Szerintetek létrejön majd az Európai Egyesült Államok?
Mert ugye az EU-nak ez a célja végülis, mert egy akkora országgal már lehetne kezdeni valamit
Nagyok az etnikai különbségek de hát a rómaiaknál is az volt és nem is emiatt mentek tönkre
Na igen, de azért az nem máról holnapra megy (menne).
Ha Közép-Kelet-Európa összefogna, ahhoz történelmi sérelmeket (Trianon, II. vh., jugoszláv háború) kéne legyőzni. Ez egyáltalán nem lehetetlen, a németek és a franciák is kiegyeztek hat évvel Berlin eleste és 11 évvel Franciaország megtámadása után. Szóval semmiképp sem lehetetlen, de mindenképp nehéz.
A közép-európai összefogás nehézsége, de egyben óriási lehetősége lenne az igazságtalan határok felülbírálata (nem csak Trianonra gondolok, hanem a boszniai szerb kisebbségre, Moldovára, Macedóniára, stb). Szintén nagy lehetőség lenne az itteni nemzetiségek (morva, sziléz, ruszin, krími-tatár, gagauz, transznisztrián, székely) kérdésenek végleges rendezésére, hogy mindenki a saját hazájában éljen. Ezt az EU nem tudja vagy nem akarja megoldani.
Mivel gyakorlatilag kettévágnánk Európát a kelet-nyugati irányon. Rajtunk menne át minden, ami Ázsiából Európába tart és ebből rengeteget profitálhatnánk. (Svájc vagy Szingapúr ezen szedték meg magukat.)
Három tengerpartunk lenne.
A fekete-tengeri gázmezőket végre kitermelhetnénk (ma ukrán-román államközi viták akadályozzák mindezt).
Na most ez persze nem olyan egyszerű. Nem kell bedőlni a szép propagandaszövegeknek. Szó sincs itt az európai népek együttéléséről. Az egész EU Németország bedolgozója, annyi a feladata, hogy Berlint hizlalja. Pár éve még Nyugat-Európát mondtam volna, ma már egyre inkább egyértelműen Deutschland bedolgozói vagyunk.
A közép-kelet-európai rendszerváltások évszázados, patinás, versenyképes üzemeket tettek tönkre. A Ganz-MÁVAG több mint száz országba exportált vonatokat és nem csak szocialista államokba, hanem például Új-Zéland vagy Görögország is vett tőlünk szép számmal. Ma francia és német vonatokkal jár a magyar.
A csehek kicsit okosabbak voltak, nekik úgy-ahogy megmaradt az iparuk, de Brüsszel pár éve páros lábbal gáncsolta a Skoda egyik új és korszerű mozdonyát.
Direkt azért találtak ki EU-s pályarendeleteket, hogy kib#sszanak a cseh mozdonnyal, nehogy már elvegye a piacot a Siemens (német) vagy az Alstom (francia) mozdonyok elől.
A cukorkvótákkal földhöz vágták a magyar mezőgazdaságot. A szőlőtőkék kivágására adott támogatással megintcsak hátrányba kerültünk a nyugati szőlőtermesztőkhöz képest.
Nemrégiben olyan tengerhajózási rendeleteket hoztak, amik "véletlenül" a román és a bolgár teherhajósoknak ártottak a legtöbbet, nem a német vagy a francia flottáknak.
Talán 10-ikes anyag középsuliban töriből a perifériaelmélet.
Nyugat-Európában megjelentek a rendi monarchiák, a polgárvárosok, a jobbágyfelszabadítás, az egyetemek. (Anglia, Franciaország, Német Fejedelemségek, stb.)
Keleten (Orosz Cárság) mindezek teljes egészében hiányoztak, a cár abszolút uralkodó volt, tartozott hozzá némi nemesség és pont.
A közép, a félperiféria (Magyar Királyság, Lengyelország) egy amolyan katyvasz volt, mindkettőből egy kicsi, se sós, se édes. Voltak polgárvárosok, de oda nem felszabadult jobbágyok mentek, hanem behívott német ajkúak. Létrejöttek a mezővárosok, ami nyugaton ismeretlen fogalom volt. Létrejöttek nálunk is az egyetemek, de később és nyugati segítséggel.
