A Kalegri terv, avagy az európai fehér népesség tervszerű eltüntetése szerintetek létező folyamat?
Nem vagyok rasszita. De utána olvastam számos statisztikai forrásból az eredményeknek és erre jutottam:
Az amerikai négerek IQ-ja átlagosan 15-20 ponttal marad az amerikai fehérek intelligenciakvótája mögött.
Ezeket a fekete/fehér különbségeket minden olyan teszt újra meg újra kimutatta, melyeket az US hadserege folytatott bármelyik városban, államban és az amerikai közoktatási minisztérium a helyi iskolában. Ugyanez az arány volt igaz egy negyven éves időszakban.
A 85-ös átlagos intelligenciakvótával csak a négerek 16%-a éri el a 100-as számot, míg a fehérek fele eléri ezt. A négerek IQ-ja 10-25%-ig fedi át a fehérekét - az azonossághoz legalább 50% lenne szükséges.
Feketéknél hatszor nagyobb a valószínűsége annak, hogy az 50-70-es IQ kategóriában vannak, azaz a lassan tanulók (visszamaradottak) közé tartoznak, a fehéreknél tízszer nagyobb annak a valószínűsége, hogy IQ-juk 130 vagy afölött van.
AZ USA kormányának PACE vizsgálatán, mely 100 ezer egyetemi hallgatót vizsgált meg, akiket a jövő adminisztratív vagy polgári vezető állásaira képeznek ki. A jó eredményt elértek között még föltűnőbb a fehérek és feketék teljesítménye közti különbség: a fehérek 16%-a 90%-os vagy afölötti eredményt ért el, míg a négerek egy százalékának csak egy ötöde érte el a 90 %-ot. A fehér/fekete siker aránya 80/1.
A sziriai menekültek iq ja után nem olvastam bár szerintem nem kell őket bemutatni.
ezeket a menekülteket valóban sokkal könnyebb irányitani és szabályozni , mint egy társadalmi öntudattal rendelkező fehér népességű országot, ezért Ugy gondolom A kalegri tervnek van alapja.
Race differences in average IQ are largely genetic
April 26, 2005
Download PDF Copy
A 60-page review of the scientific evidence, some based on state-of-the-art magnetic resonance imaging (MRI) of brain size, has concluded that race differences in average IQ are largely genetic.
The lead article in the June 2005 issue of Psychology, Public Policy and Law, a journal of the American Psychological Association, examined 10 categories of research evidence from around the world to contrast "a hereditarian model (50% genetic-50% cultural) and a culture-only model (0% genetic-100% cultural)."
The paper, "Thirty Years of Research on Race Differences in Cognitive Ability," by J. Philippe Rushton of the University of Western Ontario and Arthur R. Jensen of the University of California at Berkeley, appeared with a positive commentary by Linda Gottfredson of the University of Delaware, three critical ones (by Robert Sternberg of Yale University, Richard Nisbett of the University of Michigan, and Lisa Suzuki & Joshua Aronson of New York University), and the authors' reply.
"Neither the existence nor the size of race differences in IQ are a matter of dispute, only their cause," write the authors. The Black-White difference has been found consistently from the time of the massive World War I Army testing of 90 years ago to a massive study of over 6 million corporate, military, and higher-education test-takers in 2001.
"Race differences show up by 3 years of age, even after matching on maternal education and other variables," said Rushton. "Therefore they cannot be due to poor education since this has not yet begun to exert an effect. That's why Jensen and I looked at the genetic hypothesis in detail. We examined 10 categories of evidence."
The Worldwide Pattern of IQ Scores. East Asians average higher on IQ tests than Whites, both in the U. S. and in Asia, even though IQ tests were developed for use in the Euro-American culture. Around the world, the average IQ for East Asians centers around 106; for Whites, about 100; and for Blacks about 85 in the U.S. and 70 in sub-Saharan Africa.
Race Differences are Most Pronounced on Tests that Best Measure the General Intelligence Factor (g). Black-White differences, for example, are larger on the Backward Digit Span test than on the less g loaded Forward Digit Span test.
The Gene-Environment Architecture of IQ is the Same in all Races, and Race Differences are Most Pronounced on More Heritable Abilities. Studies of Black, White, and East Asian twins, for example, show the heritability of IQ is 50% or higher in all races.
Brain Size Differences. Studies using magnetic resonance imaging (MRI) find a correlation of brain size with IQ of about 0.40. Larger brains contain more neurons and synapses and process information faster. Race differences in brain size are present at birth. By adulthood, East Asians average 1 cubic inch more cranial capacity than Whites who average 5 cubic inches more than Blacks.
