Mi a véleményed az USA közoktatási rendszeréről?
"Elég jó gimibe járok, ezért ezeket rögtön cáfolom is"
Most nem akarlak megsérteni(tényleg nem), de ha így van, ahogy írod, akkor egy elég szar gimibe járhatsz(de józanabb legalább).
Én tavaly végeztem, a tananyag brutális volt, a tanárok csesztettek mindenkit. Az osztály bő 90%-a úgy ment át bioszból, hogy iPhone-ból másolta a válaszokat. Pedig senki nem volt hülye. Budapesti vagyok, szóval sok gimiből ismerek embereket, ott is ez volt.
Becsüld meg a helyet, ahova jársz, nem is tudod, hogy ott milyen jó dolgod van.
Olvastad a Hoffmann Rózsa által kidolgozott NAT-ot? Ott is az volt a gubanc, hogy túl sok volt a tananyag. Szóval a jelenség általános.
"Most nem akarlak megsérteni(tényleg nem), de ha így van, ahogy írod, akkor egy elég szar gimibe járhatsz(de józanabb legalább)."
Most volt ez felmérés amiben a magyar középiskolákat rangsorolták, és top 20-ban volt a sulink, szóval nem hiszem, hogy akkora kaki lenne.
"Én tavaly végeztem, a tananyag brutális volt, a tanárok csesztettek mindenkit. Az osztály bő 90%-a úgy ment át bioszból, hogy iPhone-ból másolta a válaszokat. Pedig senki nem volt hülye. Budapesti vagyok, szóval sok gimiből ismerek embereket, ott is ez volt."
Persze, nálunk is vannak olyan iq fighterek akik nem képesek 1-2 nap alatt elolvasni 1x 3-40 oldal anyagot és inkább karót írnak. Pedig csak egyszer kéne elolvasni és már bőven meglenne a négyes. De nem...
"Olvastad a Hoffmann Rózsa által kidolgozott NAT-ot? Ott is az volt a gubanc, hogy túl sok volt a tananyag. Szóval a jelenség általános."
Az irodalom nagyon túlzásba van véve azt aláírom, meg van egy vagon tölteléktantárgy, de lehetetlen szerintem nem kérnek.
Egy évet elhúztam egy kinti középiskolában (állami). Nagyon más az egész. Kezdve ugye attól, hogy van pénz. Kiválló infrastruktúra, rengeteg kísérlet. Pl. fizika tanár, rengeteg programot szervezett: aquapark, vidámpark, csillagvizsgáló és mindegyik helyen adott egy rakat gyakorlati feladatot, amit ki kellett számolnod, mennyi a hullámvasút gyorsulása, milyen magas az x. épület stb. Sportpályáktól csak a nyálam csorgattam.
Félévente leülsz a karriertanácsadóval, értékelitek az eddigieket, munkaerő piaci tanácsokat ad, kiválasztjátok milyen tárgyakat vegyél fel. stb. Menet közben lehetett változtatni, pl. 1 hónap után mondtam, hogy a hálózatépítéshez suta vagyok, keresünk egy másik tárgyat.
Gyengébb lenne a kinnti oktatás... inkább más, adott tárgyból mondjuk 3 évet lehet teljesíteni, de azon belül van 3-5 szint, ha a legmagasabb szinten hallgatod a tárgyát az kb. ugyanaz, mint itt. Ott a beskatulyázás, így megy, hallgathatsz 3 évig matekot, de ha alacsony szintén, a pitagorasz tételnél tovább nem jutsz.
Földrajz: végigvettük az összes országot, jópárról volt mozi is. A kurzus elején volt olyan kérdés, hogy Oroszország nem földrész? A végére szerintem mindenki tudott annyit, mint egy hazai középiskolás. Viszont az iskola 2000 hallgatójából 60 tanult föcit.
Pénzügy: náluk ez is gyakotlati óra volt, hogy kell csekket kitölteni, melyik banki ajánlat jobb, hogy vehetsz részvényt stb.
Valahol a kettő közt lenne az igazság, de a hazai rendszerből főleg a pénz hiányzik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!