Ez a kettősség a mai napig hat ebben a térségben.
Évszázadokon át küzdöttünk a megszállókkal, nyeregben időnként voltunk, rövid ideig (Hunyadiak Magyarországa, Báthory István Lengyelországa).
Sokkal jellemzőbb volt a megszállás, a függés, akár Nyugatról, akár Keletről jött. Nemegyszer népek szakadtak szét.
Magyarok-Habsburg és Ottomán megszállás
Szerbek-Habsburg (azon belül még magyar is :-) ) és Ottomán megszállás
Lengyelek-Habsburg és Orosz megszállás
stb.
Időközben más népek (bolgár, szlovák, ruszin) évszázadokon át el voltak nyomva, néhányuk a mai napig.
Na most a felzárkózás nem úgy menne, hogy az EU hagyná ezt az évszázadokon át elnyomott, egymás ellen uszított és lemaradt térséget, hogy "Jól van, zárkózzatok csak fel".
Fenéket!
Kell nekik az olcsó munkaerő, kell nekik ahová hozhatják a szemetet, ahonnan áron alul megveszik a minőséget.
Csak pár példa:
az Őrségben, Nyugat-Magyarországon kivágott fenyőfák fele megy Bécsbe, kemény euróért, a másik fele Győrbe meg Budapestre, olcsó forintért. Na mit gondolsz, hova viszik a satnya, beteg fenyőket és hova az életerős, szép karácsonyfákat? :-)
Másik példa, egy nagyon jó barátom félig német. Jómagam szeretem a Löwenbräu sört, szerintem kifejezetten finom, még ha nem is prémium. Na mint kiderült, az Deutshlandban a legalja, hulladék, hajléktalanok isszák sör. Nálunk a kissé drágább, finom sörök közül való.
Az osztrák bőrgyárak Magyarországra engedik a szennyvizet, a németek meg szemétégetőt tesznek a lengyel határra :-)
Na most tegyük fel, hogy valami módon Közép-Kelet-Európa el tudná érni(külső segítséggel pl), hogy elszakadjon a Nyugattól és a saját útját járva megerősödjön.
Amint megerősödünk Nyugat-Európa reális kihívóivá válunk.
Viszont akkor adódik a kérdés-minek integrálódjunk vissza Nyugatra. Ha eljátszunk a gondolattal, hogy kinőjük magunkat és felnövünk a Nyugathoz, akkor katonai, gazdasági és politikai hatalomként már nem lenne érdekünk Nyugatra menni.
Remélem érthető :-)
Mint látható én nagyon nem szívlelem az EU-t és a NATO-t, de nem vagyok a jobbikos "Független nemzetállamokat, amik f#ng gyengék!" álláspont híve sem.
A szívemhez közel Kossuth Lajos Duna Konföderációja áll, ami sajnos sosem valósult meg, pedig már nagyhatalom lennénk :-/
Illetve még nagyon szimpatizálok a titói Jugoszláviával is, a gazdasági-katonai-politikai sikersztorival. Kelet Svájcával :-)
Kár hogy a halála után hataloméhes diktátorfiókák szétk#rták az országot :-/
Mellesleg a vajdasági rokonok szerint azóta sem olyan felhőtlen a viszony a szabadkai szerbek, magyarok, horvátok stb-k közt, mint a Marsall idején.
