Mi lenne, ha a MÁV dotációját felére csökkentenénk? És vasúti személyszállítást csak ott tartanánk fent, ahol azt valóban érdemes?
A világon a vasúti személyszállítás sehol nem nyereséges.Egyedül a japánoknak sikerült null szaldósra kihozni.
Viszont valóban sok pénz kimegy az ablakon a vasútnál,de nem főleg a személyszállításnál.
Nagyon sok mondva csinált osztály van ami csak úgy nyeli a pénzt.
A tömegközlekedés sehol sem nyereséges , kivéve japán , Kína meg ahol igen nagy a népsűrűség.
Japánba persze hogy nyereséges ,hisz 130 millió ember él egy Németországnyi területen , emellett Japán, a világ technológiailag legfejlettebb országa.
nem akarják veszni hagyni, ilyen sűrű infrastruktúrát.
Ezért van még mindig vasútközlekedés egyes vonalakon, de még mindig olcsóbb járatni pár szerelvényt és adni pár száz embernek munkát a vonalak mentén ... mint hogy a munkanélküliség nőjön, illetve pár év múlva újra kelljen építeni az egész vonalat ...
nem tudnának mit csinálni az ingatlanokkal, vagy a sínekkel és csak elveszne...
Nem lehet tudni, hogy 10-20 év múlva nem lesz-e olcsóbb a kötött pályás közlekedés.
30 éve még nyereséges volt, rengeteg pénze volt a vasútnak! rengeteg alkalmazottja volt. ... kórházak, sport klubok a mai napig őrzik ennek a nyomait ... Gondolom ez is az egyik oka annak, hogy jobbnak látják kivárni a folyamatokat.
kötött pálya előnye, hogy nem kell aku, ami ma az elektromos autók elterjedésének az egyik korlátja .
Talán nem véletlen, hogy újraépítenek troli és villamos vonalakat. Pár év múlva elképzelhető, hogy olcsóbb lesz elektromos áram energiáját használni ...
Szerintem ilyen okok is vannak a háttérben amellett, hogy rendkívül nagy a pazarlást lehet feltételezni a mávnál ...
Szerintem ott kellene fejleszteni a vasúti személyszállítást, ahol arra valóban igény van. Tehát elővásosi forgalom Budapest, városközi IC járatok.
Meg merem kockáztatni, hogy a vonatok 60 százaléka kihasználatlanul közlekedik ma, busszal simán kiváltható lenne.
Én a környékünkön tudok olyan vonalról, ami kb. 20 éve óránként járt és rengetegen használták, aztán gondoltak egyet, hogy takarékosságból járjon csak két óránként, már sokkal kevesebben használták, de azért még mindig voltak rajta, aztán azt mondták, hogy nincs tele, hát ritkították ismét, a végén naponta kétszer járt, nyilván így gyakorlatilag senki nem használta, így pár éve be is zárták a vonalat...
nem megszüntetni kéne, inkább színvonalasabb szolgáltatást nyújtani, így talán többen használnák!
11:10
"Egy busznyi ember befér egy fél vasúti kocsiba. "
Ezt úgy is mondhatnánk: egy vonatnyi utas befér egy fél buszba.
A busz pedig olcsóbban, gazdaságosabban, rugalmasabban üzemeltethető.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!