Kezdőoldal » Politika » Külföldi politika » Miért magasak a cukoárak az...

Miért magasak a cukoárak az EU-ban?

Figyelt kérdés
Üdv. Közgazdász hallgató vagyok, szóval nem vagyok laikus. Érdekelne, hogy Magyaroszágon és az EU-ban, miért drágább 2-3x a cukor, mint EU kivüli országokban? A támogatás amit a KAP foglal magába kevésbé hatékonnyá tette a termelőket? De akkor miért óriási az export? Köszönöm előre is a válaszaitokat.
2013. ápr. 30. 20:37
 1/8 hollófernyiges ***** válasza:
Gyors utánanézéssel Amerikában a Walmartban 5.52S 10 font cukor (1300Ft), UK-ban a Tesco 3.99L-ért (1400Ft) ad 5kg-t. Hirtelen magyar árat 5kg-osra nem találtam, de 1 kiló olyan 300 Ft most, vagyis 5 kg 1500 Ft a 27%-os Áfával. Szóval nem látok 2-3x különbséget.
2013. ápr. 30. 22:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 A kérdező kommentje:
A UK az EU része. Az USA, OECD tag,ami nem tudom, hogy kihatással lehet-e a dologra! A kérdésemet az is alátámasztja, hogy az EU külső vámjai a cukor behozatalára 100-200% voltak... És sok ujságban, oldalon megtaláltam azt, hogy a cukor kifejezetten drága idehaza
2013. ápr. 30. 22:17
 3/8 Komplikato ***** válasza:
Hát gondolom az egész nem független attól, hogy jó pár éve az EU-ban 3-4x-es cukor túltermelés volt, ezért PÉNZÉRT megváltották sok termelő kvótáját évtizedekre előre. Persze ehhez nem árt tudni, hogy a túltermelés annyira lenyomta a felvásárlási árat, hogy itthon pl. kisebb volt a vételi ára, mint a minimum amin még haszon volt, tehát a cukorrépa termelők többsége amúgy is abba hagyta volna, csak így kaptak pénzt is érte.
2013. ápr. 30. 23:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
Mert brazil.
2013. ápr. 30. 23:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 hollófernyiges ***** válasza:

Egy magyar, egy EU-s meg egy fejlett EU-n kívüli árat néztem (nyilván nincs értelme az ukrán árat nézni, ahol a boltos 40-50 ezer forintot keres.

De itt egy szlovák:

[link]

1 euró 1 kg, drágább mint nálunk.

2013. máj. 1. 08:30