Na ennyit akartam, kritikát elfogadok :-)
Kőszi ezt a hosszú választ nem akarok vitatkozni veled mert még csa 14 vagyok és hátha hülyeségeket írok de olyasmit is hallottam tavaly asszem hogy az európai egyesűlt államok csak a "nyugatból" fog állni
de az osztrák magya monarchia is jó volt pedig előtte eléggé kihasználták a magyarokat főleg a kiegyezés előtt pár évvel
"Másik példa, egy nagyon jó barátom félig német. Jómagam szeretem a Löwenbräu sört, szerintem kifejezetten finom, még ha nem is prémium. Na mint kiderült, az Deutshlandban a legalja, hulladék, hajléktalanok isszák sör. Nálunk a kissé drágább, finom sörök közül való. "
Mert más a német vásárlóerő, mint a magyar. Ide nem fognak 500 vagy akár 1000 forintos söröket idehozni, mert senki nem fogja egy heti fizetését egy rekesz sörbe invesztálni hazánkban. Nem fogyna el ilyen egyszerű, nem tudná eladni. 200-300 forintos áron pedig nem fogja neked adni egyik üzlet sem, mert a gyártó jóval többet kér már érte. Marad a német bóvli, ami úgy tűnik még így is klasszisokkal jobb mint a hazai sör.
Az átlagos sörárak Németország egyes tartományaiban (a bóvlitól a limitált különlegességekig):
Azonkívül a magyar fiskális politikának köszönhetően az állam kicsit többet nyúl le a termék árából ÁFA+jövedéki adó formájában, mint a német szövetségi állam.
Amíg nem csináljuk hatékonyabban a mostaninál és az állam sem igyekszik minden vállalkozást kiherélni, ami csak megalakul, akkor majd lehet versenyezni a sárgákkal, a fritzekkel, bárkivel, legfeljebb nem nyerünk. De amíg saját magunk lábát rúgjuk ki egy futóversenyen, nincs az az isten az égben aki elintézze, hogy versenyképesek legyünk, akár egy hazai piacon is bárkivel szemben.
El fog verni, a sárga, a brit, a fritz, de még a szlovák, a cseh, de még akár az általunk olyannyira lenézett románok is. Ezen egy Közép-európai tömörülés sem segítene, csak akkor Nyugat-Európa helyett az összes szomszédunkat meg a környező országokat kívánnak a pokolba, ahelyett hogy magunkba néznénk.
Frankón leírtad, hogy a németek miért hordják ide a szemetüket. És? Attól még, hogy az okokat leírtad, a probléma nem változik :-)
Igen, a mindenkori magyar kormányok (MSZP, Fidesz, tökmind1) kiherélik a hazai vállalkozásokat. Ezt egyébként nagyon jól tudom, nekünk is egy kis családi vállalkozásunk van.
Azért engedik a szennyvizüket a folyóinkba, mert hülye a kormányunk? Azért hozták ide a szemetüket, mert hülye a kormányunk?
Azért gáncsolta el az Európai Unió a cseh mozdonyt, mert hülye a magyar kormány? :-)
Azért tesz keresztbe Brüsszel a bolgár és a román teherhajózásnak, mert Gyurcsány és Orbán idióták? :-) :-)
Stb.
"Ezen egy Közép-európai tömörülés sem segítene"
Dehogynem.
Ha Közép-Európai Vámunió/Közép-Európai Egyesült Államok/tökmind1 mi a neve szépen VÉDŐVÁMOKAT vonna maga köré.
És akkor újra Skoda és Ganz-MÁVAG mozdonyok járnának a vaspályáinkon.
Bolgár és román hajók vinnék az áruinkat.
Nem DB és ÖBB mozdonyok mászkálnának Kassánál meg Miskolcon.
Pilzenit és Drehert innánk.
Néhány EXPORTKORLÁTOZÁSSAL a magyar karácsonyfák nem a bécsi karácsonyi vásáron kötnének ki. A szlovák tej nem a német boltokba kerülne. Hanem ott adnák el, ahol megtermelték.
160 MILLIÓ EMBER, akiről beszélünk, ez már elég erős közös piac és ami nagyban megkülönböztetné az EU-tól, hogy nem lennének ordító különbségek bérekben/vásárlóerőben/megtakarításban. Lennének persze, de egy Prága Belgrád különbség még mindig semmi egy London Bukaresthez vagy egy Berlin Szófiához képest.
Persze, hogy egy cseh orvos némileg többet keres egy magyarnál vagy egy románnál, de nem annyival, hogy dr. Kovács felcuccoljon és otthagyja a családját, a barátait, mindenkit.
