Ha 2000 forint lenne egy liter benzin, akkor se gondolkodnának el rajta a döntéshozók, hogy esetleg be kellene tiltani az olyan autóutakat, amik tömegközlekedéssel is simán megtehetők?
A kereskedelmi árrést lehet szabályozni. És amit írtam: szükség esetén lehet segítséget nyújtani a benzinkútaknak. Annyi, hogy eddig bombaüzlet volt, és eztán nem lesz az.
És nem kellene mindenkinek többet fizetnie. Legalábbis sokkal kevesebbet. Nem a benzinért kellene többet fizetni, hanem csak azért az x kútért, hogy működjön. Nem lesz akkora hatalmas biznisz, mint eddig volt, de attól még megéri.
"Plusz akármilyen jegyrendszert is találsz ki, a vége mindenképp az lesz, hogy közvetve vagy közvetlen az adófizetők pénzéből megy el a dolog. Azaz az eredeti problémát meg sem oldottad, de generáltál mellé még egy kis pluszt."
Nem egészen.
Csak a kereskedelmet befolyásoló járművek kapnák olcsóbban a benzint, így a kereskedelmet felhajtó üzemanyagköltségeket fizettetik meg az adózokkal, ami sokkal kevesebb, mintha az árakba építve mindent érintenének, mert begyűrűzik.
Viszont a költségvetésnek ez nem lenne olyan hatalmas tétel, mert nem mindenki járna autóval a szomszéd cukrászdába is benzines autóval.
És bizony... Még biciklizni is többen fognak.
Persze az is igaz, hogy van, amikor kell az autó, de ez egyáltalán nem jelenti azt, hogy hú akkor most fenn kell tartani egyet.
Az autókölcsönzés, a taxi vállalkozások, a futárszolgálatok fellendülnének, ez is egy vállalkozás.
"Csak a kereskedelmet befolyásoló járművek kapnák olcsóbban a benzint"
Csakhogy ingyenpénz nem létezik. Szerinted a különbözet kiken lenne behajtva?
Most sincs... csak mindenki kapja, hiszen mesterségesen baromira levitték a benzin árát. :) És még a környező országokból is ide járnak vásárolni, hatalmas kárt okozva nekünk, ill. a vállalkozóknak. Én arról beszélek, hogy kevesebben kapnák a jelenlegi áron, azok is csak korlátozva, és a többiek a rendes piaci áron kapnák, ha akarnak/tudnak venni.
Ingyen pénz nincs, de befektetés van: ez segítene abban, hogy az árak ne szabaduljanak el. Az ilyesmiért amúgy is gyakran sokat áldoznak, ez csak arról szólna, hogy sokkal célzottabb lenne, és így kevesebb kellene belőle.
így van. Ezért mondom, hogy az államnak is ki kell vennie ebből valamennyire a részét: kicsit átalakulhat a benzinkútas vállalkozás. Ahogy a gyógyszertáraknál is történik.
Cserébe megtérül valamelyest.
Kevesebb személygépjármű, kevesebb baleset és kevesebb egészségügyi kiadás lesz.
Kevesebb lesz viszont az állam haszna a benzinből.
több állami támogatás a közösségi közlekedésre, de az utasok is többet fizetnének, mert többen lesznek.
Az állami beavatkozás szerinted nem a te zsebedből megy? A te adódból? Akkor is, ha soha életedben nem ülsz volán mögé.
Szóval még mindig ott tartunk, hogy az átlagember semmit nem nyert ezzel az egésszel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!