A budapestieknek rosszabb dolguk lenne most, ha Tarlós maradt volna a főpolgármester, és több kerület vezetése is fideszes maradt volna? Miért volt szükséges, hogy végre ellenzéki vezetése legyen a fővárosnak?
Milyen sürgős változásokat hozott Karácsony Gergely, mik voltak azok a dolgok, amik tarthatatlanok voltak, és azonnal fel kellett lépni ellenük?
Milyen ígéretei voltak Karácsony Gergelynek a kampány során, ezek közül melyeket tartott be, és melyeket nem?
#9
Azért ne vicceljünk már, hogy bárki komolyan gondolja bármely budapesti hévnek a kéregvasúttá alakítását. Majd ha olyan gazdagok leszünk, mint Bécs, akkor rendben van, de amíg a Lánchíd felújítására sincs pénz, addig szerintem a tervkészítés is felesleges pénzkidobás. De ha van is pénz egy lyuk kiásására, és sín lefektetésére, akkor nem sokkal célszerűbb olyan helyen csinálni, ahol még nincs hév (mondjuk 17. kerület)?
Nem tudok egyet érteni veletek.
"A gödöllői hévvel egyébként sem a szintbeli kereszteződések a legnagyobb probléma, hanem az ezeréves járművek és leginkább az, hogy rossz helyen vannak az állomások."
A gödöllői HÉV a XVI. kerületben igen erős térelválasztó hatással bír a felszíni közlekedésben. A reggeli csúcsidőben irányonként 7-8 percenként jár a HÉV. Így minden útátjárónál dugók alakulnak ki, mert 3-4 percenként tilos az átkelés, illetve a mellékutakról a kikanyarodás a Veres Péter / Kerepesi útra. Az állomások tekintetében egyet értek, hogy Nagyicce, Mátyásföld Repülőtér nem a legmegfelelőbb helyen van. Mátyásföld Alsót is szokták emlegetni, de az megint egy olyan hely, ahol az Örs felé nincs alternatíva.
"A hév külvárosi és elővárosi közlekedési eszköz, ritka követéssel"
Ez sem igaz ebben a formában. A budapesti szakaszon Cinkota után a csúcsideji követés 7-8 perc, ha megnézed a menetrendet. A 2-es metró 3 perces követeléssel jár. Ha minden második metró kijönne Cinkotára és ott kialakítanának egy megfelelő átszállási pontot, vélhetően a kerület tömegközlekedési problémáit megoldaná.
Ha egyszer megnézitek a tömegközlekedési térképet, szerintem jól látható, hogy a HÉV-et ugyan fel lehet újítani, de amíg nincs megfelelő ráhordás és egyszerű átszállási lehetőség, mindenki, aki nem a HÉV-állomás közelében lakik, a buszt fogja választani. Cinkotán nincs ráhordás. A 45-ös busz párhuzamosan közlekedik vele, és az első olyan átszállási hely, ahol mondjuk 50 métert kellene gyalogolni Nagyicce, közös megálló pedig Rákosfalva, az utolsó HÉV megálló az Örs előtt. Ott már senki sem fog átszállni. Ha valaki 276E-vel érkezik Rákoskeresztúr irányából, már nem fog átszállni. A Centenáriumi Lakótelep felől érkezők nem fognak átszállni. Mindkét esetben a busz úgyis elviszi őket az Örsre. A Jókai Mór utcai , a Lándzsa utcai és az Egyenes utcai lakótelepeknél nincs HÉV állomás, így buszozni fognak.
Miközben a dugóban cammogó buszok mellett ott csattog a HÉV, de nem alternatíva a körülményes átszállási lehetőségek miatt, mert ha lekésed, akkor busszal is beérsz ugyanannyi idő alatt.
Egyébként a 3-as metró kertvárosi övezetben végződik a KöKin. Illetve felmerült a káposztásmegyeri meghosszabbítás. Újpest-központ és Káposztásmegyer között kertváros van. Akkor oda sem kell.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!