Viszont a nyugat-magyarországi kórházakban már orvoshiány van. Sokan egyszerűen csak átingáznak a határon, nem is költöztek el. Erre volt jó a közös munkaerőpiac, a volt szocialista országokból mindenkit elszipkáztak. Előbb a diplomásokat, aztán a szakmunkás mesterembereket. Lassan már koldulni is átjárnak.
Jack Prince:
"Azért engedik a szennyvizüket a folyóinkba, mert hülye a kormányunk? Azért hozták ide a szemetüket, mert hülye a kormányunk?"
Inkompetens és mert hagyta, a kormány és az önkormányzat is. Lehetett volna pereskedni, fenyegetőzni, az összes létező platformon panaszkodni, ha minket jogsértés ér, nem tette meg. Még mindig azt hiszik a kedves honatyáink, hogy a külügy csakis a valagpolírozásból áll.
"Azért gáncsolta el az Európai Unió a cseh mozdonyt, mert hülye a magyar kormány? :-)"
A magyar problémára válaszoltam erre, nem Közép-Kelet Európa gondjaira. Amúgy konkrétan mivel is tettek keresztbe egyedül a cseheknek, egész pontosan? Mesélnél róla egy kicsit. Merté n nemigazán vágom hogy a szupranacionális konzorciumokon hogyan lehet koncentráltan egy tulajdonosnak keresztbe tenni.
Ja amúgy mondtam már, hogy a Skoda Holding tulajdonképpen, a hollandok dél-koreaiak és az oroszok között van felosztva? Egyik sem kimondottan Közép-Európai ország.
Az európai hajózáshoz nem konyítok, annyira sem mint a transzeurópai vasutazáshoz, itt is kimagyarázhatnád, hogy miért pont a két legkorruptabb európai állam, ami nem mellékesen az EU keleti határa akadt fenn ezen a rendelkezésen, a többi hajózással foglalkozó Nyugat és Közép Európai állam miért nem?
"Ezen egy Közép-európai tömörülés sem segítene"
Dehogynem.
Ha Közép-Európai Vámunió/Közép-Európai Egyesült Államok/tökmind1 mi a neve szépen VÉDŐVÁMOKAT vonna maga köré.
És akkor újra Skoda és Ganz-MÁVAG mozdonyok járnának a vaspályáinkon."
WTO tag az összes környező tagállam már jóideje, így védővámokról ne is álmodozzunk, azonkívül, hogy haszna sincsen normál körülmények között túl sok. De erről feledkezzünk meg pillanatra.
Mennyivel jobb lenne, ha Skodák járnának az IC járatok helyett? A magyar gazdaság szempontjából objektív tényezők
alapján melyiket érdemesebb megvenni, de milyen érzelmi többletet ad egy (egykori) cseh mozdony egy németnél.
A profitot mindkettő kiviszi, ha úgy adódik a beruházási hajlandóságot sem a nemzetiség határozza meg.
"Bolgár és román hajók vinnék az áruinkat.
Nem DB és ÖBB mozdonyok mászkálnának Kassánál meg Miskolcon.
Pilzenit és Drehert innánk. "
"Megint csak adott a kérdés, nem mindegy, hogy ki használ lábtörlőként? Szerinted ha a Nyugat csinálja akkor megengedhetetlen uraskodás a perifériákkal szemben, ha szomszédok akkor az álmaink netovábbja.
Amúgy Drehert most is ihatsz dögivel, bemész az élelmiszerboltba és veszel egy rekesszel.
"160 MILLIÓ EMBER, akiről beszélünk, ez már elég erős közös piac és ami nagyban megkülönböztetné az EU-tól, hogy nem lennének ordító különbségek bérekben/vásárlóerőben/megtakarításban. Lennének persze, de egy Prága Belgrád különbség még mindig semmi egy London Bukaresthez vagy egy Berlin Szófiához képest.
