Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Mi lenne, ha a MÁV dotációját...

Mi lenne, ha a MÁV dotációját felére csökkentenénk? És vasúti személyszállítást csak ott tartanánk fent, ahol azt valóban érdemes?

Figyelt kérdés

2013. márc. 26. 09:40
1 2
 11/13 anonim ***** válasza:

"Ezt úgy is mondhatnánk: egy vonatnyi utas befér egy fél buszba."


Látom, nem ment át az üzenet. Ha egymás mellett van vasúti és buszos közlekedés is, akkor a kettő közül az egyik felesleges. Példa: Győr-Budapest, óránként indul 2-3 busz, amikor vonat is van szintén kb óránként. Ha raknának egy plusz kocsit a vonatra, az egész buszos közlekedést meg lehetne szüntetni, mert feleslegessé válna, a vonatok elvinnék az embereket.

Ebben a formában a buszos nem hogy olcsóbb, hanem egyenesen pénzkidobás.


A mellékvonalakon, rövid, helyközi járatokon persze jó megoldása busz, hiszen nem lehet vinni vonatot minden faluba.

2013. márc. 26. 11:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/13 anonim ***** válasza:

A vonat sokkal gazdaságosabb mint a busz.

Sajnos a magyar vasúti pályák amikkel gond van.

Csak gondold el hogy ha megfelelő lenne a pálya akkor a mai mozdonypark mellett is lehetséges lenne a fő pályákon a 150-160km /ó ami pld Debrecen - nyugati esetén 2ó ra lenne.

Vagy a mellék ágakon motorvonatok esetén ami 80-150fő alapesetben egy 100-110km/ó t jelentene.

Ez lenne a valódi megoldás hogy sokkal közkedveltebb legyen a vasút, és ugye a nagyobb kihasználtság + gyorsabb menetidő az nagyban olcsóbbá teszi az üzemeltetést. Arról nem is beszélve hogy a mai gyenge minőségű pályatestek a szerelvények futóműveit indokolatlanul amortizálják, ami nagyban akár 30-40% al is megdrágítják a fenntartás költségeit.

Csak pld ként.

Gondold el hogy van egy jó autód amivel az autópályán alacsony fogyasztás és jó menetidőt érhetnél el.

Helyette mivel csak teli kátyús mellékutakon haladhatsz ahol a defekt hézköznapi, a teleszkópokat 40e renként cserélheted stb stb ugyan az az út 2-2,5× annyi időbe telik. Kb ez a probléma és semmi más.

Sajnos a vasútvonalaink nagy részét a tervgazdálkodás és TSZ esítés stb stb alkalmával építették. Nem megfelelő talajmechanikai alap és építmény kialakítással a 60as években. Ezen kellene egy 20-25 éves tervszerű felújítással változtatni. "ne is írd, a tőke ezt soha nem fogja megtenni az az a privatizálás nem megoldás"

2013. márc. 26. 11:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/13 anonim ***** válasza:
Jelentősen visszaesne az utasszám és a kormány elveszítené a választásokat.
2013. márc. 26. 12:16
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!