A budapestieknek rosszabb dolguk lenne most, ha Tarlós maradt volna a főpolgármester, és több kerület vezetése is fideszes maradt volna? Miért volt szükséges, hogy végre ellenzéki vezetése legyen a fővárosnak?
Milyen sürgős változásokat hozott Karácsony Gergely, mik voltak azok a dolgok, amik tarthatatlanok voltak, és azonnal fel kellett lépni ellenük?
Milyen ígéretei voltak Karácsony Gergelynek a kampány során, ezek közül melyeket tartott be, és melyeket nem?
Azon kívűl,hogy megemelte a fizetéseket,kirugta a városi cégvezetőket és az atv/facebookon orbánozik,nem sok mindent csinált.
Annyi még,hogy kifogja rakni melegbüszkeség zászlót,amikor lesz a pride.
1-es!
Orbánod talán betiltotta a búza-felvonulást?
1-es!
Orbánod talán betiltotta a búza-felvonulást?
Nem,de ő legalább nem papol a melegjogokról.
# 5:
És mi az alternatívája? Azon az ellenvéleményen kívül, hogy 100 méter gyaloglást mindenki kibír. Csak soha nem beszélnek arról, hogy a 100 méter gyaloglást utána 10-15 perces időkiesés követ, mert a metróhoz ilyen időközönként csatlakoznak a külvárosi autóbuszjáratok, melyek utána a dugóban araszolnak a menetrend meg csak tájékoztató jellegű. A HÉV meg lassan szétrohad, tehát így is, úgy is pénzt kell költeni a felújításra.
De egyébként ez csak egy példa volt, Gy. Németh Erzsébet az összes fővárosi kezelésben lévő út felújítását lehúzta a következő a 4 és fél évből a főpolgármester úr programjából.
Másrészt, ha mindenki tudja, hogy szakmaiatlan, akkor Nemes Gábor, a DK politikusa, aki közismerten tömegközlekedés-párti, hiszen annak idején a buszos szakszervezetek egyik vezetője volt, miért nem állt ki a XVI. kerületiek elé a kampányban azzal, miként fogja megoldani másként a gyorsabb összekötését a kerületnek a várossal?
# 8:
Az eredeti tervekben, melyet a BKK készített 2013-2014-ben a szintbeli különbségeket kéregvasúti megoldással kiküszöbölték volna, illetve az Örs vezér tere részbeni végállomási jellege megmaradt volna, és mondjuk csak minden második-harmadik szerelvény ment volna Cinkotáig, így a jelenleg a HÉV-vel párhuzamosan közlekedő buszjáratokat is át lehetett volna szervezni ráhordó jellegre.
Az Örs vezér tere olyan formájú átépítése, hogy megfelelő körülményeket biztosítson az átszállásra Karácsony Gergely zuglói polgármestersége idején 5 éven keresztül sosem merült fel, mondván az Örs vezér tere fővárosi kezelésben van, így ők nem tudnak mit tenni az egyre jobban gettósodó területtel. Jelenleg mind Zuglónak, mind a fővárosnak ellenzéki vezetése van, mégsem történik semmi pl. mozgólépcső beépítése az aluljáróba, vagy az aluljáró rendbe tétele, esetlegesen az északi buszvégállomás utas-barátabbá alakítása tekintetében.
Jelenleg a XVI. kerületi buszok a tér legtávolabbi pontjain állnak meg - nyilván ez nem most alakult ki, hanem évtizedeken keresztül. Mondjuk az is tény, hogy a XVI.-XVII. kerületeknek hamarabb lett Fideszes vezetése, mint Budapestnek, így mindig is bűnös kerületnek számítottak a balliberális vezetés szemében, bár hozzáteszem Szabó Lajos Mátyás MSZP-s polgármester idejében sem fejlődött semmit a közlekedés a kerületben.
A lényeg az, hogy a metró és a hév funkciója és jellege alapvetően eltérő és innen fogva értelmetlen lenne összekötni őket. A metró Budapesten alapvetően belvárosi közlekedési eszköz, nagy kapacitású, sűrű követésű, viszonylag rövid utazásokhoz van tervezve, kevés ülőhellyel és sok állóhellyel. A hév külvárosi és elővárosi közlekedési eszköz, ritka követéssel, hosszabb utazási időre van tervezve a sok ülőhellyel és kevés állóhellyel. Vannak Budapesten hév-vonalak, amiket érdemes lenne metróvá alakítani: a szentendrei és a csepeli. De a gödöllői és pláne a ráckevei a legkevésbé sem azok.
Az tény, hogy az Örsön kényelmetlen az átszállás, és még pszichológiailag is rossz, hogy az embernek meg kell szakítania az utazását, hogy átsétáljon az út túloldalára. Ilyen szempontból kézenfekvőnek tűnhet két egymással szemben megálló vonal összekötése. De nem az. A Közvágóhídnál ugyanez van a ráckevei hév és a 2-es villamos esetében, ott mégsem jut eszébe senkinek, hogy össze kéne kötni a hévet a villamossal.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!