Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Miért kell a vasútból is...

Miért kell a vasútból is versenyszférát csinálni, liberalizálni, megnyitni a személyszállítási piacot? Nem kellene betiltani az ilyen társaságokat, mint a RegioJet?

Figyelt kérdés

Az ember nagyon könnyen belefárad ebbe a piaci versenybe, hogy szerezzünk piacot, agyaljunk, hogyan tudnánk növekedni, dolgozzunk mint a barom heti 100 órát intenzíven, stb. Nagyon nagy a teljesítménykényszer. Úgy érzed, már mindent megteszel, de látod, hogy a versenytárs még többet dolgozik, kevesebb pénzért, nyomottabb áron adja, emiatt sikeresebb, elcsábítja a vevőid. Ebbe tönkre lehet menni.

Miért nem nyugszanak le az emberek, hogy "60-70 százalékos teljesítményen ledolgozom az a 8 órát, és kész"


A MÁV pl. egy a kevés ágazat közül, ahova ez a mentalitás még nem gyűrűzött be, miért kell ezt is tönkretenni? :(


2020. júl. 24. 12:20
 1/8 A kérdező kommentje:

Még az is eszembe jutott, hogy amíg csak Máv van, a kollektíva is monopol helyzetben van, követelőzhet, sztrájkolhat.


Ha bejön a multi, átcsábítja mondjuk a 10%-ot, azokat a kis törtetőtet, akik 1.5x annyi pénzért 3.5x annyit hajlandóak dolgozni, ők biztos nem fognak sztrájkolni, nem foglalkoznak a szakszervezettel, szóval ez el is venné azt a sztájkoló, követelőző -mondjuk ki- zsaroló kártyát, ami a MÁV dolgozóknak megvan jelenleg.

2020. júl. 24. 12:27
 2/8 anonim ***** válasza:
13%
Egyetértek. Ha a RegioJet akar vasútazni,akkor építsen saját vasútat.
2020. júl. 24. 12:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
85%
Azt ugye tudod, ez nem úgy működik, hogy egy vasúttársaság idejön a semmiből és önklényesen elkezdi használni a kiépített vasúthálózatot?
2020. júl. 24. 12:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
29%

Nagyon jó meglátás főleg a szakszervezetekkel kapcsolatban.

Amikor pedig a német munkás 8 órát dolgozik normális fizetéssel, szabadsággal, itt az a menő ha bejelentenek 6 órára minimálbérre, csak nézel ki bután a fejedből és nem érted mi a különbség oka.

De nekünk rabszolgatörvény kell nem szakszervezet.

2020. júl. 24. 12:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 A kérdező kommentje:
Bízok a koronában, hátha kivérezteti egy kicsit ezeket a magánzókat, akik a nemzetközi forgalomra specializálódtak főleg.
2020. júl. 24. 12:58
 6/8 Salamon Bálint ***** válasza:
81%
2020. júl. 24. 13:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
88%

Én pont azt támogatom,hogy jöjjenek privát vasút cégek.

Miért?


Mert utasként nagyon elégedetlen vagyok a Mávval.Annak a cégnek, aminek monopóliuma van (egyeduralkodó a piacon) nincs teljesítménykényszere, nincs motivációja arra,hogy jobban csinálja.

Emiatt az ott dolgozók is olyanok, mint a szociban, 1 munkakört 3 csinál.


A verseny mindig fejlődést hoz.

Ha mondjuk az autóiparban csak a Ford létezne, még mindig T modell szerű autókkal járnánk, álmodni sem lehetne azokról a kütyükről, amikkel ma van felszerelve egy autó.



Kell a verseny a vasúton is, máskülönben a MÁV örökre egy szocialista csődtömeg marad.

2020. júl. 24. 13:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
97%

Magánvasút társaságok mindig is voltak, sőt a MÁV is egy rakás kis magánvasútból alakult meg anno, ebből a GYSEV kimaradt, látható, hol tartanak most. Magánvasutak eddig főleg teherszállításban voltak jellemzőek, nem régen szaporodtak meg a személyszállításban is.

Első bekezdésedhez annyit: Ez a kapitalizmus és a piaci verseny lényege. De ha megnézzük mindenki jól jár, a MÁV-on kívül. Az utasok sokkal frekventáltabban utazhatnak majdnem ugyanannyiért, miközben a magánvasút társaság fejlődik, így ha a MÁV arra adja a fejét ami amúgy sem áll tőle távol, azaz, hogy ellehetetlenítse a kisebb vonalakat és tudatosan leépítse a saját szolgáltatásait, akkor értelem szerűen kevesebbet is fog költeni, ami állami vállalatként nem is baj, hiszen így kevesebb adóforint megy a kukába.

Különben a magánvasutak elég súlyos bevételeket generálnak a MÁV-nak pályahasználati és egyéb díjakból, szóval az övék sem tiszta profit. Kicsit összekevered az egyéni teljesítményeket és a piaci verseny adottságait, a témához nem nagyon kapcsolódik, így erre nem reflektálnék, de ha párhuzamot vonunk a másik gazdasági irányzattal, a kommunizmussal, akkor ott meg azt látjuk, hogy az állami követelmény, vagyis a folyamatos terven felüli 400 százalékos felülteljesítés az elvárt és a minimum. Mindegy, zárójel bezárva.

Semmi nem tiltja a piaci rések lefedését és szerintem a korábbi okokból ebben nincs is semmi baj, mindenki jól jár. Én személy szerint szintén szívesebben választanám a RegioJetet például, mint a MÁV-ot. És nem azért, mert ennyire hígagyú kapitalista nemzetellenes MÁV gyűlölő vagyok, de logikusan, ha a jobb színvonalat megkapja az ember kb ugyanannyiért, nem azt választom? De. Erről szól a piac és ezt Közép-Európában a Regiojet kiválóan használja ki. De ha megnézzük a CD a cseh vasúttársaság, köszöni szépen nagyon jól megvan nem is annyira alacsony szolgáltatási színvonallal, és nekik még ott van a RegioJet mellett a LeoExpress stb. Ja, hogy nálunk is tarthatna a MÁV ezen a szinten? Hát ha nem offshore-ban kötöttek volna ki a fejlesztésre szánt százmilliárdok, talán lehetséges is lett volna, hiszen állami hátszéllel egy állami társaság igen csak előnyös helyzetben van a piacon, nem véletlenül nehéz a verseny a cseh vasúttársasággal a RegioJet esetében...

2020. júl. 28. 01:42
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!