Most akkor Karácsony a hibás a fővárosi kaotikus közlekedésért vagy nem? Melyik változat hihetőbb?
A Publicus felmérése szerint nem ő a hibás: [link]
A PestiSrácok szerint egyértelmű a felelőssége: [link]
9#
Az ember alapból úgy van "programozva",hogy előre akar menni, nem visszafele.
Azaz, nem akar rosszabbul fizető állásra váltani, nem akarja az Armani cipőt kínaira cserélni és nem akar autóból/motorból BKV-ra biciklire ülni.
Ha autós közlekedésre van igény, akkor a politikának ahhoz kellene alkalmazkodnia és nem felülbírálgatni.
Elvileg, ez a liberális demokrácia lényege.
Ha az lenne az igény,hogy a kémények legyen hupikékek, akkor azt is kutya kötelessége lenne teljesíteni egy demokratikus kormánynak.
Az emberi hülyeségre nyilvánvalóan van igény, ettől még nem kellene ezt biztosítani a politikának, még ha meg is teszi.
A liberális demokráciának pedig semmi köze ahhoz, hogy a kisebbségi komplexusod miatt nem vagy hajlandó biciklire vagy tömegközlekedésre váltani. Tudomásul kell venni, hogy Budapesten sok ember él és még több utazik be, nincs hely és lehetőség, hogy mindenki autóval közlekedjen, arról az apróságról nem is beszélve, hogy erősen klímaváltozás történik a világban, aminek komoly motorja a közlekedés. Tehát valóban nem érdemes visszafelé haladni és megragadni a jelenlegi környezetszennyező szinten, hanem fokozatosan fel kell váltani a mai technológiákat zöldebb, környezetbarátabb technológiákra, vagyis az autóból átülni a biciklire vagy a tömegközlekedésre.
Ez a Publicus egy vicc!
"A kormánypárti válaszadók 46 százaléka helyesli a Karácsony Gergely kabinet intézkedéseit, beleértve a felújítások felgyorsítását, a közlekedési lámpák átprogramozását és a közösségi közlekedés ingyenessé tételét a 14 évesnél fiatalabbak számára – derül ki a Publicus Intézet legfrissebb felméréséből. "
De a kérésben nem is ez szerepel! A 14 év alatti gyerekek ingyenes BKV-zásaa teljesen irreveláns a dugók szempontjából!
Azt bezzeg nem írták le, hogy a közlekedési lámpák átprogramozása azt jelenti, hogy a körúti villamoshoz igazított programot szüntetik meg.
A grafikonnál látható a "Nem fővárosi/Nem tudja megítélni". Tehát nem a közlekedőket kérdezték, hanem telefonálgattak. (Az agglomerációból bejárónak lehet véleménye és tapasztalat, ha nem is a fővárosban lakik.)
ma 10:45
Na végre, egy rendes válasz :)
Én nem mérem ugyan, de nem kések el továbbra sem a munkahelyemről és nem indulok korábban. A te útvonalad talán rosszabb lett, az enyém nem.
A politikának az a dolga,hogy kiszolgálja az igényeket.Semmiféle más rendeltetése nincs.
Akárhogyan facsarod, a tömegközlekedés egy szociális alapon működő metódus.Azoknak találták ki, akik:
-diákok
-idősek
-nincs pénzük autóra
-valamiféle egészségügyi probléma miatt nem lehet jogsijuk
Ki szereti a heringjáratokat, meg a kisebbségek kötekedését hallgatni?Aki teheti nem ül tömegközlekedésre.
Ingben meg nem fogok biciklizni.Nem mindenki szeret izzadtan munkába érni.
#14!
Én sem kések el, jó ez a home office.
Korábban sem késtem, mert többnyire bringával jártam.
:)
De én is látom, hogy hosszabb ideig van dugó.
Viszont az is nagyon jól tudom, hogy az autósok fele tudna tömegközlekedéssel is járni.
A politikának az a dolga, hogy élhető, fejlődő országot teremtsen. Az, hogy te nem tudsz váltóinget tartani az irodádban és autóznod kell nem éppen az élhető alapfeltétele.
És a világon mindenhol egyre jobban korlátozzák az autós közlekedést a fővárosokban, Bécsben, Párizsban be se engedik az autókat a belváros egyes részeire, ezzel szemben itthon a covid miatt 30%-kal több az autó Budapesten, mint 2 éve. Ez nem Karácsony hibája, az lenne az ő hibája, ha ezt jó szívvel tűrné és nem korlátozná semmiben az autósokat, hogy boldog boldogtalan kocsikázhasson, mert neki az a kényelmes, a többiek meg le vannak szarva. Ha a pestieknek nem tetszenek az intézkedései, majd a következő választáson le lesz váltva. Ez a demokrácia és nem az, hogy az én kényelmi szempontjaim számítanak csak, más nem.
15# össel értek egyet. A társadalmi igényeket figyelembe kell venni.
Mondok egy példát. A villanyautókra nagy a kereslet, akkor azt az államnak támogatni kell.
Pl Svédországban a nagyobb városokban szinte minden közút MELLETT!!, nem rajta ott van a kiépített kerékpárút. Miért csinálták a svédek? Mert erre van ott igény. Ők 1-2 kilométert simán bringáznak, DE van rendes kerékpárút, vannak biztonságos tárolóhelyek, sőt, még a téli gumi is alap....
Budapesten nem ez a gondolkodásmód sajnos....
#18!
Egy-két km-en még a gyaloglás a leggyorsabb. (Vagy a BKV, ha éppen jön.)
#17!
"Ingben meg nem fogok biciklizni.Nem mindenki szeret izzadtan munkába érni."
Én sem ingben bringázok. Az utóbbi hat munkahelyemből csak 1-nél nem volt (egy ideig) zuhanyzó. Betekerek, zuhanyzok-átöltözök és én vagyok a legtisztább a cégben.
Nem fogok a laptop táskába begyömöszölni váltóruhát.
Nekem így kényelmes, így jó.
Senkinek, semmi köze hozzá.Sem nektek, sem Orbánnak,sem Karácsonynak.
Aki akar, az utazzon a heringjáratokon a hőbörgő kisebbségekkel.Én más utat választok.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!