Miért van, hogy autóval szinte bármit lehet, biciklivel meg szinte semmit?
A városon belül elmennék eg barátomhoz, 2 kilométer. mennék biciklivel, de nem lehet, mert nincs hol letenni. Óriási parkoló van a tömbház előtt, autóknak rengeteg hely, bicilinek semmi lehetőség. A lépcsőházban nem hagyhatom a biciklit, fel nem vihetem a 10. emeletre, a liftbe sem fér bele, közös táolóhelyiségről senki nem tud semmit.
Elmennék a postára, 1 kilométer innen, és onnan mennék tovább a városba. A posta mellett hatalmas parkolóhely autóknak, biciklik számára pedig csak egy "biciklit a falhoz támasztani tilos" feliratra futotta.
Valahol a város közepén van egy heyl, ahol le lehet tenni a biciklit biztonságosan.
Arról nem beszélve, hogy a lakótelep közepéről kikecmeregni biciklivel leginkább csak a járdán lehet, a biciklit tolva. Az utak felét elállják az autók, nem látni tőlük, nincs elég hely, ráadásul az utak széle is finoman szólva hepehupás. Fontos volt a parkolót felújítani ezeknek a légszennyező tragacsoknak, mintha nem lenne az összes létező hely amúgy is az övék, még ezt fokozni kellett, ahelyett, hogy biciklinek is csinálnának valamit.
Miért nem lehet sehova elmenni biciklivel? Ha a szomszéd városba átmegyek, ott se tudom hol lerakni a biciklit. Egy ismerősöm udvarára szoktam betolni. Jó, ha egyáltalán valahol van valami, amihez hozzá lehet láncolni.
Az autózást szépen vissza kellene szorítani, a környezetnek is jót tenne, és a bicikliknek nagyobb lehetőséget biztosítani. Gázolás is kevesebb lenne, zajszennyezés is. Nem azokat kellene kiszolgálni, akik sírnak, hoyg 1 kilométert nem tudnak autó nélkül megtenni.
1: Elférni hiába fér el, ha nem tudja biztonságosan lerakni. Értsd: nem tudja lelakatolni, hogy ne lopják el, stb.
A kérdezőnek meg teljesen igaza van, országosan is. Röhej már, hogy a városokba nem tudsz sehova menni, mert mindenki szigorúan autókázni akar. Ott a tömegközlekedés, de rávágják ők nem fognak tömegközlekedni, amúgyis pocsék, stb, mit képzel az emberiség, hogy meg akarja szabni ő mikor mehet bárhová, stb. Utána meg sokuk sír, hogy jaj, alig van pénze, mert a kocsi felemészti a teljes vagyonát, stb.
#2
Azt nem értem, mirefel van ez az autómánia.
3: Azért, mert ez van bele nevelve az emberekbe. Munkáltatók is inkább erőltetik a jogsit, a saját autót, mert így nem kell fizetni a bérletet, azt meg mindig kitrükközik, hogy üzemanyag költséget ne kelljen fizetniük a dolgozónak.
Majd minden családban is ezt az autómánia nézetet erőltetik, hogy kell autó, mert akkor leszel szabad. Aztán minden családtagnak kell autó, mert jaj, ha nincs mindenkinek akkor nem tud mindegyik csak úgy ide-oda szaladgálni, ha kell valami.
Kedvencem mikor falun is már az-az elfogadott, hogy 1-2 kmes távolságért is, ha csak a polgármesteri hivatalba kell leadni egyetlen egy darab papírt is, akkor is autóba ülnek.
#
Szerintem egyfajta presztízs-eszköz is lett a kocsikból: ha van a s*gged alatt verda, akkor vagy valaki.
Honnan van egyébként ez a 'neveltetés'? Ja és a megnövelt járműforgalom a légszennyezettséget is növeli.
5: Rendszerváltás után alakult ki ez a sznobizmus, hogy na, most aztán mindenki meg akarja mutatni ő már valaki.
Nem csak autóknál van ez, emiatt alakult ki, hogy a szülők boldog, boldogtalant küldik érettségire, egyetemre, mert megmutassák na ők most aztán valakik, stb.
#6
Ezért hígul fel idővel a közép-és felsőoktatás színvonala.
Közlekedésben pedig látjuk a sűrűn előforduló baleseteknél, nem mindenki alá való személykocsi.
Kijelölt biciklitároló sincs sehol a városban, vagy az ilyen fontosabb épületeknél? Nem akarom elhinni... Én egy nevesincs kisvárosban lakom, de kapásból tudok mondani 5 tárolóhelyet ahova lerakhatom a biciklit. Nyilván a kirakat üvegének ne támaszd neki, az jogos elvárás, de tfh igaz és tényleg nincs tároló, akkor is ilyenek, mint akadálymentesített feljáró korlátja? Vékonyabb lámpaoszlop, közlekedési tábla oszlopa? Azokhoz is oda tudod kötni. Valamit csak találsz. A másik meg, a közös helyiség a lépcsőházban? Milyen tízemeletes ház ez? Pince nincs? Akkor a panelos biciklisek vajon hogyan oldják meg? A barátod pincéje? Komolyan...
Egyébként a kommentelőknek igaza van, sokan már még a budira is viszik az autót. Főleg a fiatalok körében terjedt el ez a mentalitás, hogy "na akkó vagy menő ha má van jogsid meg ótód"
"Szerintem egyfajta presztízs-eszköz is lett a kocsikból: ha van a s*gged alatt verda, akkor vagy valaki." Ja, főleg ha az a kocsi ráadásul még BMW, Audi, vagy hasonló....
#8/9
Én meg pont azt látom, hogy a fiatalok nem kocsival járnak, rengetegen meg se tanulnak vezetni és kényelmetlenséget jelent nekik a parkolás, a forgalom, meg az autó eltartása, és a 30-50 közötti emberek azok, akik tényleg még a budira is autóval járnak és úgy vélik, hogy menő a drága autó, de az újabb generációnál már-már kezd kikopni ez az autó mánia és jóval népszerűbbek az alternatív közlekedési eszközök.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!