Veszélyes, káros lehet a baloldali oktatáspolitika?
Az ellenzéki jelöltek azt ígérik, hogy az egyenlőségre helyezik a hangsúlyt az oktatáspolitikában, ne az legyen mint most, hogy néhány budapesti, nagyvárosi iskola termeli ki a nemzetközileg, versenyeken, felvételiken legsikeresebb diákok nagy részét. Ezek az elitiskolák elszívják a legtehetségesebb gyerekeket akár vidékről is, ezért károsak. Az integráció keretében vannak javaslatok a 6-8 osztályos gimnáziumok, alapítványi, egyházi iskolák betiltására, visszaszorítására is, mivel ezek is a szegregációt erősítik. Ha elszívják az okosabb diákokat a vegyes közösségből, akkor azok nem tudják támogatni, motiválni a leszakadt réteget, nem segítik például a falusi vagy városi gettóban élő cigányok felzárkóztatását.
Az ígéretek szerint senkit nem hagynak hátra, a tanároknak sokkal több figyelmet kellene szentelni a hátrányos, legrosszabbul teljesítő diákok felzárkóztatására. Amíg ők nem érik el az átlagot, addig nem lehetne tovább menni.
Szerintem ez a politika bár valóban csökkenthetné az iskolák, gyermekek tudása közti különbségeket, nagyobb egyenlőséget lehetne elérni, viszont azon az áron, hogy közben az átlagszínvonal is lentebb kerülne.
Ha nem tudtad volna a kommunizmus lényege, hogy egyformán sz@r mindenkinek.
Pont hogy differenciált oktatásra lenne szükség de az kirekesztés
#2
Ha össze bírtál hozni 7 helyesírási hibát másfél sorban, akkor te nagyon értesz az oktatáshoz...
"ne az legyen mint most, hogy néhány budapesti, nagyvárosi iskola termeli ki a nemzetközileg, versenyeken, felvételiken legsikeresebb diákok nagy részét"
Bocs, de ezt nem mondják.
Azt mondják, hogy BÁRHOL jársz iskolában legyen esélyed olyan oktatáshoz jutni, hogy te juss ki a nemzetközi versenyre.
Más szavakkal, az elitgimik szintjére akarják felhúzni a több intézményt.
"a tanároknak sokkal több figyelmet kellene szentelni a hátrányos, legrosszabbul teljesítő diákok felzárkóztatására"
Igen, ezt is mondják.
Ez a "baloldali" oktatáspolitika része.
"viszont azon az áron, hogy közben az átlagszínvonal is lentebb kerülne."
Hát, legalább látjuk, hogy miért nem hivatkoznak rád, mint hozzáértő.
Akkor tisztázzunk pár dolgot a kérdésben szereplő baloldaliak kedvéért!
1. szabad iskolaválasztás van de általános iskolában a körzeti iskola az ahová kötelező felvenni a gyereket.
2. Makóról is járhat gyerek a Budapest V. kerület egyik általános iskolájába, csak kissé sokáig tart neki az út reggel meg délután, de ha viszi sofőr, akkor megteheti. Viszont látatlanba mondom, hogy nem sok ilyet fogsz találni. Vagyis az általános iskolák "hozott anyagból dolgoznak", az jár oda aki ott lakik. A településen belül is kicsi a körzeten kívüliek száma a iskolákban, mivel a körzetben lakót fel kell venni és a felvehető összlétszám korlátos. A mi iskolánknak is jó a híre, de ha egy évben csak 2 osztály indulhat, akkor hiába jelentkezne hozzánk 90 gyerek, nem válogathatunk. Maximum 30 gyerek járhat egy osztályba és ha van a körzetben már 52 jelentkező, akkor a többi 38-ból lehet még 8-t felvenni. Ezek pedig többnyire olyan diákok akinek már a testvére is oda jár vagy aki más kérés miatt szeretne oda járni. Tanulmányi eredmény alapján nincs válogatás. Elsősöknél nincs mi alapján válogatni, felsőbb osztályban meg ha van hely akkor bárki jöhet, nem lehet elutasítani csak ha máshonnan fegyelmivel küldték el. Ha jó tanuló akkor mehet emelt színtű matekra vagy nyelvórára, ha kevésbé jó, akkor meg marad a sima órákon és ennyi.
3. Az 5. osztályosoknál van csökkenés mert elmennek kisgimibe a legjobbak. Pontosan erre való a kisgimi, a 8 osztályos gimnázium, hogy a legjobbaknak többlet tanulásra adjon lehetőséget. Van osztály ahol 3-4 gyerek is elmegy, van ahol egy sem.
4. a középiskolában mindenki oda jelentkezik ahová akar és ha felveszik akkor Makóról is tanulhat budapesti elit gimiben vagy a debreceni református gimiben. Itt szintén ez a cél, hogy a legjobbak együtt tanulhassanak, mert sokkal többet akarnak és tudnak tanulni a többieknél. A Makón maradt diák is járhat református gimibe vagy más középiskolába, onnan is kerülnek be egyetemre sokan és ott is lehet nagyon jól tanulni.