Persze, hogy egy cseh orvos némileg többet keres egy magyarnál vagy egy románnál, de nem annyival, hogy dr. Kovács felcuccoljon és otthagyja a családját, a barátait, mindenkit.
Viszont a nyugat-magyarországi kórházakban már orvoshiány van. Sokan egyszerűen csak átingáznak a határon, nem is költöztek el. Erre volt jó a közös munkaerőpiac, a volt szocialista országokból mindenkit elszipkáztak. Előbb a diplomásokat, aztán a szakmunkás mesterembereket. Lassan már koldulni is átjárnak."
Aha, mert a vasfüggönyön nem próbált át pláne nem is sikerült senkinek sem átszökni soha. Ahogy külföldön sem maradt meg senki. Máshogy meg hogy tartod vissza, hogy Nyugatra menjenek? Azonkívül, hogy na világ több részével elég nehéz elfogadtatni, hogy gépfegyveresekkel raktad tele az Érchegység keleti felét és aláaknáztad a horvát tengerpartot, holmi gazdasági érdekek miatt.
Eljátszottuk ugyanezt negyven éve és nagyon nem jött be. Minek kéne megismételni?
A cseh mozdonyra becsszó, hogy rákérdezek. Vasutas ismerősöm mondta, hogy végül megkapta a pályaengedélyt, de előtte évekig ott tett neki alá Brüsszel, ahol tudott. A fickó tizen éve a MÁV-nál van, jobban tudja a témát mint én.
A tengerhajózáshoz én sem konyítok annyira, ezt még régebben olvastam. Ha jól emlékszem egyáltalán nem arról volt szó, hogy a bolgár vagy a román korrupció miatt kerültek hátrányba. Ha emlékeim nem csalnak ez (szokás szerint) egy formai gáncsolás volt, az orosz szabványok átvételével machináltak valamit. Nem akarok hülyeséget írni, mondok egy konkrét példát, amiről tudom, hogy úgy van.
Két évig foglalkoztam vitorlázórepüléssel, ma is sok barátom van még a sportrepülésben. A drága jó EU kitalálta, hogy "Polgári légi járműnek polgári dokumentáció kell".
Ez eddig teljesen jól hangzik, egy ártatlan és észszerű rendelkezés.
Csakhogy! A Varsói Szerződés tagállamaiban nem volt külön polgári és katonai dokumentáció. Minden szovjet/magyar/csehszlovák gyártmány, az utasszállítók (Tupoljev), a "permetezőgépek" (An-2, Kamov Ka-26), a "sportrepülők" tömege (Zlinek pl) 1989 előttről MIND a katonai dokumentációnak megfelelő papírokkal rendelkeznek.
Ez megint egy ártatlan szabályozás, ami kést mártott a közép-kelet-európai repülőklubokba, repülőcégekbe (kisvállakozások, permetezés, légifotózás).
Ha jól tudom a bolgár és román hajósokat is valami szovjet mintára átvett szabályozás miatt szopatták be. A mozdonyt esküszöm, hogy megkérdem, a hajózásra nem emlékszem pontosan, a repülőst első kézből tudom :-)
Az európai vasúti közlekedés liberalizációja azt jelentette a közép-európai nemzeti vasúttársaságoknak (ezt megint csak a vasutas ismerősre alapozva), hogy tőkeerősebb nyugati vasúttársaságok kitúrták őket a saját pályájukról.
"Az EU közös közlekedéspolitikájának egyik céljaként fokozni kell a vasútrendszer hatékonyságát az európai piacon folyó versenybe integrálása érdekében, és egyidejűleg meg kell teremteni, illetve fokozni kell a vasúti szállítás és fuvarozás versenyképességét a közlekedési, szállítási, fuvarozási piacon.
Az EU közös közlekedéspolitikájának egy másik célja azon különbözőségek megszüntetése, amelyek abból adódnak, hogy a tagállamok a közlekedési vállalatokat közszolgáltatási kötelezettségekkel (üzemben tartási, szállítási kötelezettség, díjszabási kényszer) terhelik meg, amelyek a versenyfeltételek jelentős torzítását eredményezik."
