Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Miért akkora baj,hogy Magyaror...

Miért akkora baj,hogy Magyarországon nincsen "jogi nem váltás"?

Figyelt kérdés

A jogi nem váltás gyakorlatát tavaly vezették ki.Teljesen jogosan.

Ugyanis, ha valaki férfinak vagy nőnek születik és szétplasztikázzák meg telenyomják hormonnal, azzal nem fog megváltozni a neme, csak valamiféle torz lénnyé válik, ami se nem igazi férfi se nem igazi nő.


Tegyük fel, van egy 65 éves nő, aki úgy dönt,hogy mindenféle plasztikai műtétre, szépség kezelésre jegyezteti be magát, hogy újra 45 évesnek nézzen ki.A kezelések, műtétek sikeresek.

Átírathatja-e az anyakönyvében, személyi igazolványában az 1956-os születési dátumát 1976-ra?

Hisz 45-nek néz ki.



Teljesen logikus,észszerű,racionális volt az új törvény.Semmiféle érv nincsen ellene.


2021. júl. 29. 17:14
1 2 3 4
 11/36 anonim ***** válasza:
58%

Jaj megjött a genderkomisszárelvtárs a hülyeségeivel.

Eleve egy hülye scenariót hozol fel,ha nem állítanak ki ilyen okmányt akkor eleve minek problémázna ezen a rendőr? Semmi indoka nincs hogy vizsgálódjon.

"az vagy, aminek érzed magad), vannak akik szerint a gender egy performansz ("az vagy, ahogy éppen az adott pillanatban viselkedsz"), és vannak azok, akik teljesen elutasítják a születési és a társadalmi nem közötti különbségeket ("az vagy, amilyen nemi szerved és/vagy kromoszómád van"). Ezek közül igazából csak az első kettőt veszik komolyan a társadalomtudósok, a harmadik már csak a konzervatív """"intellektuális"""" (értsd: tudománytagadó, maga a "konzervatív értelmiség" kifejezés már egy ellentmondás) körökben elfogadott."

Tudománytagadók meg pont ti vagytok. Társadalmi nem, nem létezik ez egy oximoron. A nem egy biológiai kategória és kész. Miért is kéne a társadalomtudományokra hallgatni egy biológiai kérdésben? Nem az vagy aminek képzeled magad, ilyeh maximum egy valóságtagadó skizofrén állít. Elég szomorú hogy a szociológiát ellepték ezek az elmebeteg ideológiák.

2021. júl. 29. 17:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/36 anonim ***** válasza:
28%

"Eleve egy hülye scenariót hozol fel,ha nem állítanak ki ilyen okmányt akkor eleve minek problémázna ezen a rendőr? Semmi indoka nincs hogy vizsgálódjon."


Tehát ha te rendőr lennél, és egy látszólag férfi személyi igazolványába az szerepelne, hogy az illető nő, és női név van beleírva, ami nem egyezik az illető használt nevével, te nem gondolkodnál el rajta, hogy esetleg itt közokirat-hamisítás, de legalábbis visszaélés történt?


"Társadalmi nem, nem létezik ez egy oximoron. A nem egy biológiai kategória és kész."


De pont ez a lényeg, hogy ez nem ilyen egyszerű. Példának okáért a képen látható illető (Stephen Whittle) egy transznemű férfi, nőnek született. Ha te nem tudnád, hogy kicsoda, férfiként vagy nőként kezelnéd? Uramnak vagy hölgyemnek szólítanád? Angol nyelven a "he" vagy a "she" személyes névmásokat használnád? Mitől lepődnél meg jobban: ha azt mondaná, hogy ő olajbányász, vagy ha azt mondaná, hogy ő manikűrös?


A társadalmi nem egy létező, kutatható dolog. Ennek tagadása egyszerű tudománytagadás. Ha a nem csupán egy biológiai tényező lenne, akkor nem lennének olyan társadalmak, ahol harmadik vagy negyedik nemeket tartanának számon (pl. amerikai őslakos kultúrák, hawaii-i kultúra, indiai kultúra, ókori görög kultúra, sumer kultúra, stb.), illetve nem lennének olyan kultúrák, ahol a társadalmi nemváltásnak évszázados, ha nem évezredes hagyományai lennének (pl. albán kultúra, ókori egyiptomi kultúra, igbo kultúra, fon kultúra, középkori japán kultúra, stb.).

2021. júl. 29. 18:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/36 anonim ***** válasza:
0%

#10

Ettől még vannak tiltott munkák a nők számára. Ha a sok ostoba lepontozó inkább utánanézne, akkor már rég megtaláltátok volna. Nekem erre nincs időm, így belinkeltem az első hasznosnak tűnő találatot.

