Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » A Századvég felmérése szerint...

A Századvég felmérése szerint a magyarok döntő többsége elutasítja a kiskorúakat célzó szexuális propagandát. De aki igent mond rá, az miért teszi?

Figyelt kérdés
[link]
2022. febr. 1. 12:27
1 2 3 4 5
 21/41 anonim ***** válasza:
16%
Természetes de szeretem ezt.... Szoktál olvasni Czeizelt vagy Ranschburg Jenőt? Tudod mit állították ezek a nagy koponyák a melegségről és a transzneműségről?
2022. febr. 1. 13:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/41 anonim ***** válasza:
21%
Egyébként kérdező, talán volt egy nagyon meleges tulajdonságom kisgyerekként, azt hogy az anyám arcát legkisebb fiúként én sminkeltem ki, meg én raktam fel az arckrémet rá, és ezt olyan szenvedélyesen csináltam... szerinted akkor az apámnak és anyámnak pofoznia kellett volna és akkor talán nem fejlődök meleggé? így gondoltad?
2022. febr. 1. 13:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/41 anonim ***** válasza:
61%

"Találkoztam vele, az óvodában, még 2009-ben, amikor a gyerekem óvónője elmondta, hogy az akkori ballib kormány milyen új elvárásokat foglalt számukra rendeletbe és hogyan is kell majd ezentúl bánniuk a gyerekekkel. Közte volt már akkor a gendersemleges nevelés, meg hogy nem hagyhatják, hogy a fiúk "fiús" játékokkal játszanak csak a lányok meg "lányos" játékokkal."


Amellett, hogy megmosolyogtató, hogy egyből nem fogtál gyanút az óvónő (bizonyára alkotmányjogász szabadidejében) szavahihetősége, politikai elfogultsága és/vagy hiszékenysége miatt, még a tiéd is érdekesnek tűnik. Ugye tudod, hogy minden rendelet nyilvános és visszakereshető a Magyar Közlönyben, nem valami szupertitkos, csak beavatott szemeknek való valami?


2009-ben valóban módosították az óvodai nevelésről szóló alapprogramot. Itt találod: [link] Maga a szöveg a 41896. oldalon kezdődik.


Légy oly drága, idézd már a paragrafust, amiben a fiús-lányos játékok azonos nemű gyerekek számára betiltását írja elő. Csak 8 oldal az egész, gyorsan átfutod!

2022. febr. 1. 13:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/41 anonim ***** válasza:
30%
Egyébként kisfiúként mivel utolsó 4. fiúgyermeke vagyok és a 3 bátyám akik között 2 év és 1 hónap van, után (legkisebb bátyámhoz képest 4,5 félévvel) születtem, így én sokszor játszottam azt, hogy majd nekem is lesz egy öcsém vagy húgom akiről gondoskodhatok mint ahogy anyám rólam...
2022. febr. 1. 13:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/41 anonim ***** válasza:
58%

Egye fene, kisegítelek, külön az óvodai játékkal a 12-es melléklettől kezdődően foglalkoznak.


12. számú melléklet a 255/2009. (XI. 20.) Korm. rendelethez

[Melléklet a 137/1996. (VIII. 28.) Korm. rendelethez]

„1. A játék a kisgyermekkor legfontosabb és legfejlesztõbb tevékenysége, s így az óvodai nevelés leghatékonyabb

eszköze. A játék – szabad-képzettársításokat követõ szabad játékfolyamat – a kisgyerek elemi pszichikus szükséglete,

melynek mindennap visszatérõ módon, hosszantartóan és lehetõleg zavartalanul ki kell elégülnie. A kisgyermek

a külvilágból és saját belsõ világából származó tagolatlan benyomásait játékában tagolja. Így válik a játék kiemelt

jelentõségû tájékozódó, a pszichikumot, a kreativitást fejlesztõ és erõsítõ, élményt adó tevékenységgé.