Ezt szépen és gyakorlatiasan összefoglalta a vasutas ismerősöm a szülővárosom vasúti restijében pár sör mellett.
"Nézd magánmozdony. Nézd magánmozdony. Nézd magánmozdony. Nézd osztrák mozdony."
Mind tehervonat elé voltak befogva, mert ugye az a vasút egyetlen jövedelmező üzletága köztudottan. A személyszállítás megmaradt a MÁV-nak.
Megint csak az történt, hogy egybenyitották a nyugati és a keleti piacot, azonos feltételek mellett kellett volna versenyeznie a közép-európai és a nyugati vállalatoknak és persze ők visszakézből lesöpörték a mieinket.
Hogy is ment csődbe a Malév? Valahogy úgy, hogy hosszú évek óta először nyereséges negyedévet zárt, az EU viszont kötelezte, hogy fizesse vissza a magyar államtól kapott támogatását, ezen túl Brüsszel még bírságolt is egy csinosat, mivel a magyar állam beleavatkozott a légi közlekedés szabad piacába. Ezt pedig a Malév nem bírta megfizetni és szégyenszemre hosszú idő után először nyereséges időszakot zárva csődöt jelentett.
"Megint csak adott a kérdés, nem mindegy, hogy ki használ lábtörlőként? Szerinted ha a Nyugat csinálja akkor megengedhetetlen uraskodás a perifériákkal szemben, ha szomszédok akkor az álmaink netovábbja. "
Félreértesz. A saját piacaink önmagukban túl kicsik és fel vannak aprózva, a Nyugatival egybenyitva ugyan nagyok, úgy viszont versenyképtelenek. Egy nagyobb, de kiegyensúlyozottabb versenyt lehetne csinálni egy itteni közösködéssel.
"Mennyivel jobb lenne, ha Skodák járnának az IC járatok helyett?"
Szerinted InterCity vonatot nem lehet cseh vagy magyar mozdonnyal vontatni? :-)
Egy kis Skoda minőség :-P
Hadd kérdezzem meg, szerinted korrekt dolog, hogy az erőfölényükkel visszaélő nyugati vállalatok az egyenlő verseny nevében kizsigerelik a volt KGST országok cégeit a Nagy Közös Piacon?
Semmi káros hatása nem lesz annak, ha nincsenek saját vállalataink és teljes egészében ki vagyunk szolgáltatva a nyugati tőkének?
Vagy szerinted nem ez a vége az eddigi tendenciáknak?
Szerinted nem kéne valami módon megvédeni és felzárkóztatni a saját vállalatainkat? Akár állami segítséggel is?
"Aha, mert a vasfüggönyön nem próbált át pláne nem is sikerült senkinek sem átszökni soha. Ahogy külföldön sem maradt meg senki. Máshogy meg hogy tartod vissza, hogy Nyugatra menjenek? Azonkívül, hogy na világ több részével elég nehéz elfogadtatni, hogy gépfegyveresekkel raktad tele az Érchegység keleti felét és aláaknáztad a horvát tengerpartot, holmi gazdasági érdekek miatt.
Eljátszottuk ugyanezt negyven éve és nagyon nem jött be. Minek kéne megismételni?"
Nem akarok észak-koreásdit játszani. De ezek szerint hasznos az elvándorlás? Nem kéne valamit tenni ellene? Vagy inkább várjuk meg, amíg mindenki Nyugatra költözik a Balti-Adria-Fekete háromszögből, aztán az újonnan keletkezett lakatlan területet csatoljuk Németországhoz :-)
Egyébként Japán, Dél-Korea, Szingapúr agresszívan, állami beavatkozásokkal (!!) védte és fejlesztette a saját vállalatait, hogy versenyképessé tegye. A Toyota, a Honda vagy a Samsung labdába sem rúgott a világpiacon, csak az ottani kormány nem félt beállni mögéjük, kőkemény állami beavatkozással, hogy világszínvonalú vállalattá tegye őket. Ha mi akarnánk ugyanezt megtenni, az nem jó :-)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!