Trans-Racial Adoption Studies. Race differences in IQ remain following adoption by White middle class parents. East Asians grow to average higher IQs than Whites while Blacks score lower. The Minnesota Trans-Racial Adoption Study followed children to age 17 and found race differences were even greater than at age 7: White children, 106; Mixed-Race children, 99; and Black children, 89.
Racial Admixture Studies. Black children with lighter skin, for example, average higher IQ scores. In South Africa, the IQ of the mixed-race "Colored" population averages 85, intermediate to the African 70 and White 100.
IQ Scores of Blacks and Whites Regress toward the Averages of Their Race. Parents pass on only some exceptional genes to offspring so parents with very high IQs tend to have more average children. Black and White children with parents of IQ 115 move to different averages--Blacks toward 85 and Whites to 100.
Race Differences in Other "Life-History" Traits. East Asians and Blacks consistently fall at two ends of a continuum with Whites intermediate on 60 measures of maturation, personality, reproduction, and social organization. For example, Black children sit, crawl, walk, and put on their clothes earlier than Whites or East Asians.
Race Differences and the Out-of-Africa theory of Human Origins. East Asian-White-Black differences fit the theory that modern humans arose in Africa about 100,000 years ago and expanded northward. During prolonged winters there was evolutionary selection for higher IQ created by problems of raising children, gathering and storing food, gaining shelter, and making clothes.
Do Culture-Only Theories Explain the Data? Culture-only theories do not explain the highly consistent pattern of race differences in IQ, especially the East Asian data. No interventions such as ending segregation, introducing school busing, or "Head Start" programs have reduced the gaps as culture-only theory would predict.
RELATED STORIES
Large-scale DNA sequence data on Alzheimer's disease to be made available to investigators
FDA approves first drug for treatment of adult AML patients with specific genetic mutation
Major genome science study offers insights into cardiac electrical diseases
In their article, Rushton and Jensen also address some of the policy issues that stem from their conclusions. Their main recommendation is that people be treated as individuals, not as members of groups. They emphasized that their paper pertains only to average differences. They also called for the need to accurately inform the public about the true nature of individual and group differences, genetics and evolutionary biology.
Rushton and Jensen are well-known for research on racial differences in intelligence. Jensen hypothesized a genetic basis for Black-White IQ differences in his 1969 Harvard Educational Review article. His later books Bias in Mental Tests (1980) and The g Factor (1998), as well as Rushton's (1995) Race, Evolution, and Behavior, show that tests are not biased against English speaking minorities and that Black-White-East Asian differences in brain size and IQ belong in an evolutionary framework.
Source:
View comments
Download PDF Copy
back to top
News-Medical.Net provides this medical information service in accordance with these terms and conditions. Please note that medical information found on this website is designed to support, not to replace the relationship between patient and physician/doctor and the medical advice they may provide.
This site complies with the HONcode standard for trustworthy health information: verify here.
News-Medical.net - An AZoNetwork Site
Owned and operated by AZoNetwork, © 2000-2018
Mi értelme van még ezeknek a konteóknak, amikor az EU nagy részében jobboldali vezetés van, amikor már bekövetkezett az illiberális fordulat, túl vagyunk a lázadás évén és leváltották a '68-as elitet?
Amúgy ha csak az intelligencián múlik, akkor miért fejlettebek a Seychelles-szigeteki fekák a ukrán sápadtarcúaknál?
20:46 os
A seychelle lakosság többsége kreol, vagy is afrikai-európai-ázsiai keverék bőr színük sötét, arányuk 93%. A maradék 7% többsége ázsiai főként indiai, maláj és kínai valamint európai fehér.[4
"Mert az egyik freemason s3ggfej megkért rá, ha te pedig nem tudsz angolul leforditom: az afrikai feketék intelligenciahányadosa 30% kal kevesebb a fehérekénél."
Amúgy elég megnézni egy IQ világtérképet és látni lehet. Legokosabb rassz az ázsiai, utána fehérek, majd latinok és végül a feketék.
Amúgy beszélek angolul csak nem vagyok akkor s3ggfej, hogy összevissza hadováljak.
"azt Tudom hogy vakoló vagy 😊"
Aha biztos, bár életemben nem vakoltam, de aki ilyen komoly kutatást tud felmutatni annak elhiszem, hogy az vagyok.
"A szar szemét cigányaid is egy kalap fost nem érnek, Európa hulladékai."
Először is erről sem tudtam, hány cigányom van, mesélj még kérlek. Másodszor felőlem oda kerülnek ahova akarnak, csak a kérdezőt is vigyék magukkal.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!