Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » A budapestieknek rosszabb...

A budapestieknek rosszabb dolguk lenne most, ha Tarlós maradt volna a főpolgármester, és több kerület vezetése is fideszes maradt volna? Miért volt szükséges, hogy végre ellenzéki vezetése legyen a fővárosnak?

Figyelt kérdés

Milyen sürgős változásokat hozott Karácsony Gergely, mik voltak azok a dolgok, amik tarthatatlanok voltak, és azonnal fel kellett lépni ellenük?


Milyen ígéretei voltak Karácsony Gergelynek a kampány során, ezek közül melyeket tartott be, és melyeket nem?


2020. jún. 20. 13:58
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
24%

Azon kívűl,hogy megemelte a fizetéseket,kirugta a városi cégvezetőket és az atv/facebookon orbánozik,nem sok mindent csinált.

Annyi még,hogy kifogja rakni melegbüszkeség zászlót,amikor lesz a pride.

2020. jún. 20. 14:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim ***** válasza:
63%
Szerintem szimpátiaszavazás volt leginkább. Valljuk be, Tarlós nem éppen egy barátságos figura, és a modern Budapest imázsához egyáltalán nem illik egy 70 éves mindig morcos nagypapa vezetőnek. Ehhez hozzájött a Fidesz és Tarlós túltolt, arrogáns lejáratókampánya, a 3-as metrós "felújított" tragacsok körüli balhé. De ezektől eltekintve, szerintem Karácsony már 2014-ben megverte volna Tarlóst, mert egyszerűen az átlag budapestinek sokkal szimpatikusabb ember. Azt nem értem, hogy a Fidesz miért ragaszkodott ennyire Tarlóshoz, miért nem indították el mondjuk Fürjes Balázst, egy pozitív kampánnyal szerintem bőven nyert volna.
2020. jún. 20. 14:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 anonim ***** válasza:
16%
Szerintem Karácsony ezt a ciklust húzza ki, aztán jön Fürjes Balázs vagy Vitézy Dávid. Főleg, hogy Gy. Németh Erzsébet sorra húzza le azokat a fejlesztéseket a listáról, melyek a Fideszes kerületeket pozitívan érintenék, és helyileg pedig beindult a Fideszes ellen-kampány, melyben az ellenzéki képviselőket kérik számon egy-egy ilyen döntésért. Pl. a XVI. kerületben az ellenzéki képviselők is a 2-es metró és gödöllői HÉV összekötésével kampányoltak legalább Cinkotáig, majd mint kiderült a főváros nem kíván ebbe a projektre egy fillért sem áldozni.
2020. jún. 20. 14:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 anonim ***** válasza:
65%

1-es!

Orbánod talán betiltotta a búza-felvonulást?

2020. jún. 20. 14:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 anonim ***** válasza:
54%
#3 A gödöllői hév és a metró összekötése egy teljesen szakmaiatlan ötlet, mindig is lehetett tudni, hogy a főváros se gondolja komolyan.
2020. jún. 20. 14:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 anonim ***** válasza:
0%

1-es!


Orbánod talán betiltotta a búza-felvonulást?


Nem,de ő legalább nem papol a melegjogokról.

2020. jún. 20. 15:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 anonim ***** válasza:
60%

# 5:


És mi az alternatívája? Azon az ellenvéleményen kívül, hogy 100 méter gyaloglást mindenki kibír. Csak soha nem beszélnek arról, hogy a 100 méter gyaloglást utána 10-15 perces időkiesés követ, mert a metróhoz ilyen időközönként csatlakoznak a külvárosi autóbuszjáratok, melyek utána a dugóban araszolnak a menetrend meg csak tájékoztató jellegű. A HÉV meg lassan szétrohad, tehát így is, úgy is pénzt kell költeni a felújításra.


De egyébként ez csak egy példa volt, Gy. Németh Erzsébet az összes fővárosi kezelésben lévő út felújítását lehúzta a következő a 4 és fél évből a főpolgármester úr programjából.


