Milyen fizetést adnál egy mesterdiplomás pályakezdő tanárnak?
Én annak a tanárnak aki agyonszivatja a gyerekeket házi feladatokkal, meg bemagolandó versekkel, meg lexikális tudást kér számon, annak én nemhogy több fizetést adnék, hanem elvennék tőle. Minden megnyomorított gyermek lélekért fizessen!!!
Aki becsületes, és élvezetes órákat tart, nem a gyerek tönkretétele a célja, annak adnám az így visszaszedett pénzt. Olyan 350-400 nettót tartanék reálisnak kezdőfizetésnek. Így egy forintot se kell beletolni a rendszerbe, a kecske is jóllakik, a kéáposzta is megmarad, minenki nyer. A rossz tanárok szép lassan kikopnak, mert nem lesz mit enniük, a jó tanárok meg arra vannak motiválva hogy még jobb és hasznosabb órákat tartsanak.
"Másik kérdés: miért 3-kor jön haza?"
Nekem gimiben minden nap volt 0. órám, az utolsó fél háromig tartott, majd hazabuszoztam (3/4 óra). Ha faktok vannak négykor végzünk. Ha valami próba, egyéb elfoglaltság, akkor 6 után. És mindezt miért? Mert felesleges tölteléktárgyak vannak (amikre nincs is szakos tanár, valakire rásózzák!), illetve mindennapos tesi.
#23 A kérdésem nem volt más mint egy kérdés - kíváncsi voltam az okára, mert ennek tudatában lehet utána rendesen válaszolni. Éppen így ha te leírod amit leírtál az teljesen más választ von maga után, mintha az lett volna a válasz, hogy azért jár haza 3-kor, mert 1 órát utazik mire hazaér, vagy mert fél-3-ig van órája.
Nincsenek "tölteléktárgyak". Ami neked nem érdekes vagy fontos, az egy másik tanulótársadnak lehet hogy kell a továbbtanulásához vagy éppen a később választott pályájához, ahogy lehet, hogy neki meg az lenne felesleges, amit te tartanál fontosnak. Ezt jelenti egy gimnázium, hogy mindenki mindent tanul, mert a gimnázium alapvetően olyanok továbbtanulását kellene előkészítse akik még korábban nem tudtak pályát választani vagy esetleg olyan pályát választanak amihez ilyen általános oktatás kell, mert szükségük lesz a nyelvekre, történelemre stb, mint az idegenforgalomban, jogi vagy orvosi, netán tanári pályán stb.
A mindennapos tesi nagyon jó és fontos döntés volt. Az, hogy a megtartása sokkal jobban, hasznosabban kellene menjen, az más dolog. Ehhez idő kell, mert pénz hiányában nehezen alakul az infrastruktúra és az oktatás néha eléggé rugalmatlanul tud reagálni.
Ami nekem meglepő volt, hogy gyerekeim iskolájában a mindennapos tesi bevezetése előtt volt tánc, aerobik, karate, tenisz, korcsolya, pingpong, foci, külön foglalkozásokon, amint bevezették a kötelező testnevelést, mintha ezt elfelejtették volna és csak a foci meg karate maradt meg. Holott ezeket simán be lehetett volna építeni a testnevelés órák keretébe is. Ami jó volt, hogy szereztek egy olyan tesitanárt aki tánctanár is volt egyben és heti 1 db táncórája volt mindenkinek, az egyik tesióra meg relaxációs gyakorlatokról szólt az óra felében.
Tényleg kevés a tanár és most még nagyobb a kavarodás, nálunk matek és kémiatanár tart napközit, fizikatanár meg biológiatanár matekot, etikát, tesitanár meg történelmet. Sajnos az év közi nyugdíjazások meg pár felmondás és egy baleset olyan katyvaszt hozott, hogy csak így lehetett összehozni.
#25 Világ életemben utáltam verseket és egyéb memoritereket tanulni, ellenben mivel amúgy nem jó a memóriám, ezeknek köszönhetően fejlődött annyira, hogy utána képes voltam más dolgokat is megtanulni.
Sajnos ez pont olyan, mint az edzés mielőtt valaki versenyre menne. Ha nincs edzés, nem tud a versenyző futni, emelni, akármit csinálni a megfelelő szinten.
Sajnos nagyon látom a saját diákjaimon is, hogy minimálisan sem tudnak szövegeket megjegyezni. Nem szó szerinti fogalmakat, hanem olyat sem aminek van értelme a számukra is.
#20 Nem feltétlenül utálják az olyan tanárt, aki sokat vár vissza. Az igazságtalanságot, igénytelenséget, bunkóságot viszont a gyerek is érzi.
Szerinted egy felsős gyerek nem érzékeli, hogy a tanára lusta, és nem tanít semmit? Gondolod, hogy elég a jópofizás? Nem szemétkedni kell, hanem élvezetessé tenni az órát, és akkor végtelen mennyiségű anyagot képesek megtanulni a gyerekek, és még házit sem kell adni.
Ugyanakkor én sem azt mondtam, hogy kizárólag a gyerekek visszajelzésére alapozzák a fizetést, viszont rendszeresen kellene visszajelzést kérni tőlük, és azt IS figyelembe venni.
Az a tanár, aki nem tudja "eladni" a tananyagot a gyereknek, az nem jó pedagógus... Ha a gyerek tehernek érzi, akkor ott gond van.
Elhiszed, hogy egy ötödikes képes 45 perc alatt 50 új angol szót megtanulni úgy, hogy közben játszik? Pedig létezik ilyesmi, és nem is nagy durranás az egész.