2. A kisgyermek elsõ valódi játszótársa a családban, az óvodában is a felnõtt – a szülõ és az óvodapedagógus. Utánozható

mintát ad a játéktevékenységre, majd amikor a szabad játékfolyamat már kialakult, bevonható társ marad, illetve

segítõvé, kezdeményezõvé lesz, ha a játékfolyamat elakad. A felnõtt jelenléte teszi lehetõvé a gyerekek közötti

játékkapcsolatok kialakulását is.

3. A játékhoz megfelelõ helyre és egyszerû, alakítható, a gyermeki fantázia kibontakozását segítõ anyagokra,

játékszerekre van szükség. Az óvoda és az óvodapedagógus feladata, hogy megfelelõ csoportlégkört, helyet, idõt,

eszközöket és élményszerzési lehetõségeket biztosítson a különbözõ játékformákhoz, a gyakorló játékokhoz,

a szimbólikus-szerepjátékokhoz, konstruáló játékokhoz, a szabályjátékokhoz.

4. A játék folyamatában az óvodapedagógus tudatos jelenléte biztosítja az indirekt irányítás felelõsségét. Az óvodában

fontos a szabad játék túlsúlyának érvényesülése.

5. A játék kiemelt jelentõségének az óvoda napirendjében, idõbeosztásában is meg kell mutatkoznia.”


13. számú melléklet a 255/2009. (XI. 20.) Korm. rendelethez

[Melléklet a 137/1996. (VIII. 28.) Korm. rendelethez]

„1. Az érzelmi biztonság megadásának s az anyanyelvi nevelésnek egyaránt fontos eszközei a többnyire játékos

mozgásokkal is összekapcsolt mondókák, dúdolók, versek. Ezek ritmusukkal, a mozdulatok és szavak egységével

a gyermeknek érzéki-érzelmi élményeket adnak.

2. A magyar gyermekköltészet, a népi, dajkai hagyományok gazdag és sok alkalmat, jó alapot kínálnak a mindennapos

mondókázásra, verselésre. A mese a gyermek érzelmi, értelmi és erkölcsi fejlõdésének és fejlesztésének egyik legfõbb

segítõje. A mese – képi és konkrét formában – tájékoztatja a gyermeket a külvilág és az emberi belsõ világ legfõbb

érzelmi viszonylatairól, a lehetséges, megfelelõ viselkedésformákról.

3. A mese életkorilag megfelel az óvodás gyermek szemléletmódjának és világképének. Visszaigazolja a kisgyermek

szorongásait, s egyben feloldást és megoldást kínál. A tárgyi világot is megelevenítõ, átlelkesítõ szemléletmódja és

az ehhez társuló, a szigorú ok-okozati kapcsolatokat feloldó mágikus világképe, csodákkal és átváltozásokkal ráébreszt

a mélyebb értelemben vett pszichikus realitásra és a külvilágra irányított megismerési törekvésekre.

4. A mesélõvel való személyes kapcsolatban a gyermek nagy érzelmi biztonságban érzi magát, s a játéktevékenységhez

hasonlóan a mesehallgatás elengedett intim állapotában eleven, belsõ képvilágot jelenít meg. A belsõ képalkotásnak

ez a folyamata a gyermeki élményfeldolgozás egyik legfontosabb formája.

5. A gyermek saját vers- és mesealkotása, annak mozgással és/vagy ábrázolással történõ kombinálása az önkifejezés

egyik módja.

6. A mindennapos mesélés, mondókázás és verselés a kisgyermek mentális higiénéjének elmaradhatatlan eleme.

7. Az óvodában a népi, a klasszikus és a kortárs irodalmi mûveknek egyaránt helye van.”

41900 M A G Y A R K Ö Z L Ö N Y • 2009. évi 164. szám


14. számú melléklet a 255/2009. (XI. 20.) Korm. rendelethez

[Melléklet a 137/1996. (VIII. 28.) Korm. rendelethez]

