Mi értelme annak hogy lassabban menjenek az autók?
Szerintem is hülye ötlet.
A tömegközlekedést kéne fejleszteni, illetve olcsóbbá tenni, máris kevesebb autós lenne az utakon, és kevesebb lenne a baleset is.
Igazából ha lassabban megy az autó pont kisebb a károsanyag-kibocsátása. Baleset meg tuti kevesebb lesz ha lassabban mennek, de legalábbis kevesebb súlyos. Egyébként meg nem büntetés ez, főleg, hogy még azt se tudni milyen utakon és mennyi lesz a tényleges sebességcsökkentés. Valószínűleg maximum perceket veszít az életéből az az autós aki egész Pestet átautózza kikerülve az összes fontos utat, ahol amúgy dugó van, ezért a sebességhatár alatt tudna csak haladni.
Másrészt egy csomó szimuláció készült már róla statisztikus fizikából, hogy ha minden autós lassabban halad akkor nem alakul ki dugó és mindenki gyorsabban odaér ahova akar.
"mert ha az autó lassabban megy, akkor több káros anyagot bocsájt ki"
Pont fordítva, hisz magasabb sebességnél fogyaszt többet az autó. Ami lefordítva annyit tesz, hogy több üzemanyagot éget el, azaz több káros anyagot juttat a levegőbe.
#3: "Pont fordítva, hisz magasabb sebességnél fogyaszt többet az autó. Ami lefordítva annyit tesz, hogy több üzemanyagot éget el, azaz több káros anyagot juttat a levegőbe."
Ez így ebben a formában butaság.
Persze többet fogyaszt, ha 150-nel megy, mintha 90-nek menne. De 50 és 30 között ezen az alapon nem tudod eldönteni. Már csak azért sem, mert nem is ugyanabban a sebességfokozatban menne az ember.
De a fogyasztásnál nem ez a lényeges, hanem, hogy egyenletesen tudsz-e menni. Ezért van, hogy a városi fogyasztás mindig magasabb, mint az országúti. Nem azon múlik, hogy 50-nel ill. 90-nel megy az ember, hanem, hogy városban aránytalanul többször kell gyorsítani, lassítani.
A budapesti közlekedéssel nem az a baj,hogy "gyors".
Sok német városban 60 km/h megengedett.
Budapesten, egyrészt, rossz a forgalomszervezés.
Másrészt, kevés a közúti alagút, aluljáró, amik növelnék az áteresztőképességet.
Meg, Budapesten baromi kevés a parkolóház, mélygarázs.
A tömegközlekedést meg ne nevezzük rossznak.A sűrűség tekintetében Budapest ezen a téren nincs nagyon lemaradva a hasonló méretű nyugati városoktól.A járművek tisztaságát, műszaki színvonalát tekintve már érezhető a lemaradás.
Értelme nincs, de egyszerű és látványos. A politikában pedig ez utóbbi számít: a választási győzelemhez az kell, hogy az egyszerű néprétegekből minél többet sikerüljön meggyőzni. Márpedig a sebességkorlátozás egyszerű, ezért mindenki érti, miről van szó és látványos, ezért biztosan észre is veszi az intézkedés eredményét.
Az, hogy egy intézkedés egyébként eléri-e a célját vagy jó-e valakinek, nem számít. Csak a következő választást nyerjük meg, mert addig a miénk a nagy píz.
"De a fogyasztásnál nem ez a lényeges, hanem, hogy egyenletesen tudsz-e menni"
Ebből a szempontból is kisebb a fogyasztás alacsonyabb sebességnél, hisz alacsonyabb sebességről ill sebességre kevesebbet kell gyorsítani/lassítani.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!