A pedagógus problémát meg lehetne oldani, racionalizálással így?
Úgy húsz éven belül jelentkezni fog a pedagógus probléma, ugyanis az idősek nyugdíjba mennek és nem lesz elég fiatal. Hacsak el nem törlik a nyugdíjat illetve a nyugdíjkorhatárt, akkor rengeteg betöltetlen állás lesz, amit a jelenlegi törvények értelmében nem lehet feltölteni. Nagyon sok bölcsész karon végzett és sima érettségizett ember van, akik pl mekikben helyezkedtek el. Fel lehetne valahogy szippantani őket az oktatásba
Motiválni lehetne az embereket, hogy az oktatást válasszák. A pedagógus fizetése a diplomások között kevés, de a középfokú operátorok, eladók, mekisek között jónak számít ma is. Át lehetne csábítani ezeket az embereket az oktatába
A tanárképző elég elrettentő a mai fiatalok számára. Ugyanakkor rengeteg felesleges akadémiai tudással tömik a leendő pedagógusok agyát, amit sosem fog használni semmire. A tanítóképzőt és a tanárképzőt is könnyebbé kellene tenni. Kompatibilissé a mai társadalom számára. Nyugodtan meg lehetne felezni a képzés időtartamát és a vizsgák számát. A Természettudományi karok is feleslegesen túl erősek. Aki már felvételizett, annak van annyi tudás a bírtokában hogy tanítson. Lehetne azt a szakot egy-két év képzési időben is maximalizálni. Lehetne OKJ képzésben is elvégezni ezeket a pedagógus szakokat, így több embert lenne képes felszívni a pedagóguspálya
Mi a véleményed?
#3
Az Aranykalászos képzés az olyan, hogy amikor valamihez végzettséget írnak elő, de olyannal senki nem rendelkezik azok közül, akit helyzetbe akarnak hozni, akkor egy foxi-maxi tanfolyamot is elfogadnak végzettségnek, hogy neve legyen a gyereknek.
Itt egy példa.
Azon most légyszives nagyvonalúan lépj át, hogy Lölő szerepel benne, nem az a lényeg.
Abban egyetértek hogy a tanári képzés feleslegesen hosszú, de ez önmagába még nem fogja a problémát megoldani.
Pénztárosból nem lesz tanár.
Természettudománnyal meg nem értek egyet, egy tanárnak sokkal többet kell tudnia ahhoz hogy a diákjának el tudja magyarázni hogy mi miért van.
Ezzel maximum annyiban oldod meg a problémát, hogy darabban meglesznek a pedagógusok, de az oktatás minősége még a mostanihoz képest is sokkal alacsonyabb lenne.
Annyiban egyetértek veled, hogy a pedagógus képzést jelentősen át kéne alakítani, de ez nem azt jelenti, hogy lebutítani kéne. Én ha minden jól megy, hamarosan túl leszek rajta, és nem azt látom problémának, hogy sok az anyag, magasabb szintű: egy tanár igenis tudjon jóval többet, mint amit meg is kell tanítania. A probléma (nálunk legalábbis) az, hogy olyan témákból van rengeteg többlet anyag az egyetemen, ami aztán a közoktatásban olyan marginális, hogy kb. 5 perc jut rá, sokkal fontosabb, a középiskolás tananyagban is hangsúlyos anyagrészeket viszont EGYÁLTALÁN nem érintettünk az egyetemen, nemhogy részletesen. Illetve sokszor attól függött, hogy milyen témában van óránk, hogy az adott oktatónak mi a szűkebb kutatási területe, és csak arról tud beszélni.
"A pedagógus fizetése a diplomások között kevés, de a középfokú operátorok, eladók, mekisek között jónak számít ma is." Ugye tudod, hogy ez nem igaz?? A Mekiben vagy pl. a LIDL-ben is többet lehet keresni.
"A pedagógus fizetése a diplomások között kevés, de a középfokú operátorok, eladók, mekisek között jónak számít ma is."
Ne hasonlítsunk már egy aldis eladót egy tanárhoz könyörgöm, se fizetésben, se tudásban, se hasznosságban, se felelősségben. Nem lenne jó OKJ-s képzésben a tanárképzés, hiszen a tanárok többsége egy-egy tudományágat tanít, a tudományokat pedig egyetemi szinten oktatják és ez így van rendjén. Ráadásul a tanár mindig többet tud, mint a tananyag, képzi magát a szaktárgyából is, ezt a tudást viszont egyetem nélkül nem tudná elsajátítani.
Geográfus vagyok és emellett középiskolai földrajztanár (gyakornok), a gyakorlatom során is például egy biosz szakos osztálynak másképp adtam le az anyagot, mert ők közelebb állnak a földrajzhoz, így több összekapcsolódó ismeretet tanítottam meg nekik, mint a nem bioszos osztálynak, ehhez viszont az kellett, hogy a geográfus képzésemen én is tanuljak ilyen dolgokat (például biogeográfiát).
A tanárképzést nem könnyíteni kéne egyébként, hanem modernizálni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!