Ha ti döntenétek, melyiket választanátok? Jegyrendszer vagy áremelés?
Hiánycikk az üzemanyag. A háborútól és szankcióktól függetlenül is az.
Szakértők szerint nyár közepére-végére szinte a szó szoros értelmében el fog fogyni vagy legalábbis nagyon kevés lesz.
Ha ez így van, ez azt jelenti, hogy előbb vagy utóbb valamilyen módon vissza kell fognia az államnak a lakossági fogyasztást. Erre több lehetőség is van, a két legkézenfekvőbb az
1. a jegyrendszer. Fejenként (azaz rendszámonként) meghatározott mennyiségű üzemanyag jár a lakosságnak és kész, azzal kell gazdálkodnia.
2. Megemeli az üzemanyag árát nag ymértékben, így természetes reakcióként a lakosság visszafogja a fogyasztást, hisz drága mulatság lesz autózni.
Ti melyiket választanátok?
Esetleg egyéb megoldási módszeretek van? Írjátok meg!
Persze lehet még pl autómentes napokat csinálni, dee ez max kiegészítésként jó, hisz sok esetben ez csak átszervezi az emberek programját, nem pedig csökkenti az autózás mennyiségét.
1, egyrészt a háború csak kis szelete a válságnak, az elmúlt évek folyamatai mindneképp ide vezettek volna.
De ha egyik sem, akkor elfogy az üzemanyag és senki nem megy sehova. Ez is döntés, csak nem túl felelősségteljes.
Piaci árra lenne szükség, ami mellett rászorultsági alapon adna az állam anyagi támogatást a benzinre. Tényleg vicc kategória, hogy idejártak a szomszédos országokból tankolni* a hatósági ár miatt, de az is, hogy ugyanakkora segítséget kap a minimálbéren élő ember és a milliárdos is a hatósági árral.
*Viszont az is egyértelmű, hogy a legutóbbi próbálkozás a magyar rendszámokkal betarthatatlan és törvényellenes. Az EU-s bíróság hamar el fogja kaszálni. Korábban Németország már megütötte a bokáját egy hasonló dologgal.
4es, az üzemanyaghiány globális, Szingapúrban is szívnak vele, meg az USA-ban is.
Szakértők a COVID miatt leépült infrastruktúrák és a közben meg-nem épült új rendszereket jelölték meg a probléma fő forrásaként, nomeg hogy erre a meggyengült infrastruktúrára egyszercsak visszajött a nagy (COVID előtt szokásos) mértékű fogyasztás amit így a rendszer nem tud kiszolgálni megfelelően.
#6 "rászorultsági alapon"
Ilyen alapon ott van a tömegközlekedés.
Jegyrendszer olyanra szokott lenni, ami alapvető élelmiszer pl. Az, hogy kocsikázhass a busz helyett, nem alapvető szolgáltatás, hanem kényelmi, ezért erre nem lenne jegyrendszer.
Legfeljebb az áruszállítóknak lenne jegyrendszer, hogy hozzájussanak a benzinhez, mert az alapvető, hogy a szállítás működjön, legyen áru a boltokban.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!