Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Ha az alaptanterv így változna...

Ha az alaptanterv így változna, ezen pontok közül melyiket támogatnátok nagyon vagy nem támogatnátok semmiképpen? És miért?

Figyelt kérdés

Gyakran felvetődik, hogy nem is tanulnak igazán hasznos dolgokat a diákok, ahogy az is, hogy túl vannak terhelve. Hipotetikusan ennek a kettős problémának az orvosolására életbe lépnének az alábbi pontok:


1) Biztosan én vagyok ostoba, de nem értem, hogy miért kell az írók és költők életét betéve tudni, miért van véresen komolyan véve az irodalom, miért pont az irodalom érettségi tantárgy. Ennyi erővel lehetne más művészeti ágra ekkora hangsúlyt helyezni, miért pont az irodalom?

Azt sem értem, hogy a történelem az miért nagyrészt "politikatörténelem", ahol a háborúkon és uralkodókon van a hangsúly.

Szóval a jelenlegi irodalom és történelem helyett bevezetnék egy nagy és átfogó "társadalomtörténet" órát, ahol lehet ugyanúgy sorban haladni a korokkal, és mondjuk a középkornál szó lenne a középkor társadalmáról, filozófusairól, művészeiről (beleértve az irodalmat), és persze a fontosabb eseményeiről (de sokkal kevésbé részletesen, mint a jelenlegi töriórán).


2) Az irodalom szövegértéssel, műelemzéssel kapcsolatos részeit pedig a nyelvtanba integrálnám és ez lenne egy "magyar nyelv" tantárgy.


3) Természettudományos tárgyakat a matematikát kivéve lecsonkítanám azoknak, akik nem adott szakos osztályba járnak.


4) Az így felszabaduló órák helyére teljesen új óra lenne egy "állampolgári alapismeretek" tantárgy, ahol szó lenne arról, hogy hogy kell vállalkozni, pénzügyi alapokról, jogi alapokról, az állam működéséről (hogy szavazáskor majd tudja a diák, hogy miről szavaz), akár a KRESz-ről, elsősegélyről, stb.


5) Informatikára kicsit nagyobb hangsúlyt helyezni. Alapvető készségnek kéne hogy legyen ma mondjuk az Office programjainak alapos ismerete és a gyors, akár vakon gépelés. De akár egy minimális programozás is beleférne a reál osztályoknak.


6) Nyelvekre szintén még nagyobb hangsúlyt helyeznék.


7) Hittan választható tantárgy lenne, nem lenne kötelező hit- és erkölcstan. Választható tantárgyként megmaradna.


8) Testnevelés órán vagy csapatjátékok lennének vagy erősítés. Semmi talajtorna, szekrényugrás, stb.


2021. szept. 27. 14:47
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
97%

A Tesi helyett lenne Sport!! Választható…


A csapatsportok, foci, kézilabda…meg x időnként a kerületi iskolákkal lehetne bajnokságot rendezni, mint az angolszász országokban.

2021. szept. 27. 14:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 A kérdező kommentje:
#1 Talán még jobb
2021. szept. 27. 14:51
 3/11 anonim ***** válasza:
0%
És kötelezően heti 3, tesi tagozaton 4-5 testnevelés óra. Talán akkor a későbbiekben nem esne össze a sok 20 éves kiscsaj, meg kicsávó a munkahelyén, ha meg kell mozdulnia.
2021. szept. 27. 14:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
100%
Én támogatnám.
2021. szept. 27. 14:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
100%

"És kötelezően heti 3, tesi tagozaton 4-5 testnevelés óra. Talán akkor a későbbiekben nem esne össze a sok 20 éves kiscsaj, meg kicsávó a munkahelyén, ha meg kell mozdulni"

Én 4 éve végeztem középiskolában, már akkor is heti 5 tesi volt. (sportolói igazolassal csak 3)


"Hittan választható tantárgy lenne, nem lenne kötelező hit- és erkölcstan. Választható tantárgyként megmaradna."


A hittan szintén nem kötelező, de ezzel egyet is értek.


A többi reform is időszerű lenne.


