Szerintetek létrejön majd az Európai Egyesült Államok?
Mert ugye az EU-nak ez a célja végülis, mert egy akkora országgal már lehetne kezdeni valamit
Nagyok az etnikai különbségek de hát a rómaiaknál is az volt és nem is emiatt mentek tönkre
Re:
Kérdezz utána, majd utána majd érdemben foglalkozhatunk vele.
"Két évig foglalkoztam vitorlázórepüléssel, ma is sok barátom van még a sportrepülésben. A drága jó EU kitalálta, hogy "Polgári légi járműnek polgári dokumentáció kell".
Ez eddig teljesen jól hangzik, egy ártatlan és észszerű rendelkezés.
Csakhogy! A Varsói Szerződés tagállamaiban nem volt külön polgári és katonai dokumentáció. Minden szovjet/magyar/csehszlovák gyártmány, az utasszállítók (Tupoljev), a "permetezőgépek" (An-2, Kamov Ka-26), a "sportrepülők" tömege (Zlinek pl) 1989 előttről MIND a katonai dokumentációnak megfelelő papírokkal rendelkeznek.
Ez megint egy ártatlan szabályozás, ami kést mártott a közép-kelet-európai repülőklubokba, repülőcégekbe (kisvállakozások, permetezés, légifotózás)."
Nem mondanám, hogy a sportrepülőbiznisz (az utasszállítók már azért többnyire le lettek cserélve), az euromilliárdos tétel lenne. Kétlem, hogy ilyen fillérbaszó és rosszindulatú lenne a brüsszeli vezetés, egyszerűen fogalmuk sem lehetett róla, hogy ez egyeseknek problémát jelent. Élek a gyanúperrel, hogy a politikusok sem tartották ezt olyan fontosnak, hogy Brüsszelnek
és az EB-nek nyakukat törve jelezzék ezt. És ugye néma gyereknek anyja se érti a szavát. Ezért tartom személy szerint fontosnak a szorosabb kommunikációs kapcsolatot az EU-val, hogy az ilyen bosszantó apróságokkal is lehessen valamit kezdeni.
"Hogy is ment csődbe a Malév? Valahogy úgy, hogy hosszú évek óta először nyereséges negyedévet zárt, az EU viszont kötelezte, hogy fizesse vissza a magyar államtól kapott támogatását, ezen túl Brüsszel még bírságolt is egy csinosat, mivel a magyar állam beleavatkozott a légi közlekedés szabad piacába. Ezt pedig a Malév nem bírta megfizetni és szégyenszemre hosszú idő után először nyereséges időszakot zárva csődöt jelentett."
Nem egészen.
Csak vissza akarták fizettetni vele abban az esetben, ha az állam nem tud hosszútávú stratégiát felmutatni az ő tulajdonában lévő vállalat üzemeltetésére. Ilyen tervet fél év alatt nem tudott az állam kidolgozni, így az EB döntött. ha nem dönt így az EB a hosszútávú koncepció hiánya miatt előbb utóbb megint az adófizetők zsebébe kellett nyúlni. Mellesleg a MALÉV pályafutása során csak mindössze 70 milliárdos adóbevételt produkált, vagyis kifejezetten ráfizetéses buli volt az államnak.
Meg persze nem is egyszeri tőkeemelésről volt szó...
"Félreértesz. A saját piacaink önmagukban túl kicsik és fel vannak aprózva, a Nyugatival egybenyitva ugyan nagyok, úgy viszont versenyképtelenek. Egy nagyobb, de kiegyensúlyozottabb versenyt lehetne csinálni egy itteni közösködéssel."
Mint említettem nem kivitelezhető, mert többet buknánk a vámon, mint a nyernénk a révvel. A külkereskedelmünk jó részét a Nyugattal folytatjuk ,ahogy a WTO tagság beáldozásával a világ többi részével sem tudnánk vámmentesen kereskedni. Így az esetleges felesleget nehezen tudjuk lepasszolni egyes termékeket amik Közép-Európában nem lelehetők fel, sokkal drágábban.
Sajnos az utóbbiból van dögivel, elég csak a nyersanyagokat, gyógyszergyártást, csúcstechnológiát, vagy akár a luxuscikkeket megemlíteni.
