A gimnáziumokat miért nem csökkentik le 3 évre?
Sokan elvégzik esetin 2-3 év alatt.Jóval kevesebb óraszámmal, mint a nappalin tanuló diákok és ugyanolyan értékű a papír.Ebből kiindulva, felesleges a diákokat ott tapasztani 4-5 évig.
Magyarországon kicsit túl van misztifikálva az érettségi, pedig igazából csak egy felvételi az egyetemre.Egy beugró.
3 évre csökkentéssel kapnának még egy évet a fiatalok és már 20 évesen kezükben szorongathatnák az alapdiplomát, 22 évesen pedig az MSC-t.Mennyivel jobb lenne nekik, nyernének egy évet, hamarabb betudnának lépni a munkaerőpiacra.
A gyerekem most 10.osztályos. VALÓBAN tanul és nem csak melegedni jár be a gimibe, majd megszakad és még így is alig bírja a tempót, pedig szívesen tanul.
Ha neked ez olyan, hogy el lehetne végezni 2-3 év alatt, akkor nagyon sz@r gimivel találkoztál.
Az a pár ember aki valóban el tudja végezni 2-3 év alatt úgy, hogy valóban meg is szerzi közben a szükséges tudását, az meg most is megteheti. Csak neki meg több esze van annál, hogy kihagyja a gimi azon részeit amik nem csak a tanulásról szólnak.
A kérdező tuti nem valami minőségi gimibe járhatott...
Próbálnál te bejutni a BME-re, vagy SE-re egy esti "futottak még" tanfolyam után....
#2 DE MINEK????
A mai fiatalok egyre később kezdenek dolgozni, önállóan élni. Nem 14 évesen mennek, hogy minél hamarabb dolgozzanak, hanem még 25 évesen is az egyetemen próbálkoznak valami diplomát szerezni. Miért akarnád, hogy hamarabb végezzenek????
Tényleg meg lehetne csinálni. A jelenléti oktatás baromira időigényes, szóval levelezőn, ahol kb. a tananyag 10%-át adják le, a többi "nézz utána otthon" jelleggel működik, sok időt spórolnak. Nincs házi feladat ellenőrzés, nem kell arra várni, hogy Balázska is kinyissa a tankönyvet... Gyakorlatilag olyan, mint az egyetem, az ember tanul, mert célja van vele.
Egy átlagos osztályban, ahol a tanulók nagyjából 15-18 évesek, ezt nem érdemes elvárni. Csak nézd meg, mi volt tavaly az online oktatás alatt.
Abban igazad van, hogy ezért a sz*r érettségiért felesleges végigjárni a gimit, főleg egy nívósabbat. De
- egyrészt gimibe nem csak az érettségi miatt jár az ember
- a legtöbb fiatalnak lövése sincs 18 évesen se (meg később se), hogy mihez is akar kezdeni
Így egyetem elvégzése után visszagondolva egy csomó felesleges tárgyam volt középiskola során aminek nem veszem hasznát(őszintén szólva a 90%-ra nem emlékszek amit középsuliban tanultam)
Szerintem a középsuli célja inkább az időnyerés, hogy tudjad hogy mit akarsz/milyen irányba akarsz elindulni, nem feltétlenül az hogy hasznos lesz-e amit tanulsz. A legtöbb diák nem tudja hogy merre szeretne tovább menni, sokak még 11.-ben is gondolkoznak. Én tudtam hogy tudományos területen akarok tovébbhaladni, de nem tudtam akkor még, hogy mit is akarok pontosan, kb 11.-végére határoztam el hogy milyen szakra akarok menni.
#1 Attól hogy valami nehéz attól még nem lesz valami hasznos, tipikus példa az irodalom, kegyetlenül megkövetelték rajtunk a dolgot, de ha ma megkérdezi valaki h milyen korszakai voltak Petőfinek nem tudnám megmondani, mert amint nem volt rá szükség kiszelektálta az agyam. Vagy hogy kell verset elemezni és társai, nem az én érdeklődési köröm ezért nem jegyeztem meg semmit se szinte.
#3 Abban egyetértek hogy azokat a tárgyakat amiket használsz egyetemen azoknál fontos hogy gimi megadja az alapot. Tipikus példa BME-nél a kalkulus, vagy SE nél a kémia ami a középsulis tudásodra erősen épül, ha nem voltál faktos és/vagy szar volt az oktatás akkor nem lesz könnyű feladatod.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!