Bár hozzateszem én kozgazdasagi szakkozepbe jártam és az első két ponton kívül nagyjából mindent így tanultunk, ahogy le van írva.


Vakon gépelés, heti 3-5 tesi, sok matek, kevés egyéb termeszetismereti tárgy, de volt választható fakt. Heti 8-10 nyelv óra.


Programozas nem volt egyedül.

2021. szept. 27. 15:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
100%
Hát ha ennél is kevesebb természettudományos tárgy lenne, itt is lassan bizonygatni kéne, hogy a Holdraszállás tényleg megtörtént a nők pedig nem Ádám oldalbordájából születtek.
2021. szept. 27. 15:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
64%

#6

Ezért nem lenne hittan sem 😂

2021. szept. 27. 15:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
86%

1. Az irodalmat ilyen részletességgel tanítani és ilyen módon számon kérni (pl. ki volt Ady szerelme) tényleg baromság. Pár fontosabb verset érdemes megtanulni, alapvető verselemzést érdemes tudni, ezen kívül én csinálnék egy listát a fontos irodalmi művekről, amikből szabadon lehetne választani. Mindenki olvasson el 2 neki szimpatikus könyvet a lehetséges 30-ból. A "kötelző olvasmány" mint olyan baromság.


Történelemből pedig az évszámok bemagolása helyett inkább az összefüggéseket kellene tanítani, ok-okozatokat, valamint az adott kor fontos társadalmi vagy tudományos változásait megtanítani.


3. Azért nagyon nem kéne lecsonkítani. Pont az a lényeg, hogy kóstoljanak bele mindenbe, mert lehet, hogy ettől kapnak kedvet a tudományos pályához. Szóval alapvető fizika, kémia és biológia tudás azért kell. De mondjuk képletek magolásába nem kellene belemenni, hanem inkább megmutatni pl. mi a kémiai kötések fajtája, szerepe, meg az alapvető fizikai jelenségeket.


4. Teljesen egyetértek. Az emberek ilyen téren teljesen tudatlanok. Nagyon kellene!


5. Igen, ez is támogatandó, de nem Office-t kell tanítani, pláne nem menüparancsokat bemagoltatni, hanem inkább azt megtanítani, hogy hogyan keresd meg a szükséges infót a neten vagy hogyan tegyél fel úgy kérdést egy fórumon, hogy értelmes választ is kapj. Plusz programozásból legalább annyi, hogy tudja az ember mi a változó, ciklus, mi az OOP lényege. De alapvető internet ismeret is kéne, hogy tudják, mi az URL, meg hogyan lehet kiszűrni pl egy csaló emailt


6. Egyetértek. Az emberek többsége semmilyen szinten nem beszél nyelveket.

7. Egyetértek. A hittant tanulja az, aki akarja, de nem kell eröltetni

8. Egyetértek és nem kell a napi testnevelés, elég heti kétszer, de az akkor érdekes legyen és ne a suli körül futkosás, pláne nem olyan torna, amit mindenki utál. Kézilabda, foci, kosárlabda, úszás, bármi.

2021. szept. 27. 16:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:

Klassz hogy megint olyan valaki ír ki kérdést az alaptantervről és megint olyanok ötletelgetnek vele akiknek fogalmuk sincsen arról, hogy most milyen az alaptanterv és mi az oktatás lényege.

1, azért megy már párhuzamosan az irodalom és a történelem a tananyagban, hogy össze lehessen kötni a tanult ismereteket. Azért nincsen egy közös órán tanítva mert vannak akik a történelmet tanulták és történelem tanárok lettek és vannak akik az irodalmat tanulták és irodalom tanárok lettek. Attól mert a történelmi korba be lehet illeszteni a kor irodalmát is még baromira nem fogja érdekelni a drámai műfaj különbözősége, az alliteráció meg a színpadi művekben a a lírai sokszínűség azt, aki amúgy él-hal a történelemért. Vagy fordítva, egy irodalmárnak miért is kellene hogy olyan mélységekben ismerje és tudja a történelmet mint egy történelemtanárnak?