„1. Az óvodában a környezet hangjainak megfigyelése, az ölbeli játékok, a népi gyermekdalok, az éneklés, az énekes

játékok, a zenélés örömet nyújtanak a gyermeknek, egyben felkeltik zenei érdeklõdését, formálják zenei ízlését,

esztétikai fogékonyságát. Az élményt nyújtó közös ének-zenei tevékenységek során a gyermek felfedezi a dallam,

a ritmus, a mozgás szépségét, a közös éneklés örömét. A népdalok éneklése, a gyermek néptáncok és népi játékok,

a hagyományok megismerését, továbbélését segítik. Az óvodai ének-zenei nevelés feladatainak eredményes

meg valósítása megalapozza, elõsegíti a zenei anyanyelv kialakulását.

2. Az énekes népi játékok és az igényesen válogatott kortárs mûvészeti alkotások fontos eszközül szolgálnak a gyermek

zenei képességeinek (a ritmus, éneklés, hallás, mozgás) és zenei kreativitásának alakításában.

3. A zenehallgatási anyag megválasztásánál az óvodapedagógus vegye figye lembe a nemzetiségi, etnikai kisebbségi

nevelés esetében a gyermekek hovatartozását is.

4. A felnõtt minta spontán utánzásával az éneklés, zenélés részévé válik a gyermek mindennapi tevékenységének.”


15. számú melléklet a 255/2009. (XI. 20.) Korm. rendelethez

[Melléklet a 137/1996. (VIII. 28.) Korm. rendelethez]

„1. A rajzolás, festés, mintázás, építés, képalakítás, a kézi munka az ábrázolás különbözõ fajtái, a mûalkotásokkal,

a népmûvészeti elemekkel, az esztétikus tárgyi környezettel való ismerkedés is fontos eszköze a gyermeki személyiség

fejlesztésének. A gyermeki alkotás a belsõ képek gazdagítására épül.

2. Az óvodapedagógus az ábrázoló tevékenységekre az egész nap folyamán biztosítson teret, lehetõséget. Maga

a tevékenység – s ennek öröme – a fontos, valamint az igény kialakítása az alkotásra, az önkifejezésre, a környezet

esztétikai alakítására és az esztétikai élmények befogadására.

3. Ezen tevékenységek az egyéni fejlettséghez és képességekhez igazodva segítik a képi-plasztikai kifejezõképesség,

komponáló-, térbeli tájékozódó- és rendezõképességek alakulását, a gyermeki élmény és fantáziavilág gazdagodását

és annak képi kifejezését: a gyermekek tér-forma és szín képzeteinek gazdagodását, képi gondolkodásuk fejlõdését,

esztétikai érzékenységük, szép iránti nyitottságuk, igényességük alakítását.

4. Az óvodapedagógus feladata megismertetni a gyermekeket az eszközök használatával, a különbözõ anyagokkal,

a rajzolás, mintázás és kézi munka különbözõ technikai alapelemeivel és eljárásaival.”


16. számú melléklet a 255/2009. (XI. 20.) Korm. rendelethez

[Melléklet a 137/1996. (VIII. 28.) Korm. rendelethez]

„1. A torna, a mozgásos játékok fejlesztik a gyermekek természetes mozgását (járás, futás, ugrás, támasz, függés,

egyensúlyozás, dobás), és testi képességeit mint az erõ, ügyesség, gyorsaság, állóképesség, társra figyelés.

Hozzájárulnak a harmonikus, összerendezett, fegyelmezett nagy és kismozgások kialakulásához.

2. Kedvezõen befolyásolják a gyermeki szervezet növekedését, teherbíró-, ellenálló képességét és az egyes szervek

teljesítõképességét.

3. Fontos szerepük van az egészség megõrzésében, megóvásában. Felerõsítik és kiegészítik a gondozás és az egészséges

életmódra nevelés hatását. A mozgáskultúra fejlesztése mellett segítik a térben való tájékozódást,

a helyzetfelismerést, a döntést és az alkalmazkodóképességet, valamint a személyiség akarati tényezõinek alakulását.

