A BME már a top 1000-ben sincs benne. A többi magyar egyetem is lejjebb csúszott. Mi erről a véleményetek? Mi lesz így a magyar felsőoktatással?
#9. Lehet, hogy tévedek, de egy egyetemi oktató nem minimum 500 nettót keres?
Persze az sem sok, hiszen minimum PhD-val kell rendelkezni hozzá...
Így el tudom képzelni, főleg mérnököknél és természettudományoknál hogy az iparban, vagy külföldi egyetemen kutatásba sokkal csábítóbb elhelyezkedni...
De pl. humán területen alig ha van fizetés szempontjából kifizetődőbb karrier mint egyetemi tanárnak menni.
Amúgy azzal nagyon egyetértek, hogy nincs a magyar egyetemeknek kutatási alapja...
Nem értem, hogy ezt miért nem lehet államilag támogatni.
#10. Kínai és ázsia tele van top egyetemekkel...
Van vagy 20 olyan ázsiai egyetem ami rengeteg objektív rangsorban benne van a top 100ban.
És olyanból is vagy 5 ami benne van a top 20-ban.
Van kettő ami benne szokott lenni a top 10-ben.
Afrikában viszont az egyetlen ténylegesen oké egyetem az a fokvárosi egyetem (250ben benne van), Magyarország egyetemei viszont egy Cariói egyetemtől is elmaradnak, meg sok afrika egyetemmel vannak egy szinten és nem igazán azok fejlődnek...
#11:
Lehet valamiféle bértábla van, (ugye behozták a pedagógus életpálya-modell szerinti fizetést), de akkora a munkaerőhiány, hogy szinte bárkit alkalmaznak, aki kicsit is ért az adott tárgyhoz.
Néhány saját példa: olyan oktató tartja talán a 2 legnagyobb szóró, és amúgy fontos tárgyat, akinek nincs semmiféle infós végzettsége! (csak saját Bt-t üzemeltet).
Szabvál tárgyaknál már előfordul, egyszerű Msc hallgatók viszik a tárgyat a Bsc-én, mert nincs más. A tárgyat meg kötelező elindítaniuk.
Az tök mind1, szerintem ez a ranglista ez valami nagyon hülye módszertan alapján van mérve. A BME az torony magasan a legjobb egyetem az országban még mindig. (Mondom ezt úgy, hogy nem ott végeztem, hanem vidéken hasonló szakon).
Az igaz, hogy merőben romlott mind a BME, mind minden magyar egyetem színvonala, de min csodálkozol? Bruttó 185 ezer forint egy egyetemi tanársegéd bére. Annyiért ki a halál phasza menne el infót tanítani?
#14 Pár napja volt egy hasonló kérdés, akkor megnéztem azt a rangsort és a módszertanát is. Ha van kedved visszakerülhet és, a linkjét is betettem.
A lényeg hogy nem az adott diplomatával tudás az ami szerint rangsorolják, hanem sok, egyetemet érintő kérdést vizsgálnak, mint pl. kapcsolat az iparkamara, nemzetközi hivatkozottság, nő-férfi hallgatók aránya, kutatási eredmények stb. Tehát az egyetem ismertsêge és beágyazottsága az iparban kutatása, fejlesztésekbe adja a rangot, nem az hogy jók-e az oktatók vagy amit tanulnak.
#13 Régen tanultam kicsit egy skót egyetemen, teljesen más volt a struktúra mint itthon. A tanszéken 1 valódi oktató volt, egy idős prof aki az iparban már eleget dolgozott korábban, pénze is volt elég még tapasztalata, tudása is, ennél többet akart, átadni a tudást és egyetemi címet szerezni, vagyis a pénz után mâst ami érték volt neki.
Alatta csak doktoranduszok voltak még pár technikus, a legtöbb órát ők tartották, az előadások javát is. A prof a szakmai irányítást végezte.
Nem feltétlenül kell egy jó egyetemen sem hogy minden előadást a legnagyobb professzor tartson meg.
Diplomásokkal dunát lehet rekeszteni. Szakmunkásból van hiány. A bme-sek úgyis disszidálnak. Ablakon kidobott pénz lenne
A magyar diplomás a világ minden táján alkalmazzák, mert megvan a szakértelme, nem úgy mint a szír pl. Azaz még így is túl vagyunk képezve
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!