Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Mi értelme annak hogy lassabba...

Mi értelme annak hogy lassabban menjenek az autók?

Figyelt kérdés
Nem értem minek kell az autósokat büntetni. És az elvileg nagy környezetvédő karácsony, akinek a megválasztásában az is közrejátszott hogy elvileg a budapesti levegő rossz, ezzel most direkt a környezetet akarja károsítani, mert ha az autó lassabban megy, akkor több káros anyagot bocsájt ki, de lassabban is teszi meg ugyanazt a távot. De legalább nem lessz annyi baleset! Ja mégse...

2020. máj. 3. 20:38
1 2
 1/20 anonim ***** válasza:
78%

Szerintem is hülye ötlet.


A tömegközlekedést kéne fejleszteni, illetve olcsóbbá tenni, máris kevesebb autós lenne az utakon, és kevesebb lenne a baleset is.

2020. máj. 3. 20:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/20 anonim ***** válasza:
16%

Igazából ha lassabban megy az autó pont kisebb a károsanyag-kibocsátása. Baleset meg tuti kevesebb lesz ha lassabban mennek, de legalábbis kevesebb súlyos. Egyébként meg nem büntetés ez, főleg, hogy még azt se tudni milyen utakon és mennyi lesz a tényleges sebességcsökkentés. Valószínűleg maximum perceket veszít az életéből az az autós aki egész Pestet átautózza kikerülve az összes fontos utat, ahol amúgy dugó van, ezért a sebességhatár alatt tudna csak haladni.


Másrészt egy csomó szimuláció készült már róla statisztikus fizikából, hogy ha minden autós lassabban halad akkor nem alakul ki dugó és mindenki gyorsabban odaér ahova akar.

2020. máj. 3. 20:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/20 anonim ***** válasza:
29%

"mert ha az autó lassabban megy, akkor több káros anyagot bocsájt ki"

Pont fordítva, hisz magasabb sebességnél fogyaszt többet az autó. Ami lefordítva annyit tesz, hogy több üzemanyagot éget el, azaz több káros anyagot juttat a levegőbe.

2020. máj. 3. 20:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/20 anonim ***** válasza:
0%
Ha csak lassan lehet lesz közlekedni, akkor majd időben fognak elindulni az emberek a dolgukra, és nem lesz tele a város idegbeteg sofőrökkel és száguldozókkal, és az általuk okozott balesetekkel.
2020. máj. 3. 20:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/20 anonim ***** válasza:
100%

#3: "Pont fordítva, hisz magasabb sebességnél fogyaszt többet az autó. Ami lefordítva annyit tesz, hogy több üzemanyagot éget el, azaz több káros anyagot juttat a levegőbe."


Ez így ebben a formában butaság.

Persze többet fogyaszt, ha 150-nel megy, mintha 90-nek menne. De 50 és 30 között ezen az alapon nem tudod eldönteni. Már csak azért sem, mert nem is ugyanabban a sebességfokozatban menne az ember.


De a fogyasztásnál nem ez a lényeges, hanem, hogy egyenletesen tudsz-e menni. Ezért van, hogy a városi fogyasztás mindig magasabb, mint az országúti. Nem azon múlik, hogy 50-nel ill. 90-nel megy az ember, hanem, hogy városban aránytalanul többször kell gyorsítani, lassítani.

2020. máj. 3. 20:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/20 anonim ***** válasza:
94%

A budapesti közlekedéssel nem az a baj,hogy "gyors".

Sok német városban 60 km/h megengedett.


Budapesten, egyrészt, rossz a forgalomszervezés.

Másrészt, kevés a közúti alagút, aluljáró, amik növelnék az áteresztőképességet.


Meg, Budapesten baromi kevés a parkolóház, mélygarázs.


A tömegközlekedést meg ne nevezzük rossznak.A sűrűség tekintetében Budapest ezen a téren nincs nagyon lemaradva a hasonló méretű nyugati városoktól.A járművek tisztaságát, műszaki színvonalát tekintve már érezhető a lemaradás.

2020. máj. 3. 20:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/20 anonim ***** válasza:
100%

Értelme nincs, de egyszerű és látványos. A politikában pedig ez utóbbi számít: a választási győzelemhez az kell, hogy az egyszerű néprétegekből minél többet sikerüljön meggyőzni. Márpedig a sebességkorlátozás egyszerű, ezért mindenki érti, miről van szó és látványos, ezért biztosan észre is veszi az intézkedés eredményét.

Az, hogy egy intézkedés egyébként eléri-e a célját vagy jó-e valakinek, nem számít. Csak a következő választást nyerjük meg, mert addig a miénk a nagy píz.

2020. máj. 3. 20:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/20 anonim ***** válasza:
27%
De, lehet dönteni. 1 vagy inkább 2 fokozattal alacsonyabb sebességbe kell rakni a váltót, a fordulatszám magasabb lesz, a károsanyag-kibocsátás szintén, a menetidő meg hosszabb.
2020. máj. 3. 21:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/20 anonim ***** válasza:
40%
Ahogy írták már az alacsonyabb sebesség azért jobb, mert ritkábban kell nagyot fékezni és nagyot gyorsítani, ha 50-el mégy akkor a fékezések után a kigyorsítás miatt több üzemanyagot használsz mintha ugyanazt a városi jojót csak 30Km/h-val adod elő. Ja és tényleg kevesebb balesete lesz, mert kisebb a fékút és nagyobb a reakcióút. Másodpercenként öt és fél méter ide vagy oda bizony rengeteget számíthat (az 50 és 30Km/h közötti m/s-ben mért különbség nagyjából 5.5 méter)
2020. máj. 3. 21:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/20 anonim ***** válasza:
42%

"De a fogyasztásnál nem ez a lényeges, hanem, hogy egyenletesen tudsz-e menni"

Ebből a szempontból is kisebb a fogyasztás alacsonyabb sebességnél, hisz alacsonyabb sebességről ill sebességre kevesebbet kell gyorsítani/lassítani.

2020. máj. 3. 21:07
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!