Melyik az az osztrák falu, aminek a hidegháború alatt a vasútállomása Magyarország területén volt, ezért a Bécsbe ingázó dolgozókat minden reggel és este magyar katonák kísérték át a Vasfüggönyön?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Szerintem nem Lépésfalva, mert annak az állomása már teljesen osztrák területen van, az állomástól Magyarország felé van 10-20 méterre egy híd, annak a hídnak a fele a határ.
Kétlem, hogy átkerült volna az állomás osztrák területre, ha ez lett volna az, mert amennyire tudom, a 89-es határbontás után semmilyen területcsere nem volt Ausztria és Magyarország között.
Nemtudom már hol olvastam erről, de valami olyasmi rémlik, hogy akkoriban az osztrák vasút olyan személykocsikat közlekedtetett, aminek a két kocsi közti peronrésze nyitott volt, mint a Western-filmekben. Ezek a kocsik Magyarországra is közlekedtek, mert a Sopron felé lévő határvidéki vasútvonalak mindigis félig osztrák tulajdonban voltak. Több olyan vasútvonal is van arra, ami Sopron egyik része felé belép Magyarországra, átmegy Sopronon, majd a másik végén vissza Ausztriába.
Amint a vonat magyar területre ért, az első állomáson kalasnyikovos katonák álltak fel erre a nyitott peronrészre, és egészen az utolsó magyar állomásig ott dekkoltak. Ott leszálltak és a vonat továbbment Ausztriába.
Ebben az esetben az utolsó magyar területen lévő állomás ennek az osztrák falunak az állomása volt. Itt szálltak ki az osztrák utasok, majd a katonák kinyitottak nekik egy ajtót a drótkerítésen, átsétáltak a túloldalra és így mentek haza. Aztán reggel meg vissza ugyanez.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Fura világ volt arrafelé, az biztos :)
Most már előkerestem az 1981-es MÁV menetrendet.
Eszerint a magyar területen áthaladó osztrák vonatok egyedül Sopronban álltak meg egy-két percre, az útlevél- és vámvizsgálat az állomáson zajlott. Bécsújhely és Ebenfurth felől jöttek a vonatok, majd Deutschkreutz érintésével akkor még egészen Oberpullendorf (Felsőpulya)községig mentek tovább.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
-Hello!Én vasuti kalauz voltam Szombathelyen 1987 -1993 között.Sopronba is mentem, és valoban a határörök felszálltak a vonatlépcsöre a bejövö,egész a kimenö oldalig.Civil ruhában pedig un."mélylégi ellenörzéseket" tartottak Celldömölk-Szombathely-Szombathely-Köszeg,Györ-hegyeshalom,Györ-Sopron,Nagykanizsa-Barcs,Barcs-Szigetvár,Szombathely-íSzentgotthárd,Körmend-zalalövö,Zalaegerszeg-Rédics vonalaokon,sok besugot is alkalmaztak akik pénzért feldobták a "gyanus elemeket",pl.kicsit borostás vagy fiatal volt ennyi elég.Birtokomban van egy kb 6oo föböl állo névsor azoktol akik vállalták hogy kb.egynapi munka árárért bemoszerolják az un."határséröket" akiknek egyetlen bünük azt volt hogy távozni kivántak Kádár János paradicsomábol.Szemem láttára vertek véresre egy kb.17 éve s erdélyi fiut 1988 ban a sárvári vasutállomás irodájában,mert nem akarta bevallani "bünös " szándékát.A hivatásos határörök a komcsi rendszer fanatikus hivei voltak,egy különösen hirhedt példánya mais,megelégedett 2oo ezres nyugdijjal sétál Szombathelyen . 1988 legvégén,a rendszer összedölése idején vissza akartak adni Romániának egy házaspárt gyerekestül,szerencsére utána telefonáltunk a békéscsabai állomásra az ottani állomásfönöknek hogy kinyirjuk, ha továbbengedi a vonatot.Csuny dolog,de akkoriban máshogy nem ment.Igy az akkori MDF hatására leszedték öket ,és a kisérö határörök tombolása dacára megmenekültelk a kiadatástol,és az ottani ,pszihopata diktátor Caeusescu karmaitol.
Még kibeszéletlen tárgy a komcsi határörség ténykedése,feleösei,de Isten malmai lassan örölnek.
Ez kikivánkozott belölem.
haaree@hotmail.hu
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!