Azért tanulsz történelmet, hogy megismerkedj a múlt személyeivel, eseményeivel, a korok változásaival. És ezen tudás birtokában ne kövesd el ugyanazokat a hibákat újra meg újra. A történelem legfontosabb eseményei bizony a háborúk voltak mert azok teljes társadalmakat töröltek el, változtattak meg és népek életéről döntöttek generációkra. Ha egy kicsinykét végre tanulnál történelmet akkor te is látnád ezt. Nem, ne kezdj bele, soha az életben nem érdekelt a történelem és nem is szerettem, de akkor is értem hogy mindez mennyire fontos és nélkülözhetetlen ha nem akarunk újra oda kerülni ahol már jártunk és aminek nagyon sok ember lett az áldozata.

2, pont azért van külön magyar nyelv és külön irodalom, mert az irodalomnak csak egy kicsinyke része a magyar irodalom, ellenben te 100%-ban magyart kell tanulj és ahhoz kell érts.

3, "Természettudományos tárgyakat a matematikát kivéve lecsonkítanám azoknak, akik nem adott szakos osztályba járnak."

Évek óta ez van. a természettudományt oktatók nagy fájdalmára, de ez van. Az általános iskolában mindig is csak 7-8. osztályban voltak természettudományos szaktárgyak, de már több, mint 5 éve a középiskolákban a szakos diákoknak természettudomány tantárgyuk van + az a tárgy ami nekik fontos. a fodrászoknak nincs fizika, földrajt, ellenben van kémia. Az informatikusoknak csak fizika van a természettudomány tárgy mellett.

4, VAN állampolgári ismeretek tantárgy. Ez 8. és 12 évfolyamon van az új NAT alapján.

5, informatikát általános felső tagozatától tanulnak a diákok. Csakis a diákon és a tanárán múlik, hogy miből mennyit tanulnak meg. Az alapvető készségek oktatása folyik már felső tagozatban is.

6, Általánosban van lehetőség a heti 3 nyelvóra helyett emelt szinten heti 5 órában tanulni, a középiskolában szintén, egy második nyelvet is el lehet kezdeni, és akit még érdekel az akár 3. és 4. nyelvet is tanulhat. ahogy egyik gyerekem 10. osztályosként a harmadik nyelvét kezdte most tanulni teljesen állami keretek között, az osztálytársa meg a negyediket vette fel. csak a diákokon múlik, a lehetőség adott. A járvány előtt lett rendelet arról, hogy minden diáknak 2-szer van lehetősége anyanyelvi környezetben 3 hetet tanulnia állami finanszírozással. Mit akarsz még?

7, a hittan soha nem volt kötelező. Erkölcstan van ami HELYETT lehet választani a Hit és erkölcstant.

8, a testnevelésnek része az atlétika is és más is nem csak a csapatjátékok. Rengeteg diák nem szereti a csapatjátékot, ellenben szereti a többit és jól is csinálja. Mindennapos testnevelés van már majdnem 10 éve, azaz heti 5 testnevelés óra, aminek nagyobb része a csapatsportokról szól. Heti 2 órát ki lehet váltani egyesületi sporttal, ezt általánosban kevesen csinálják a középiskolásoknak viszont a nagy része ezt választja, mert a nulladik óra vagy utolsó óra helyett inkább megy valahová edzésre. Kérdező

Nem olyan bonyolult az oktatási rendszer és a NAT sem nehéz annyira, hogy ne nézhetnél bele. De láthatólag nem is akartad megismerni milyen az oktatásunk.

2021. szept. 27. 16:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat!


#9 A személyeskedések nem tudom mire jók, de reagálni se vagyok hajlandó rájuk. Visszakérdeznék viszont az 1)-es ponttal kapcsolatban: Arról mit gondolnál, hogy ne csak az irodalmon legyen akkora hangsúly? Tehát irodalom helyett lenne egy "művészet" tantárgy, ahol ha a barokk korról van szó, akkor az szólna a barokk zenéről, barokk építészetről, barokk képzőművészetről, és még barokk irodalomról is. Az irodalmi rész így nyilván kevesebb lenne, mint a mostani alaptantervben.

(A történelem pedig megmaradna történelemnek.)

2021. szept. 27. 18:34
1 2

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!