Tamogatnatok egy olyan kezdemenyezest hogy akinek kocsija van kevesebb adot fizessen?
Mint ebbol a cikkbol kiderul a varosok nagy bevetele tomegkozlekedesre megy el, na marmost en aki kocsival jarok mindenhova es mar epp eleget fizetek erte, ezen felul meg az en adombol fizetik a tobbi buszozgatasat.
Nem.Inkább több adó kéne rá.Szennyezi a környezetet.
Minél drágább kocsi,annál több adót kéne rá rakni,a burzsujoknak meg se kottyan
Igen, egy busz többet szennyez. Azonban nem 1-5 embert szállít ugyanazon az úton, hanem 40-60 embert. Így 1 ember közlekedése tized akkora szennyezést okoz busszal, mint autóval.
Az autósokat elegendően nagy adó terheli, ezzel fizetnek a magasabb szennyezésért, a kényelmesebb utazásukért. Ahogyan az autós is használhatja a tömegközlekedést, senki nem tiltja meg neki. Szemben a többiekkel, akiknek a törvény tiltja, hogy csak úgy odamenjenek és beszálljanak a te autódba, csak mert ők is éppen arra mennének, mint te.
Hát akkor ne fizessünk adót semmire se...
Én itt élek szegeden, mégis mi a f#szért fizessek adót amiből mondjuk Győrben, Miskolcon, Debrecenben épülne aszfaltozott út, járda, kórház, kormányablak, posta, etc...
Hisz ÉN személy szerint nem leszek benne érintett. Kérem vissza az összes adómat...
Csak tudod hol bukik ez a logika kedves kérdező?
Ott hogy ugyanígy a győri, miskolci, debreceni állampolgár is mondhatná, hogy kéri vissza az összes adóforintját, mert mi a francért költik azt el pl nálam, itt Szegeden?
Hisz abban meg neki nincs érdekeltsége.
Az autós miért fizessen adót, amiből a tömegközlekedést tartják fenn?
Oké, ne fizessen.
De ebben az esetben a tömegközlekedő embernek se kelljen az adójából pl autópálzára, vagy parkolók építésére áldoznia!
Én vonatot használok leginkább. Miért is érdekeljen engem, hogy te, mint autót használó egyén eljutsz-e egy normális aszfaltozott úton Veszprémből pl Balatonfüredre, vagy Tatabányára?
Na látod, ezért kell adóznod egy nagy közös kasszába.
Mert összességében többet buknál mint amennyit nyernél, ha azt a havi nettó X ezer ft-ot megtartanád a saját zsebedben, DE cserébe nem lenne SEMMI közfelhasználású utad, kórházad, iskolád, postád, kormányablakod.
Mert életed végéig a kibulizott adókedvezményedből nem tudnál annyit félretenni, hogy SAJÁT auróutat építtess pl Veszprém és Balatonfüred között. nemhogy egy M2-M3-M... akárhanyas autópályát...
Vannak dolgok amiket CSAK állami pénzből (közös kassza) lehet megépíteni, mert egy markonyi ember képtelen lenne kifizetni az építését, fenntartását.
ahogy a veszprémi tömegközlekedést használó átlag polgár nem lenne képes olyan magas jegy és bérlet árat megfizetni, hogy abból fixen fedezve legyen az egész tömegközlekedési rendszer, ugyanúgy te mezei autósként nem tudnál olyan autópálya matricát, vagy parkolódíjjat kicsengetni, hogy abból fizetve legyen minden.
Ha azonban egy nagy közös zsebből (adóból) fizeti az állam az előbb említett dolgokat, akkor mindenki jobban jár, mintha mindenki a maga kis hangyabokányi fizetéséből próbálna meg buszt fenntartani, meg autópályát építeni.
Közben lemaradtam a kérdező zseniális megfejtéséről...
A busz nagyobb=aki buszozik az jobban szennyez.
Hát ez zseniális.
Nem is értem hogy a sok hüjje környezetvédő miért a nagy, 50-60 ember szállítására alkalmas buszokat preferálja, szemben a max 4-5 fős autókkal, amikben rendszerint EGY ember utazik...
Ha menne az elemi műveletek használata (pl szorzás, osztás) akkor egész hamar kimatekozhatnád, hogy X darab ember szállítása per capita hogyan jön ki kisebb károsanyag kibocsátással.
Ja, és ugyanitt várjuk a megfejtést arra is, hogy hol a búbánatban férne el ennyi személyautónak közlekedési sáv, és parkolóhely!
Lassan már egy nyomvadt 20 000 fős településen is 6 sávos autópályát, meg koncentrikus körgyűrűs úthálózatot kell kialakíteni, mert minden pronyó a sarki abc-be is csak és kizárólag autóval hajlandó menni.
Budapest méretű városról meg ne is beszéljünk...
A nagyokos autós a 4 méter hosszú, 3 tonnás városi terepjárójában ül inkább 40 percet, hogy a Petőfi híd budai hídfőjétől eljusson nagy nehezen a Margit híd budai hídfőjéig..., ahelyett hogy halál lazán a 4-es 6-ossal 25 perc alatt eljutna oda, úgy hogy parkolót se kell találnia.
szerintem borítsuk be a bolygó felszínét 20 centi vastagon aszfalltal, és csináljunk 50 emelet mélységben parkolóházakat.
Akkor esetleg mind a 7,5 milliárd embernek lehetne saját autója!
Inkább a megújuló energiából végrehajtott közlekedést, tömegközlekedést kellene támogatni. Tehát akinek lova van és lóval meg szekérrel közlekedik az ne fizessen semmit.
Az autósok már így is többszörösen adóznak a gépjárművezetés "luxusáért" naná, hogy kevesebb adót kellene fizetniük, hisz maguk oldják meg a közlekedésüket és a munkába járásukat nap mint nap. Nagyon kevés ráfordítással támogatják a munkába járást a cégek. Ez felháborító!
Pont fordítva működik a logikád. Ha maradunk az adócsökkentős vonalnál, akkor úgy lenne célszerű, hogy aki tömegközlekedik, az kevesebb adót fizessen.
Azért, mert így egyrészt több lesz a Volán bevétele, nem lesz (annyira) veszteséges, másrészt ugye a tömegközlekedés környezetbarátabb, mint a kocsizgatás.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!