2021. júl. 29. 18:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/36 anonim ***** válasza:
68%

Csak azért mert valahogy kinézel nem leszel az. Ilyen alapon beöltözök Darth Vadernek de attól még nem lesz erőhasználó, ne szórakozzunk már! Nem, attól hogy másnak képzeled magad meg úgy végzel magadon csonkítást még nem leszel mást. Ez a Whittle csak egy téveszmés férfi, nem egy nő.

Attól még hogy Thaiföldön átnevelik és megcsonkítják a gyereket nem lesz nő. Mellesleg ez teljesen ellentmond az "így születnek" című lmbtq dogmának.

,,akkor nem lennének olyan társadalmak, ahol harmadik vagy negyedik nemeket tartanának számon (pl. amerikai őslakos kultúrák, hawaii-i kultúra, indiai kultúra, ókori görög kultúra, sumer kultúra, stb.), illetve nem lennének olyan kultúrák, ahol a társadalmi nemváltásnak évszázados, ha nem évezredes hagyományai lennének (pl. albán kultúra, ókori egyiptomi kultúra, igbo kultúra, fon kultúra, középkori japán kultúra, stb.)."

Ezt illene valamivel alátámasztani, mert nagyon nagy marhaságnak tűnik. Ezen kultúrák nagyrészében még a homoszexuálisokat se nagyon tűrték meg, semmilyen nemváltás nem volt.

Mondjuk még ha igaz az se sokat változtat a tényeken.

2021. júl. 29. 18:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/36 anonim ***** válasza:
0%

"Ez a Whittle csak egy téveszmés férfi, nem egy nő."


Akkor legalább valóban beismered, hogy a transznemű férfiak, akik nőnek születtek, tényleg férfiak. Ez végülis fejlődés :D


"Attól még hogy Thaiföldön átnevelik és megcsonkítják a gyereket nem lesz nő. Mellesleg ez teljesen ellentmond az "így születnek" című lmbtq dogmának."


Még szerencse, hogy nem nevelnek át vagy csonkítanak meg gyerekeket.


"Ezt illene valamivel alátámasztani, mert nagyon nagy marhaságnak tűnik."


Jó, akkor most tételesen berakom ide a forrásokat. Ahol link nincsen, ott a forrás a LibGen-en megtalálható, címre vagy ISBN-re érdemes rákeresni, és egyből meg is találod a forrást.


Őslakos amerikai kultúrák:


Jonathan Katz Gay American History: Lesbians and Gay Men in the U.S.A. (1976, New York: Thomas Y. Crowell Company)


"A Spirit of Belonging, Inside and Out". The New York Times. October 8, 2006. Retrieved July 28, 2016. [link: [link]


Medicine, Beatrice (August 2002). "Directions in Gender Research in American Indian Societies: Two Spirits and Other Categories". Online Readings in Psychology and Culture. International Association for Cross-Cultural Psychology. 3 (1): 7. doi:10.9707/2307-0919.1024. ISSN 2307-0919


Hawaii-i kultúra:


Perkins, Robert (October 2013). "Like a Lady in Polynesia: The Māhū of Tahiti, the Fa'a Fafine in Samoa, the Fakaleiti in Tonga and More". GenderCentre.org.au. Petersham, NSW, Australia: The Gender Centre. [link: [link] [link]


Indiai kultúra:


Barbara A. West, Encyclopedia of the Peoples of Asia and Oceania (2010, ISBN 1438119135), pp. 277-278


Serena Nanda, Gender Diversity (2014, ISBN 147861546X), p. 28


Tomás Prower, Queer Magic: LGBT+ Spirituality and Culture from Around the World (2018), p. 150


Richard Guy Parker, Peter Aggleton (eds.), Culture, Society and Sexuality (1999, ISBN 1857288114), p. 227


Ókori görög kultúra:


Forde, Steven. “Gender and Justice in Plato.” The American Political Science Review, vol. 91, no. 3, 1997, pp. 657–670. JSTOR, www.jstor.org/stable/2952081. Accessed 29 July 2021.


Maria Lancellotti, Attis: Between Myth and History: King, Priest and God (2002, ISBN 9004295976), pp. 97-98 and 108


Califia, Patrick (2003). Sex Changes The Politics of Transgenderism. California: Cleis Press, Inc. ISDN 1-57344-180-5


Benjamin, H. (1966). "The Transsexual Phenomenon". Transactions of the New York Academy of Sciences. New York: Julian Press. 29 (4): 428–30. doi:10.1111/j.2164-0947.1967.tb02273.x. PMID 5233741.


