Sok hippi miért akarja az autókat "száműzni" így dízelbotrány?
Szerencsére, az autóipari lobbi erősebb, mint ezeknek a szélsőségesen zöld hippiké.
Az autózásnak nincsen sok alternatívája.
A pénz után az egyik legnagyobb értékű dolog, az idő.
A buszos közlekedés rengeteg időt elvesz az életéből az embernek.Így a busz sohasem lehet alternatívája a kocsinak.
Ami alternatívája lehet/lehetne az a megfelelő infrastruktúrával rendelkező vasút, különösen a nagysebességű vasút.
A vonatnál nincs csekkolás, bőrönd vizit meg hasonlók, csak felszállsz rá.
Például Budapestről Bécsbe utazni Railjettel majdnem gyorsabb, mint repülővel.Pedig sem az osztrák részen sem a magyar részen nem nagysebességű a pálya.
A repülésnél nagyon sok időt elvesz a csekkolás meg, hogy a városok határán van a repülőtér.
A busszal a másik gond, hogy a magasabb embereknek kínszenvedés utazni vele.Én is 2 centi híján 190 magas vagyok, igazi élvezet ezeken a buszokon utazni.
Bár, sajnos egyes légitársaságok is kezdenek nagyon elkutyálódni és törpékre tervezik a lábteret.
Mindig agglomerációban laktam.Általános iskolás koromban nem volt gond, helyben volt az iskola.
De, amikor gimnáziumba kerültem, bizony buszozni kellett.Mindig nagyon utáltam.Autóval az út fele annyi volt.
Már 15-16 évesen tudtam, hogy én bizony autóval fogok járni egyetemre, dolgozni.
Ha kiszámolnám, hogy mennyi időt pazaroltam el buszozással, buszmegállókban ácsorgással, csatlakozásra várással, bizony sokkoló számot kapnék.
A sok "hippi" szerint a dízel személyautókkal van probléma, amiről eddig is tudtunk, de most a VW botrány kipattanása óta került előtérbe.
A lényeg egy azonos lökettérfogatú dízel személyautó (valós körülmények között) átlagban kb. 1-2 literrel fogyaszt kevesebbet mint egy benzines és a nyomatéka is valamivel magasabb (pont a nyomaték miatt célszerű dízel motorokat használni áruszállításban, tömegközlekedésben), viszont a dízelnek kb 100-szoros a károsanyag kibocsájtása mint egy benzinesnek.
Illetve minél újabb, "modernebb" egy dízel annál inkább több súlyosan rákkeltő PM 2.5 szemcsét bocsájt ki.
Tehát alapvetően a dízel technológiákkal van baj, ha mindenki benzines személygépkocsit használna a dízel helyett, már azzal nagyságrendekkel csökkenne a levegő szennyezettsége.










Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!