4. A tornának, játékos mozgásoknak, az egészséges életmódot erõsítõ egyéb tevékenységeknek teremben és szabad

levegõn, eszközökkel és eszközök nélkül, spontán vagy szervezett formában az óvodai nevelés minden napján

– az egyéni szükségleteket és képességeket figye lembe véve – minden gyermek számára lehetõséget kell biztosítani.”

M A G Y A R K Ö Z L Ö N Y • 2009. évi 164. szám 41901


17. számú melléklet a 255/2009. (XI. 20.) Korm. rendelethez

[Melléklet a 137/1996. (VIII. 28.) Korm. rendelethez]

„1. A gyermek aktivitása és érdeklõdése során tapasztalatokat szerez a szûkebb és tágabb természeti-emberi-tárgyi

környezet formai, mennyiségi, téri viszonyairól. A valóság felfedezése során pozitív érzelmi viszonya alakul

a természethez, az emberi alkotásokhoz, tanulja azok védelmét, az értékek megõrzését.

2. A gyermek miközben felfedezi környezetét, olyan tapasztalatok birtokába jut, amelyek a környezetben való,

életkorának megfelelõ biztos eligazodáshoz, tájékozódáshoz szükségesek. Megismeri a szülõföld, az ott élõ emberek,

a hazai táj, a helyi hagyományok és néphagyományok, szokások, a családi és a tárgyi kultúra értékeit, megtanulja ezek

szeretetét, védelmét is.

3. A környezet megismerése során matematikai tartalmú tapasztalatoknak, ismereteknek is birtokába jut a gyermek és

azokat a tevékenységeiben alkalmazza. Felismeri a mennyiségi, alaki, nagyságbeli és téri viszonyokat: alakul

ítélõképessége, fejlõdik tér-, sík- és mennyiségszemlélete.

4. Az óvodapedagógus feladata, hogy tegye lehetõvé a gyermek számára a környezet tevékeny megismerését.

Biztosítson elegendõ alkalmat, idõt, helyet, eszközöket a spontán és szervezett tapasztalat- és ismeretszerzésre,

a környezetkultúrára és a biztonságos életvitel szokásainak alakítására. Segítse elõ a gyermek önálló

véleményalkotását, döntési képességeinek fejlõdését, a kortárs kapcsolatokban és a környezet alakításában.”


Pontosan melyik rész kötelezi a fiúkat itt a babázásra? Esetleg visszamehetnél megkérdezni az oviba az óvónőt? Értem én, hogy már egyetemista korú a gyereked, de gondolj a többi ártatlan lélekre, akit meg akarnak rontani a ballibsik! Ennyit meg kell, hogy érjen!

2022. febr. 1. 13:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/41 A kérdező kommentje:
Még mindig nem egyértelmű számomra, miért kell ilyesmikkel kisgyerekeket terhelni
2022. febr. 1. 13:26
 27/41 anonim ***** válasza:
21%
#23 Értem én hogy könnyebb letagadni valaki személyes tapasztalatát, mint elismerni, annak létezését ha az üti az elképzeléseidet.
2022. febr. 1. 13:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/41 anonim ***** válasza:
66%
Egyébként én melegként úgy éreztem magam általános iskolai technikai órákon, mint aki nem oda való... én utáltam a fák smirglizését, a barkácsolást, sokkal jobban szerettem volna főzni tanulni.... meg sütni... csak ezt nem vallhattam be....
2022. febr. 1. 13:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/41 anonim ***** válasza:
0%
Ezek droidok. Mindegy, mit mond a kormány, nekik ellent kell mondani, bármi áron.
2022. febr. 1. 13:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/41 anonim ***** válasza:
82%
Nem ellentmondás, de miért nem lehet egy kisgyereknek megtanítani mindent, egy lány miért nem barkácsolhat és járhat farmer nadrágban a réten, ha ő ezt szeretné, ha meg van egy érzékenyebb fiú, akkor arra miért kell rá erőltetni a barkácsolást? nem értem...
2022. febr. 1. 13:40
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!