"Mennyivel jobb lenne, ha Skodák járnának az IC járatok helyett?"
Szerinted InterCity vonatot nem lehet cseh vagy magyar mozdonnyal vontatni? :-)
Egy kis Skoda minőség :-P "
Villamossal nehéz szerelvényeket vontatni (lsd harmadik link):)) Szerintem a francia és német mozdonyok sem néznek ki rosszul.
"Hadd kérdezzem meg, szerinted korrekt dolog, hogy az erőfölényükkel visszaélő nyugati vállalatok az egyenlő verseny nevében kizsigerelik a volt KGST országok cégeit a Nagy Közös Piacon? Semmi káros hatása nem lesz annak, ha nincsenek saját vállalataink és teljes egészében ki vagyunk szolgáltatva a nyugati tőkének?
Vagy szerinted nem ez a vége az eddigi tendenciáknak?
Szerinted nem kéne valami módon megvédeni és felzárkóztatni a saját vállalatainkat? Akár állami segítséggel is?"
Hamis dilemma ez csak csupán. Először azt a premisszát kéne bizonyítani, hogy Közé-Európa termelése porig lett rombolva. A KGST placebopiacán felhizlalt cégcsoportok csak a szovjet nyers anyagsegélyekkel, a tagállami garantált felvásárlásokkal és kölcsönös gazdasági támogatással és az átláthatatlan vállalatrendezési struktúrával, tűntek életképesnek. Amint ezt kirúgták alóluk mindegyik összezsugorodott, majd kimúlt gyakran nyugati konkurencia nélkül is.
Ami megmaradt az a rendszerváltás után lett kiszervezve, vagy monopoljogot kapott, azért vannak ilyen kevés belőlük. A többiek megmentésére se pénze nem volt az államnak, meg értelme sem lett volna hosszútávon túl sok. Egy klasszikus államvezetési probléma ez is:
"Nem akarok észak-koreásdit játszani. De ezek szerint hasznos az elvándorlás? Nem kéne valamit tenni ellene? Vagy inkább várjuk meg, amíg mindenki Nyugatra költözik a Balti-Adria-Fekete háromszögből, aztán az újonnan keletkezett lakatlan területet csatoljuk Németországhoz :-) "
Nem jó csak nem tudunk ellene mi tenni. Nyugati vagy akár csak azt megközelítő bérszínvonalat nem tudunk (és nem is akarunk sajnos) biztosítani egy darabig az állami szektorban, tehát vagy lelövöldözzük őket, vagy kénytelenek vagyunk elengedni. Az utóbb humánusabb és egy fokkal hasznosabb is a másiknál. Más opció nemigazán van.
"Egyébként Japán, Dél-Korea, Szingapúr agresszívan, állami beavatkozásokkal (!!) védte és fejlesztette a saját vállalatait, hogy versenyképessé tegye. A Toyota, a Honda vagy a Samsung labdába sem rúgott a világpiacon, csak az ottani kormány nem félt beállni mögéjük, kőkemény állami beavatkozással, hogy világszínvonalú vállalattá tegye őket. Ha mi akarnánk ugyanezt megtenni, az nem jó :-)"
Kihagytad a napi tizenhat órás munkaidőt, az európai mértékkel elképzelhetetlen relatív arányú megtakarítási rátát, amit évtizedekig tartalékoltak akár, hogy majd nagyot szóljon majd a gazdasági robbanás, meg persze az amerikai tőke, a Marshall-segély és a nulla százalék körüli kamatozású hitelek is ott voltak azért. Nem attól lett ott jólét, hogy az állam kezébe vette a gyeplőt.
Nem volt az sétagalopp. Az ázsiaiakat aránylag könnyű volt rávenni erre egy világháborús pusztítás után, úgyis újra kellett építeni, meg hát a munkamorállal sem voltak soha problémák. Most megnézném azt a vezetőt aki ezt békeidőben kitudja váltani az emberekből és tőkét is tud szerezni hozzá külföldről.
Ha megtalálod ne felejts el nekem előre szólni azért.