Másrészt, ha mindenki tudja, hogy szakmaiatlan, akkor Nemes Gábor, a DK politikusa, aki közismerten tömegközlekedés-párti, hiszen annak idején a buszos szakszervezetek egyik vezetője volt, miért nem állt ki a XVI. kerületiek elé a kampányban azzal, miként fogja megoldani másként a gyorsabb összekötését a kerületnek a várossal?

2020. jún. 20. 15:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 anonim ***** válasza:
60%
Abból, hogy a hévet mindenképp fel kell újítani nem következik, hogy össze is kell kötni a metróval. A metró csúcsidőn kívűl is 5 percenként jár, a hév félóránként. Magyarán csak minden hatodik metró menne tovább Gödöllő felé az új összekötésen. Nem lehetetlenség megoldani, csak lenne-e értelme? Ugyanis a félóránként Gödöllőig közlekedő "metrók" jelentős mértékben belezavarhatnak az 5 percenként közlekedő belvárosi metrók menetrendjébe, pláne ha megmaradnak a szintbeli kereszteződések a külső szakaszon. Sokkal egyszerűbb lenne átépíteni az Örs vezér terét (ráfér egyébként is), javítani az átszállási kapcsolatokat például úgy, hogy a metró és hév állomások egymás mellé kerülnének.
2020. jún. 20. 16:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 anonim ***** válasza:
0%

# 8:


Az eredeti tervekben, melyet a BKK készített 2013-2014-ben a szintbeli különbségeket kéregvasúti megoldással kiküszöbölték volna, illetve az Örs vezér tere részbeni végállomási jellege megmaradt volna, és mondjuk csak minden második-harmadik szerelvény ment volna Cinkotáig, így a jelenleg a HÉV-vel párhuzamosan közlekedő buszjáratokat is át lehetett volna szervezni ráhordó jellegre.


Az Örs vezér tere olyan formájú átépítése, hogy megfelelő körülményeket biztosítson az átszállásra Karácsony Gergely zuglói polgármestersége idején 5 éven keresztül sosem merült fel, mondván az Örs vezér tere fővárosi kezelésben van, így ők nem tudnak mit tenni az egyre jobban gettósodó területtel. Jelenleg mind Zuglónak, mind a fővárosnak ellenzéki vezetése van, mégsem történik semmi pl. mozgólépcső beépítése az aluljáróba, vagy az aluljáró rendbe tétele, esetlegesen az északi buszvégállomás utas-barátabbá alakítása tekintetében.


Jelenleg a XVI. kerületi buszok a tér legtávolabbi pontjain állnak meg - nyilván ez nem most alakult ki, hanem évtizedeken keresztül. Mondjuk az is tény, hogy a XVI.-XVII. kerületeknek hamarabb lett Fideszes vezetése, mint Budapestnek, így mindig is bűnös kerületnek számítottak a balliberális vezetés szemében, bár hozzáteszem Szabó Lajos Mátyás MSZP-s polgármester idejében sem fejlődött semmit a közlekedés a kerületben.

2020. jún. 20. 16:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 anonim ***** válasza:
0%

A lényeg az, hogy a metró és a hév funkciója és jellege alapvetően eltérő és innen fogva értelmetlen lenne összekötni őket. A metró Budapesten alapvetően belvárosi közlekedési eszköz, nagy kapacitású, sűrű követésű, viszonylag rövid utazásokhoz van tervezve, kevés ülőhellyel és sok állóhellyel. A hév külvárosi és elővárosi közlekedési eszköz, ritka követéssel, hosszabb utazási időre van tervezve a sok ülőhellyel és kevés állóhellyel. Vannak Budapesten hév-vonalak, amiket érdemes lenne metróvá alakítani: a szentendrei és a csepeli. De a gödöllői és pláne a ráckevei a legkevésbé sem azok.


Az tény, hogy az Örsön kényelmetlen az átszállás, és még pszichológiailag is rossz, hogy az embernek meg kell szakítania az utazását, hogy átsétáljon az út túloldalára. Ilyen szempontból kézenfekvőnek tűnhet két egymással szemben megálló vonal összekötése. De nem az. A Közvágóhídnál ugyanez van a ráckevei hév és a 2-es villamos esetében, ott mégsem jut eszébe senkinek, hogy össze kéne kötni a hévet a villamossal.

2020. jún. 20. 16:38
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!