Miért van, hogy autóval szinte bármit lehet, biciklivel meg szinte semmit?
A városon belül elmennék eg barátomhoz, 2 kilométer. mennék biciklivel, de nem lehet, mert nincs hol letenni. Óriási parkoló van a tömbház előtt, autóknak rengeteg hely, bicilinek semmi lehetőség. A lépcsőházban nem hagyhatom a biciklit, fel nem vihetem a 10. emeletre, a liftbe sem fér bele, közös táolóhelyiségről senki nem tud semmit.
Elmennék a postára, 1 kilométer innen, és onnan mennék tovább a városba. A posta mellett hatalmas parkolóhely autóknak, biciklik számára pedig csak egy "biciklit a falhoz támasztani tilos" feliratra futotta.
Valahol a város közepén van egy heyl, ahol le lehet tenni a biciklit biztonságosan.
Arról nem beszélve, hogy a lakótelep közepéről kikecmeregni biciklivel leginkább csak a járdán lehet, a biciklit tolva. Az utak felét elállják az autók, nem látni tőlük, nincs elég hely, ráadásul az utak széle is finoman szólva hepehupás. Fontos volt a parkolót felújítani ezeknek a légszennyező tragacsoknak, mintha nem lenne az összes létező hely amúgy is az övék, még ezt fokozni kellett, ahelyett, hogy biciklinek is csinálnának valamit.
Miért nem lehet sehova elmenni biciklivel? Ha a szomszéd városba átmegyek, ott se tudom hol lerakni a biciklit. Egy ismerősöm udvarára szoktam betolni. Jó, ha egyáltalán valahol van valami, amihez hozzá lehet láncolni.
Az autózást szépen vissza kellene szorítani, a környezetnek is jót tenne, és a bicikliknek nagyobb lehetőséget biztosítani. Gázolás is kevesebb lenne, zajszennyezés is. Nem azokat kellene kiszolgálni, akik sírnak, hoyg 1 kilométert nem tudnak autó nélkül megtenni.
"Ott a tömegközlekedés, de rávágják ők nem fognak tömegközlekedni, amúgyis pocsék, stb, mit képzel az emberiség, hogy meg akarja szabni ő mikor mehet bárhová, stb"
Remek, meg is oldottad kerékpáros barátaink problémáját.
Köszönöm az eddigi válaszokat, mentek a felpontozások. Le nem pontoztam senkit. Örülök, hogy ennyien vannak, akik egyetértenek. Kellemesen csalódtam a gyakorikérdésekben, hogy nem anyázós kommentek jöttek, hanem egyetértenek.
Sajnos a postánál, nagyobb épületeknél sincs bicikli tárolására alkalmas hely.
Azt nem értem, ha ennyien egyetértenek velem, miért nem csinál senki semmit, hoyg az autók kiszoruljanak, pedig nagyon kellene már. Ha kilépek a házból, kint mindennek kb. 80%-a az autósoké. Átmenni az úton a szomszéd tömbbe a kisboltba már nem könnyű, mert olyan bénán van megcsinálva az égész. Bezzeg az autóknak parkoló van dögivel, azokat építik, felújítják.
A tömegközlekedéssel nincs semmi probléma. Nyilván igazodni kell hozzá, de ebbe én sose haltam bele. Meg lehet szokni, hogy pl. mindig negyedkor van busz vagy vonat és ahhoz kell kimenni.
Egy autóparkolónyi helyen elférne 4-5 kerékpárnak tároló. Sajnos nálunk eddig az autómánia ment (múlt időben, mert talán javul a helyzet). Inkább behoznak nyugatról egy 20 éves roncsot (nem véletlenül 14 év az autók átlagéletkora), mint hogy tömegközlekedjenek vagy biciklire üljenek. 8as meg annak örül, hogy egy kisvárosban 5 tárolóhely van... Különben is hagyják az emberek ott a bicikliket, ahol épp akarják, minek tároló. Lakatolják oda bármihez, amit találnak - mondja ő. Miközben autóparkolóért fákat vágnak, aszfaltoznak gond nélkül milliókért.
Szerintem javul a helyzet - még ha lassan is. A vírus miatt annyian vettek kerékpárt, hogy elfogyott a teljes mo-i raktárkészlet, egyre többen jönnek rá, hogy autót fenntartani drága és sokaknak teljesen felesleges is. A vírus előtt a carsharing szolgáltatások is népszerűbbek voltak, mint valaha, már min. 3 cég verseng (vagy 4?).
Szóval lesz ez még jobb is.
Én közel 20 éve tekerek, és a sirámaidat elolvasva nyilvánvaló az összes problémád oka!
Vezetés-technikai hiányosságok sorozata.
Tanulj meg rendesen biciklizni!
13. Merném remélni, hogy igazad van. Sajnos én nem ezt látom, egyre inkább csak kiszolgálják a rengeteg autós igényét, és semmi nem számít. Az önkormányzatok, a kormány is arra lehet ráállva, hogy autó az kell, anélkül nem élet az élet, építeni kell autóutakat mindenhova, és parkolókat. Valahol a ház mellett, előtt nincs is járda, kilépsz, és hasra esel a bejárati ajtónál egy autóban. Mert ha nem 1 milliméterre áll meg az ajtótól, hanem mondjuk 20 métert gyalogolni kell az autóig, az húha. De legyen igazad, és legyen jobb a helyzet, legyen kevesebb autó!
14. Ezt tényleg nem értem. Eleve nem szívesen hagynám ott közvetlen a posta előtt a biciklit, nálunk ott annyi ember jön-megy, ha nincs mihez rögzíteni, elviszik.
#16
Remélem, az önkormányzatok a jó büdös kipufogófüstöt is szeretik, mert elengedhetetlen tartozék.
#18
Csak aztán nehogy a bringásokra is kitaláljanak adókat..
18: Ezt az adó dolgot se emeljük a magasságokba. Alapból a legtöbb ott trükközik a gépjárműadóval ahol tud. Mennek bőven úgy autók, hogy önkormányzatokhoz be sincs jelentve.
Miután meg kormányunk szépen kijelentette a gépjármű adó bevétele az övé "mert csak" alapon, azóta meg jogosan bosszúból sok önkormányzat megmondta nyugodtan, de ők nem fognak kiküldeni egyetlen egy csekket se, ha kell a kormánynak akkor szedje be ő.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!