"Hamis dilemma ez csak csupán. Először azt a premisszát kéne bizonyítani, hogy Közé-Európa termelése porig lett rombolva. A KGST placebopiacán felhizlalt cégcsoportok csak a szovjet nyers anyagsegélyekkel, a tagállami garantált felvásárlásokkal és kölcsönös gazdasági támogatással és az átláthatatlan vállalatrendezési struktúrával, tűntek életképesnek. Amint ezt kirúgták alóluk mindegyik összezsugorodott, majd kimúlt gyakran nyugati konkurencia nélkül is."
Nem igaz. Egy konkrét példát mondok, de biztosan van több is. A Ganz-MÁVAG termékek (túl persze a valóban "baráti" alapon eladott kubai, szovjet, stb. vasutak számára szállított gépeken) azért elég sok helyre valóban a
minőségük miatt jutottak el.
Argentína
Uruguay
Brazília
Görögország (!!!!!!!)
Új-Zéland (!!!!!!!!!!!)
Kötve hiszem, hogy ezek az országok, kiváltképp az utolsó kettő, politikai okok miatt vettek volna magyar terméket a Hidegháború idején.
Illetve még egy példa mégis eszembe jutott. Az apám Sopronban volt határőr. Az Osztrák Határőrség szolgálati gépjárműve Lada Niva volt :-) :-)
Nem szeretem ezt a "csak azért sz#r mert magyar", "csak azért sz#r mert ex-KGST-s" mentalitást. A görög vagy az új-zélandi vasút szakemberei biztos jól meg tudták indokolni a feletteseik felé, hogy a Nemzetközösség tagjaként, az USA szövetségeseként mégis szocialista vonatot vesznek. Nem hiszem, hogy nagyon nyomták volna őket politikailag Wellingtonból, hogy "Vegyetek magyart, mert ők a szövetségeseink", sőt!
Az indoklásuk valahogy így nézhetett ki (én csak gondolom):
"A pályázók közül a magyar gyártmányú vonatok a legjobbak". Akkor is, ha tervgazdaságban készültek.
Tudom, hogy egy Skoda villamost is belinkeltem. Még a második motorvonattal is nehéz lenne, bár azt be lehetne állítani IC forgalomba. De csak azért vegyünk francia/német mozdonyt, mert az nem cseh vagy magyar? :-)
Tanulhatnánk az új-zélandiaktól vagy a görögöktől. Az "ellenségtől" is vettek vonatot, ha az övék volt a legjobb :-)
Ázsia még a mai napig bele-belepiszkál a gazdaságba, igen agresszívan védve és támogatva a saját iparát és ezt nálam jobb szakemberek mondják.
"Míg az USA törvényhozása képtelen egy költségvetést elfogadni, addig Kína, Dél-Korea, Szingapúr és más országok agresszívan támogatják legversenyképesebb iparágaikat. Félreértés ne essék: Amerika ma még az egyetlen valódi szuperhatalom, messze a világ legbefolyásosabb szereplője, a demokráciát mélyen tiszteli és az állampolgárainak széleskörű szabadságjogokat biztosít. Az USA politikai rendszere azonban rendkívül megnehezíti az ország hosszú távú stratégiai érdekeinek érvényesítését. Mindeközben látszanak már azok a társadalmi kísérletek (Kína, Oroszország, Szingapúr), ahol a nemzetek polgáraiknak sokkal szűkebb szabadságjogokat biztosítva, sokkal korlátozottabb demokrácia mellett (vagy anélkül), de flexibilisebb stratégiaalkotással és bénító kompromisszumkényszer nélkül versenyeznek gazdasági és politikai befolyásért. Semmi nem garantálja, hogy hosszú távon az USA rendszere lesz sikeresebb."
Felcsuti Balázs, közgazdász, egy amerikai biotechnológiai cég stratégiai igazgatója
De hogy mondjak mást, az USA egészen az első világháborúig a Világ egyik legzárkózottabb, protekcionista gazdaságpolitikát folytató országa volt. Ezzel részben elzárta magát a sokkal jobb minőségi európai termékek elől, részben megalapozta a mai nagyságát.
Az pedig, hogy a mai globalista, a Szabadkereskedelem zászlóshajójának számító ország száz éve még foggal körömmel védte a belső piacait azt mutatja, hoy minden múlandó. Közel sem biztos, hogy hosszú távon a WTO és Brüsszel kiszolgálása a nyerő.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!