Teresa Hornsby, Deryn Guest, Transgender, Intersex and Biblical Interpretation (2016, ISBN 0884141551), p. 47


Sumer kultúra:


Carol R. Ember and Melvin Ember (eds.), Encyclopedia of Sex and Gender (2003), v. 2, p. 204


Henrike Hartmann, Die Musik der Sumerischen Kultur (1960), p. 138


J. Bottéro and H. Petschow, "Homosexualität", in Dietz Edzard (ed.) Reallexikon der Assyriologie und vorderasiatischen Archäologie, v. 4 (1975), p. 465


Roscoe, Will; Murray, Stephen O. (1997), Islamic Homosexualities: Culture, History, and Literature, New York City, New York: New York University Press, pp. 65–66, ISBN 978-0-8147-7467-0


Albán kultúra:


Andreas Hemming, Gentiana Kera, Enriketa Pandelejmoni, Albania: Family, Society and Culture in the 20th Century (2012, ISBN 3643501447), p. 168


Becatoros, Elena (October 6, 2008). "Tradition of 'sworn virgins' dying out in Albania". Die Welt. [link: [link] [link]


Elsie, Robert (2010). Historical Dictionary of Albania. Historical dictionaries of Europe (2nd ed.). Lanham: Scarecrow Press. p. 435. ISBN 978-0810861-88-6.


Ókori egyiptomi kultúra:


T. G. Wilfong, Gender and Sexuality, in Toby Wilkinson (ed.), The Egyptian World (2007, ISBN 113675377X), p. 211


Martin Pehal, Interpreting Ancient Egyptian Narratives: A Structural Analysis of the Tale of Two Brothers (2014)


Valerio Simini, Cross-dressing in pharonic Egypt, in Domitilla Campanile, Filippo Carlà-Uhink, Margherita Facella (eds.), TransAntiquity: Cross-Dressing and Transgender Dynamics in the Ancient World (2017, ISBN 1317377389), pp. 90-91


Igbo kultúra:


Leslie Feinberg, "Transgender Liberation", in The Transgender Studies Reader, ed. by Susan Stryker, Stephen Whittle (2006, ISBN 041594709X), pp. 215-216


John C. McCall, Dancing Histories: Heuristic Ethnography with the Ohafia Igbo (2000, ISBN 0472110705)


Fon kultúra:


Ruth Morgan, Saskia Wieringa, Tommy Boys, Lesbian Men, and Ancestral Wives (2005, ISBN 1770090932), p. 284


Középkori japán kultúra:


Saskia E. Wieringa, Women's Same-Sex Practices in Japan, in S. Wieringa, E. Blackwood, A. Bhaiya (eds.), Women's Sexualities and Masculinities in a Globalizing Asia (2007, ISBN 0230604129), pp. 26-27, 39, 41


Brian Powell, Japan's Modern Theatre: A Century of Change and Continuity (2013, ISBN 1134241941), p. xxix


Ennyi forrás elég lesz?

2021. júl. 29. 19:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/36 anonim ***** válasza:
100%

13as, továbbra sincs EGYETLEN EGY OLYAN MUNKA SEM AMI TILTOTT LENNE A NŐKNEK.


A híres listádat meg azért nem hozod, mert NEM LÉTEZIK!!

2021. júl. 29. 20:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/36 anonim ***** válasza:
40%

Tessék, gondolom boldog vagy, hogy 3 óráig húzhattad az időt, mire kiderültek a tények:

33/1998. (VI. 24.) NM rendelet, 8. melléklet

Többek közt kiderül belőle, hogy nő nem végezhet olyan munkát, amelyben a kéz/kar rezgése 2,5 m/s^2 expozíció felett van.

2021. júl. 29. 21:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/36 anonim ***** válasza:
100%

17, rendben, ebben igazad volt. De akkor szerinted azért kéne jogi változtatás mert valaki biztos majd 3 ilyen munkakört akar végezni?:


Kéz/kar rezgés 2,5 m/s2 expozíció felett


Egész testre ható rezgéssel járó munka: 0,5 m/s2 expozíció felett


Hőexpozícióban végzett nehéz fizikai munka


Szerinted van olyan ember aki önként és dalolva ezeket akarja végezni és ezért nemet vált?

2021. júl. 29. 21:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/36 anonim ***** válasza:
0%

#18

Nem, semmiképpen nem szeretném, ha valakinek más neműnek kéne vallania magát egy munka miatt.

Sokkal inkább azt szeretném, hogy az emberek egyenlőek legyenek, és akkor teljesen irreleváns lesz számontartani az emberek nemét. Jelenleg nagyon messze vagyunk a teljes egyenlőségtől. Teljes törvényeket igazítanak kifejezetten az egyik nemre.

2021. júl. 29. 21:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/36 anonim ***** válasza:
100%
#8 a linkeden levő cikkben nincs szó arról, hogy törvény tiltaná a bányában való munkát vagy az ütvefúrózást. Teljesen másról szól.
2021. júl. 29. 22:04
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!