Támogatnátok egy olyan törvényt, hogy akinek ötösre sikerül az emelt érettségi valamilyen tárgyból, az egyből lehessen olyan tanár egyetem nélkül?
#4
Azért azt se túlozzuk el, hogy a pedagógusok olyan sok pedagógiai készséget összeszedtek egyetemen.
Nem nagyon.
Én idén, 10.-ben tettem 92%-os emelt angolt, de már 60-tól ötös. Az oké hogy aki 85-90% feletti pontot ér el az nagy valószínűséggel anyanyelvi szinten beszéli a nyelvet, de egy 61%-ot elérő lehet hogy nem is tud folyamatosan beszélni. Illetve ne felejtsük, hogy az emelt szintű nyelvi érettségi B2-es, tehát középszintű nyelvvizsgával egyenértékű. Na most középszinten szerintem 10-ből 7 ember beszél angolul, de azt nem jelenti azt hogy 10-ből 7 alkalmas is tanárnak. Én kéttannyelvű gimnáziumba járok, 4 tárgyat tanolunk angolul, na ebből a négyből csak egy tanár tud rendesen, szabályosan beszélni. Töri tanárom olyan hunglishul beszél, hogy a plafon leszakad. Hogy egy pár esetet idézzek: "pages hét and nine" "in this case, not nagy gé (g)". Ilyen ember szerintem nem alkalmas tanárnak, pedig nyakamat rá hogy ötös lett az érettségije.
Igaz, nem most volt, de nekem volt 4 félév pszichológia, talán 2 félév módszertan (de lehet, hogy több is), már nem emlékszem mennyi pedagógia + a sok gyakorlat.
Na mindegy, a lényeg az, hogy tanítás szempontjából kis túlzással mindegy, mennyire vagy jó az adott tárgyból, amíg valamivel jobb vagy az osztálynál.
#7
És jobb tanár lennél attól, hogy volt x félév pszichológiád meg módszertanod meg pedagógiád?
Ööö... igen? Ez a tárgyak lényege :D
Jobb matekos leszel, ha vannak matekóráid?
Két tárgyból is emelteztem, elég jó eredménnyel ráadásul, de egyáltalán nem éreztem volna magam alkalmasnak arra, hogy tanítsak ennyi tudással.
Először is, az emelt érettségi nem fedi le a teljes anyagot, sőt a teljes anyag sem fed le mindent, amit egy tanárnak tudnia kell. Gondolj bele: mi van, ha pl. történelem órán kérdez egy diák valamit egy csatáról, ami pont nem szerepel a tankönyvben? Azt mondja a tanár, hogy bocs, nem tudom? Egyetemen nem csak vázlatosan kell megtanulni a dolgokat, hanem olyan részletekbe menően, hogy csomó dologról még csak nem is hallottál középiskolában.
Másodszor: a nem is teljes anyagból 60%-ot összeszedni nem olyan hatalmas teljesítmény. Persze kell hozzá sokat tanulni a legtöbbeknek, de közel sem annyit, mint egyetemen.
Harmadszor: nem csak a tantárgyuknak megfelelő órái vannak a tanároknak egyetemen. Van pl. pedagógia vagy pszichológia órájuk is. Ráadásul gyakorlatra is kell menniük, hogy tudják, milyen valóban 30 gyerek előtt beszélni.
Szóval nem, nagyon nem támogatnám. Fiatalabbak korrepetálása, érettségi felkészítése teljesen oké lehet, de nehogy már olyan tanítsa az általános/középiskolásokat, aki összesen annyit tett le az asztalra, hogy megoldott nagyjából helyesen 10-20 feladatot.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!