Mi lenne, ha a MÁV dotációját felére csökkentenénk? És vasúti személyszállítást csak ott tartanánk fent, ahol azt valóban érdemes?
"Ezt úgy is mondhatnánk: egy vonatnyi utas befér egy fél buszba."
Látom, nem ment át az üzenet. Ha egymás mellett van vasúti és buszos közlekedés is, akkor a kettő közül az egyik felesleges. Példa: Győr-Budapest, óránként indul 2-3 busz, amikor vonat is van szintén kb óránként. Ha raknának egy plusz kocsit a vonatra, az egész buszos közlekedést meg lehetne szüntetni, mert feleslegessé válna, a vonatok elvinnék az embereket.
Ebben a formában a buszos nem hogy olcsóbb, hanem egyenesen pénzkidobás.
A mellékvonalakon, rövid, helyközi járatokon persze jó megoldása busz, hiszen nem lehet vinni vonatot minden faluba.
A vonat sokkal gazdaságosabb mint a busz.
Sajnos a magyar vasúti pályák amikkel gond van.
Csak gondold el hogy ha megfelelő lenne a pálya akkor a mai mozdonypark mellett is lehetséges lenne a fő pályákon a 150-160km /ó ami pld Debrecen - nyugati esetén 2ó ra lenne.
Vagy a mellék ágakon motorvonatok esetén ami 80-150fő alapesetben egy 100-110km/ó t jelentene.
Ez lenne a valódi megoldás hogy sokkal közkedveltebb legyen a vasút, és ugye a nagyobb kihasználtság + gyorsabb menetidő az nagyban olcsóbbá teszi az üzemeltetést. Arról nem is beszélve hogy a mai gyenge minőségű pályatestek a szerelvények futóműveit indokolatlanul amortizálják, ami nagyban akár 30-40% al is megdrágítják a fenntartás költségeit.
Csak pld ként.
Gondold el hogy van egy jó autód amivel az autópályán alacsony fogyasztás és jó menetidőt érhetnél el.
Helyette mivel csak teli kátyús mellékutakon haladhatsz ahol a defekt hézköznapi, a teleszkópokat 40e renként cserélheted stb stb ugyan az az út 2-2,5× annyi időbe telik. Kb ez a probléma és semmi más.
Sajnos a vasútvonalaink nagy részét a tervgazdálkodás és TSZ esítés stb stb alkalmával építették. Nem megfelelő talajmechanikai alap és építmény kialakítással a 60as években. Ezen kellene egy 20-25 éves tervszerű felújítással változtatni. "ne is írd, a tőke ezt soha nem fogja megtenni az az a privatizálás nem megoldás"
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!