A jelegi oktatáspolitika miatt a tanár az új bölcsész?
Van átfedés a kettő között.
A tanári képzéseket teljesen külön kellene szeparálni.
A probléma, hogy a pedagógusok többsége alkalmatlan a pályájára.
Ez akkor is így volt, amikor én tanultam általánosban, középiskolában (90-es évek vége,2000-es évek eleje).
Ebből adódóan, béremelést sem érdemel a többségük.Ha valaki rosszul dolgozik a versenyszférában sem kap béremelést.
Viszont,valamiféle teljesítményarányos mozgóbér mégiscsak kellene, hogy azok a tanárok, akik tényleg jók, legyen lehetőségük többet keresni, a rosszak meg ne részesüljenek belőle.
"A probléma, hogy a pedagógusok többsége alkalmatlan a pályájára."
Hát mert normális ember ilyen fizetésért nem megy oda egy 6 éves egyetemi képzésre. Egy takarító jobban keres náluk.
"A probléma, hogy a pedagógusok többsége alkalmatlan a pályájára.
Ebből adódóan, béremelést sem érdemel a többségük."
Csak tudod ez a kettő egymással karöltve jár. Amíg ugyanis f@s bérért dolgoznak, addig rengeteg olyan jelentkezik tanárképzőbe, akit máshova nem nagyon vennének fel. A legtöbb szakra minimális pontszámmal be lehet kerülni. Így arra alkalmatlan emberek jönnek ki már az egyetemről is, és sajnos azt látom, hogy a hozzáállásuk is egy kalap kaka, tisztelet a kivételnek. Volt olyan tanító dolgozóm, akivel többedik nekifutásra sikerült kitöltetnem a GYED igénylő nyomtatványát. És ő értő olvasás tanít.
Ha versenyképes bérek lennének, akkor elindulna a verseny a helyekért, és lehetne válogatni a jelentkezőkből. Pillanatnyilag boldog az az iskola, ahol minden tárgyat szaktanárral tudnak taníttatni.
3:
"A tanári képzéseket teljesen külön kellene szeparálni."
Pont fordítva gondolom. A tanárképzésben rövid életű bolognai időszakot leszámítva alapvetően el volt szeparálva a tanárképzés, éa inkabb több kárt okozott, mint hasznot.
Teljesen jól működne, ha pl. egy vegyészmérnök másfél-kettő éves levelező tanárképzés után kémiát taníthatna, amennyiben alkalmas rá. Akár óraadóként, akár úgy, hogy pályát váltana, és a tanítasban kamatoztatná tudását. Volt idő, amikor mérnöktanár képzéssel ezt megtehette, ma viszont azzal már csak szakmai tárgyakat taníthat, a kémiatanárrá átképzés jóval összetettebb.
Az alacsony bérek és a konzervatív oktatáspolitika mellett épp a tanarképzés elszeparáltsága a harmadik fő oka az oktatas hanyatlásának. Ma a tanárok 90%-a iskolapadból tanári padba ült át, ha legalább a tanárok fele előtte versenyszféraban is bizonyítana, magasabb színvonalú lenne az oktatás.
5#
Lehet sztrájkolni.
A tanárok kezében van egy nagy hatalom most, márpedig az,hogy hiányszakba az övüké.
Úgy ugrálna a kormány, ahogy ők fütyülnek.
Hogyha gyárakban az érettségivel sem rendelkezők képesek sztrájkot megszervezni, akkor diplomás tanárok miért nem?
Az,hogy kockás pulóverben kimennek kicsit hőbörögni meg zászlót lóbálni az semmi, nem sztájk, de még csak nem is tüntetés.
"Ma a tanárok 90%-a iskolapadból tanári padba ült át, ha legalább a tanárok fele előtte versenyszféraban is bizonyítana, magasabb színvonalú lenne az oktatás."
És ki megy oda a versenyszféras 350 ezres bér után 135-ért tanítani?
7 Nincs a kezükben hatalom.Keveset keresnek, nincs tartalékuk, hamarabb rúgnák ki az összes sztrájkolót, mint hogy jelentős béremelést kapjanak.
Egyébként ha van/lenne gyereked, gondolom nem zavarna, ha hetekig nem lenne sem tanítás sem felügyelet az iskolákban, mert a tanárok sztrájkolnak éppen.Ők semmit nem érnének el vele, a diákok innák meg a levét.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!