit a legtöbben élveznek is. Hogy a kamaszok panaszkodnak miatta annak meg nem kellene bedőlni. A kamaszok mindenért panaszkodnak ha az nem elég jó sávszélességgel volt elérhető és más akarta hogy csinálják nem ők.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!