Miért heppje minden kormánynak felesleges autópályákat építenie? A hasznos autópályákból is lehetne lopni.
Nem vagyok vidékellenes, de szerintem ha az ország negyede Budapest környékén él, akkor teljesen jogosan igénylik, hogy arányaiban több autópálya legyen ott. Az is logikus lenne, hogy olyan autópályákat építsenek, amik kihasználtak lennének. A mostanában épült autópályák szinte semelyike se teljesíti ezt, ellenben egy M0 nyugat maximálisan teljesítené.
Habár alagutaknis kellenének, mégse több az egész 30 km- nél. Ha erre nincs pénz, akkor hogy van pénz a 200 km-es üres M6-ra?
"Áruszàllításról hallottál?"
De még mennyire, hogy hallottam. Ezért is bosszant az a hozzáállás, hogy jóval több pénzt kérnek el a kamionosoktól az autópályáért, mint a főútért.
Vagyis arra presszionálják a kamionosokat, hogy NE használják az áruszállításra épített utakat.
Vidékfejlesztés elképzelhetetlen jó közlekedés nélkül. Még vagy 20 éve mondták nagy egyetértésben jobb- és baloldali politikusok, hogy addig mennek a külföldi multik kelet felé telephelyet keresni maguknak, ameddig az autópályák elérnek. Tetszik vagy nem tetszik, ez így van.
Amúgy a 6-os főút már a paksi atomerőmű építésekor, ami nem tegnap volt, hanem az 1970-es években, már akkor elég forgalmas és balesetveszélyes volt. Ezt egy olyan embertől hallottam (de én se mostanában), aki annak idején járt oda az atomerőmű építkezéseit szakmailag ellenőrizni. Tehát jogos, hogy ezt ki akarták váltani egy autópályával, ami elviszi a forgalom zömét. Így - bár nem járok arrafelé - alighanem költői túlzás lehet töküresnek nevezni. Legföljebb eloszlik rajta a forgalom, nincsenek rajta dugók, mint az M1-esen vagy az M0-son. Amelyeket most már 2x3 sávosra terveznek bővíteni.
"Amúgy a 6-os főút már a paksi atomerőmű építésekor, ami nem tegnap volt, hanem az 1970-es években, már akkor elég forgalmas és balesetveszélyes volt. Ezt egy olyan embertől hallottam (de én se mostanában), aki annak idején járt oda az atomerőmű építkezéseit szakmailag ellenőrizni."
És mennyivel kevésbé forgalmas a 10-es vagy 11-es főút? Szerintem sokkal forgalmasabb, mint a 6-os és M6-os összeadva.
A régi 6-os halaálút volt. Nem is út, hanem leaszfaltozott gát.
A a Hankoog elvárására építették, tovább meg már miért ne alapon.
A Debreceni Nyomdát is az M35 mentette meg, mert ma már nem fér bele az üeti életbe, hogy majd csak odaér egyszer a szállítmány, Pozsonyban is óra pontosságú alvállalkozót várnak el.
Még 1994-ben is 2*1, de néhol 1*1, és, helyenként zúzottkoves út volt Szolnok és Kecskemét között. Két megyeszékhely.
Az normális?
Az M0 már megint szűk, a megoldása a Tatabánya, Fehérvár, Dunaújváros, Kecskemét autópálya lesz.
5-re:
Az a forgalom nagyrészt Bp-re irányul, nem átmenő forgalom. Ergo nem oldaná meg a dugókat az, ha a 10-11-es út és az M1-M7 között épülne M0-s. Nyilván nem lenne üres az sem, tehát érdemes megépíteni, de ne várd, hogy ettől majd a 10-11-es utakon normálisan fogsz tudni közlekedni.
Természetesen nem várom, de még mindig hasznosabb lenne arra költeni, mint erre:
A felső képen, az alsó szinten megy az M4. El lehet képzelni mit vesztene a párhuzamos főút, ha nem lenne az autópálya (semmit).
"zúzottkoves út volt Szolnok és Kecskemét között. Két megyeszékhely. Az normális?"
Ne tedd fel ezt a kérdést a kérdezőnek, mert azt sem tudja merre van ez a két város. :D
Kérdező, azért felháborító, hogy csak azért, mert a fővárosban él a lakosság egyötöde, azért aköré épüljön minden autópálya. Elhiszem, hogy te ezt nehezen érted meg, mert úgy élted az életedet, hogyha léptél egyet akkor máris nekimentél valakinek, de ezt a szörnyű életet ne akard már egy vidékinek. Mi vagy a mi szüleink évtizedeket éltek úgy, hogy 1x1 sávos, szűk, életveszélyes utakon kellett közlekedniük.
Legalább egyszer az életben próbáljatok kompromisszumot kötni és nem szidni a vidéket. Köszönöm.
Lehet éppen azért volt zúzottköves út, mert baromságra költötték a pénzt aszfaltozás helyett, ahogy most is teszik a felesleges autópályaépítésekkel.
Dunaújvárosba is minek 2*2 sávos Dunahíd leállósávval, miközben alig van olyan időpillanat, amikor egy autós kamiont szeretne előzni. Vagy csupán az a cél, hogy 130-al lehessen menni a 90 helyett azon a hatalmas távon?
Most akkor én a vidéket fikázom, mert ezt megkérdeztem?
És az, hogy minden autópálya Budapesten épül, egy nagy baromság. Budapesten és Pest megyében összesen 400 km gyorsforgalmi út van, ami az 1715 km-nek kevesebb, mint negyede. Lakosságra pedig több, mint 30 százalékot tesznek ki.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!