5. Az integráció nem jelent egyenlősdit és a célja sem az. Egyenlő lehetőségeket jelent, és nem azt hogy mindenhol mindennek egyformának kell lennie. Nem az az integráció ha a hülyegyereket meg a zsenit összekényszerítem az átlagosokkal - a balliberálisok ezt akarják és ezt is csinálták sok éven keresztül. Láthattuk az eredményét, egy rakás egyre rosszabbul teljesítő diákot. Integrálni az oktatásba a lehetőségekkel kell, hogy akinek otthon kevesebb a segítsége az megkaphassa az iskolában, vagy akinek a háttere gyérebb, annak is legyen lehetősége a fejlődésre, tanulásra és a kitörésre az otthoni alacsonyabb színvonalról. Hogy ezzel él-e vagy sem, az már rajta múlik.
6. Ennél több figyelmet már nem lehet szentelni a hátrányos helyzetűeknek, lemaradóknak, mert akkor a többiek semmit nem tanulnak. Vannak akik soha nem fogják elérni az átlagot - mivel az átlag éppen úgy jön ki hogy mindenkit figyelembe vesznek. Ha a legrosszabbak is jobban teljesítenek, akkor az átlag magasabb lesz amit megint nem érnek már el.
7. Már csinálták ezt 20 éven keresztül és ennek lett eredménye egy rakat funkcionális analfabéta és teljesen szakképesítés nélküli ember. Nem kell többet! Már így is túl sok kárt okoztak az oktatásban.
A lemaradóknak van külön fejlesztő pedagógus, tanulószoba, korrepetálás. Ideje lenne végre hagyni hogy a többieknek a jogai legyenek végre előtérben, azoké akik akarnak is tanulni, nem csak kénytelenek iskolába járni!
#7
Akkor tisztázzunk pár dolgot a valóság kedvéért, mert nagyon mesevilágba mentél el.
Csak azokat emelem ki, amik fontosak:
"Egyenlő lehetőségeket jelent, és nem azt hogy mindenhol mindennek egyformának kell lennie."
A két állításod ellentmond egymásnak.
Ha A iskolában ugyanazok a lehetőségek, mint B-ben, akkor az a két iskola egyforma.
Ha viszont nem biztosítja ugyanazokat a lehetőségeket, akkor nem egyforma.
"Nem az az integráció ha a hülyegyereket meg a zsenit összekényszerítem az átlagosokkal - a balliberálisok ezt akarják és ezt is csinálták sok éven keresztül."
Egyrészt de, része az integrációnak, de ebben soha senki nem gondolkodott a "balliberálisok" se.
Másrészt, része, mivel tudományos cikkek bizonyítják, hogy megfelelő környezetben az erősebb diák húzza a gyengébbeket, ami miatt a "hülyegyereket" a zseni felhúzza, így jobb eredményt ér el, mintha átlagos vagy gyengébb osztálytársai lennének.
Persze ez fordítva is lehet, hogy a zsenit lehúzzák, de ezért mondtam, hogy megfelelő környezetben.
"Láthattuk az eredményét, egy rakás egyre rosszabbul teljesítő diákot."
Egyrészt, nálunk ez soha nem történt meg.
Másrészt, utoljára az mszp-szdsz kormány volt az, ami képes volt javítani a PISA eredményeken.
Harmadrészt, ebben a formában működik az egyik legjobb oktatási rendszer, a finn. A finn rendszerben nem lehet válogatni, mivel minden iskola képes a legjobbakat kinevelni.
"Ennél több figyelmet már nem lehet szentelni a hátrányos helyzetűeknek, lemaradóknak, mert akkor a többiek semmit nem tanulnak."
Téves, nálnuk kb. nulla figyelmet kapnak.
Egyrészt, az osztály létszámok túl nagyok, sokkal kisebbeknek kellene lenniük. Ha egy tanárnak nem 30 gyerekre, hanem csak 20-ra kell figyelnie, akkor többet tud segíteni mindenkinek.
Másrészt, szintén létezik nyugati országokban a tanársegéd, aki segíti a tanárt az óra alatt, így 2 ember foglalkozik a 20 diákkal.
Harmadrészt, a hátrányos helyzetűekhez kellenének iskolapszichológusok is, ami szintén nincsenek nálunk, mivel nem lehet belőle megélni, így ezzel is lehetne segíteni őket.
Mellesleg az ami nagyon elvetettél, hogy ne lehessen választani, az pont segíteni, hogy több időt lehessen a hátrányos helyzetű gyerekekre fordítani, ha minden osztályban 5 ilyen van, akkor minden tanárnak csak 5 ilyennel kell foglalkozni, míg ha ezek pont öszekerülnek, és 30-an vannak, akkor nyilván nem lesz idő rá.
"Már csinálták ezt 20 éven keresztül és ennek lett eredménye egy rakat funkcionális analfabéta és teljesen szakképesítés nélküli ember."
Ez mondjuk pont nem igaz. Az oktatási rendszerünk a fidesz előtt lényegesen jobb volt.
Akkor se volt nagyon jó, viszont ennél releváns erősebbek voltak a kikerült diákok.
"Ideje lenne végre hagyni hogy a többieknek a jogai legyenek végre előtérben, azoké akik akarnak is tanulni, nem csak kénytelenek iskolába járni!"
Ez meg csak simán azt jelenti, hogy nem tudod, hogy mi a demokrácia, de nem lep meg.
Élő példája vagy annak, hogy szar az oktatás.
#8 "A magyar oktatás átlagszínvonala évek óta folyamatosan esik, ennél lejjebb már nincs hova."
Ez hazugság. Minek írsz olyat amiről fogalmad sincsen?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!