Bődületes butaságokat írtok itt a memoriterekről. Hogy ettől valakinek jobb lett a memóriája, mindjárt lehidalok.
"Sajnos ez pont olyan, mint az edzés mielőtt valaki versenyre menne"
Mert az agy úgy működik mint az izom. Na ne röhögtess.. Az edzésnek van értelme, de ennyi erővel amit mondasz, ha valaki minden nap matek feladatokat próbál megoldani, akkor majd mehet matek szakra az egyetemen. Ez nem így működik, az agy nem nem ilyen, ezer más dolog befolyásolja a működését.
Arról van igazából szó, hogy vannak emberek akik úgy születnek hogy jó a memóriájuk, és minden hülyeséget szó szerint be tudnak magolni, anélkül hogy értenék. (Egyébként pont erre van szüksége a magyar kormánynak, ilyen programozható bio-droidokra)
Aztán vannak akik ha megfeszülnek, 3 hétig magolják, akkor se tudják megjegyezni.
A klasszikus példa, amikor a majmok iskolájában a hal megbukott fára mászásból. Egyszerűen genetikai tulajdonságokra jár itt az ötös, mivel ezt már számtalan kísérlet bebizonyította, hogy a memória működése genetika függő. És ezáltal rohadtul nem fair ilyesmire osztályzatot adni. Max azt tudnám elfogadni, hogy ha valakinek van kedve és szeret szavalni, adja elő az osztálynak a verset egy ötösért. De nem osztályoznám ezt, mint ahogy azt se osztályozzák hogy abszolút hallásod van vagy nem...
Én bemagoltam a sok hülye verset, vérrel verejtékkel. Egy fél mondatra nem emlékszem belőlük. Továbbra se tudok telefonszámokat, neveket megjegyezni, és ha elémtolnak egy jogi szöveget, másnap el tudom mondani a tartalmát, de nem tudom szórul szóra felmondani (mi értelme lenne?). Miért nem magolunk be mondjuk könyveket, fejezeteket? Mi értelme a szavak sorrendjét, pontos szavakat megtanulni, ha a szöveg értelmét megértjük és megjegyezzük? Ha megnézel egy híres képet, akkor minden színét tudod reprodukálni? Vagy egy fontos filmművészeti filmből, hányan tudnak pontosan idézni, pár szállóigévé vált mondattól eltekintve? Mozartot miért csak hallgatjuk, miért nem kötelező fejből eljátszani, persze hiba nélkül? Mi a különleges a versekben, hogy azokat bemagoljuk, értelmezés helyett?
Ezekre adjon bárki választ.. főleg egy tanár véleményére lennék kiváncsi, aki ilyeneket magoltat. Az érettségi persze egy érv, de nekünk már sok évvel ezelőtt is magolni kellett, amikor még az érettségin oda volt írva a vers/novella a papírra... Én ezt a feladatot simán átugranám, vagy megmondanám hogy aki mindenképp 5öst akar az érettségin annak itt a lehetőség, magoljon szépen, de nem osztályoznám le...
Ha sokat számolsz fejben, akkor gyorsabban fog menni a fejszámolás, de ha pl. évekig nem használod erre az agyad, akkor jelentősen le fog lassulni az az idő, amikor a boltban ki kell számolnod a visszajárót. Ha sokat használod memorizálásra az agyad, akkor könnyebben, frissebben jegyzel meg új dolgokat. Az agy valóban így működik, akár hiszed, akár nem. A tanárok ezért adnak fel verseket, hogy ezzel is mozgásban tartsák a gyerekek agyában a fogaskerekeket. Másrészt, vannak olyan irodalmi művek, versek, drámarészletek stb., amelyeknek ismerete, tudása illendő. Ha a magyar kultúrkörben élsz, akkor "gáz" nem tudni pl. a Himnuszt vagy a Szózatot, de mondhatnék jó pár verset Petőfitől vagy József Attilától. Persze te rögtön azt fogod erre írni, hogy boldogan elvagy a munkáddal, és mi köze a Toldi első két versszakának ahhoz, hogy mennyit keresel, soha az életedben nem használod ezt a tudást, tehát semmi értelme nem volt megtanulni. Vagy ha valaki külföldre megy, és ott csinál karriert, sokra megy az Anyám tyúkjával, miközben egy külföldi cégben manager... Én ebbe a vitába nem akarok belemenni... Maradjunk annyiban, hogy Németországban is megtanulják a diákok a Goethe verseket, Angliában is a Shakespeare-idézeteket, mert egyszerűen ez a kultúrájuk része, és ennek nem a "hasznosan felhasználható" tudáshoz van köze.
Ez az egyik. A másik, hogy igazából felesleges is ezen vitatkozni, mert az nem a tanár hibája, hogy fel kell adnia egy memoritert. Ezt a tanár nem jókedvében teszi meg, vagy mert szívatni akarja a gyerekeket (felületesen beleolvastam az eddigi válaszokba, és kb. ez a benyomásom, sokan ezt gondolják). Nagyon egyszerűen ennek az az oka, hogy a tanárnak ezt fel kell adnia, a tantervek meghatározzák ugyanis, hogy mit kell tanítaniuk, és meg van határozva a memoriterek listája is. Tehát ha a tanár feladja a verset, akkor éppen hogy jól, az előírásoknak megfelelően dolgozik, mint ahogy más munkahelyen is meg van szabva, hogyan kell dolgoznod, milyen keretek és szabályok mentén. Ezért a tanárokat hibáztatni elég nagy tájékozatlanságra vall...
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!