Kezdőoldal » Politika » Külföldi politika » Mi a véleményed az USA közokta...

Mi a véleményed az USA közoktatási rendszeréről?

Figyelt kérdés
2012. jan. 21. 10:04
1 2 3 4
 21/34 anonim ***** válasza:
100%

A matektanárunk testvére az USA-ban tanár.És a tanárunk szokta mesélni azt amiket a testvére tapasztal.

Ő először egy állami iskolában tanított de szerinte annak tényleg nagyon alacsony volt a színvonala és onnan kerülnek ki a "Párizs egy kontinens?" féle emberek.Utána átkerült egy magániskolába és mesélte hogy ég és föld a kettő között a különbség.Az oktatás ott jóval magasabb szintű mint bármely magyar iskolában.


Véleményem szerint a rendszerük alapja sokkal jobb mint a magyaré.Ők az egyszerűség hívei , fontos nekik a gyakorlatiasság.Ők nem erőltetik azt amiből tehetségtelen a diák de azt amiből tehetséges arra nagyon rámennek és ösztönzik.Vannak a kötelező tantárgyak és vannak a választható tantárgyak amikből kötelező bizonyos mennyiség.Például tanulhatsz úszni , tanulmányozhatod mélyrehatóan a biológiát.Náluk csak azt tanulod ami tényleg kell a hivatásodhoz.Egy mérnöknek minek tanulnia irodalmat?Vagy egy történésznek minek a kémia?Persze alapszinten ők is tanulják de aki kémikus lesz az már a középiskolában mélyrehatóbban tanulmányozza.Akik nem lesznek vegyészek ők meg nagyon alapszinten tanulják , alapabb szinten mint a magyarok , ők pl nem vesznek már gimiben mindenféle barom számítást.

Nagyon is orientált az oktatásuk , ami jó , hisz mindenki megtalálja a hozzá illő tantárgyat.


Sok a sztereotípia hogy az amerikaiak h_lyék.Igen vannak akik akik azok de a magyarok között is.Tekintsétek meg ezt a videót , ahol az ország legjobb műszaki egyetemén nem tudják mikor volt a II. vh és a 18. századra tippel némelyik , emellett műszaki szakemberek nem tudják mi lesz ha a holdra leesik egy toll. http://www.youtube.com/watch?v=0OpPgA1buC4


Nos kérdem én akkor kik is a hülyék?


Számukra felesleges dolgot nem tanulnak az emberek.Annak mi értelme hogy ugyanúgy tanulja a történelmet a leendő mérnök meg a leendő történész , semmi értelme.A mérnök úgyis elfelejti hogy ki volt Károly Róbert a történész meg emlékezni fog rá.

2012. márc. 15. 10:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/34 anonim ***** válasza:

"Utána átkerült egy magániskolába és mesélte hogy ég és föld a kettő között a különbség.Az oktatás ott jóval magasabb szintű mint bármely magyar iskolában. "


Egy magániskolát és egy állami iskolát összehasonlítani nevetséges. Akármelyik magániskolát hasonlítod akármelyik államihoz mindig a magán fog kikerülni győztesen. Sokkal több pénzük van, ráadásul általában az elit jár magánsulikba.

2012. márc. 15. 11:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/34 anonim ***** válasza:
100%

"De annak sem látom sok értelmét, hogy az USA-ban alap jogi ismereteket tanítanak. Minek? Ez úgysem elég semmire, az ember úgyis ügyvédhez fordul jogi probléma esetén. "


Ez nem igaz. Egy alap magyar fogyasztónak fogalma sincs arról, hogy milyen jogai vannak, de még annak se, aki kereskedik. Múltkor volt egy kérdés vaterával kapcsolatban, hogy most neki fizetnie-e kell-e vagy sem. Írtam neki, hogy ugyanazok a szabályok vonatkoznak erre a szerződésre, mint mindegyikre. Ő meg visszakérdezett, hogy milyen szerződés. Az emberek 99%-a azt hiszi Mo.-on, hogy szerződést ő csak akkor köt, ha van vmi papír amit aláírhat. Ilyen dolgokkal nem ártana tisztában lennie. Vagy a másik vaterás, aki nem értette, hogy miért követett el csalást, ha feltett vmit, ami nem is létezik, a pénzt beszedte az árut meg nem küldte. Mégis mit akarnál oktattatni az iskolákban? Nekem is volt rajzom gimiben 4 (!) évig. Egy részeges, elvarázsolt művész csinálta, akinek az sem tűnt fel, hogy az utolsó két évben be se mentem az órájára, félévkor meg mindenkinek ötöst adott. Ja, egy olyan bp.-i gimibe jártam, ahova 3x-4x volt akkoriban a túljelentkezés. Énekóra detto. Saját vélemény értéke az irodalomórától eltekintve 0, ezzel szerencsém volt, mert pl. az öcsém irodalomtanára csak azt fogadta el, amit a könyvből visszaböfögött.


Mo.-n egyetemen is, ha puskázol, csalsz legfeljebb megbuksz. Minden nyugati országban ezzel szemben veled szemben fegyelmi eljárás indul egy ilyen esetben, aminek következtében rosszabb esetben kirúgnak. Szerintetek melyik rendszer nevel inkább a jogkövetésre, és melyik az ügyeskedésre?


Ja, minek kellett nekem napra pontosra megtanulnom, hogy mikor volt Coventry bombázása, meg ilyen ostobaságokat? Ma már az évszámra sem emlékszem. Arra persze idő nem jutott, hogy a XX. sz. második felének történéseivel is foglalkozzunk, mert a 12. oszt. évvégén épp belekezdtünk az 56-os eseményekbe. Ennél persze sokkal fontosabb volt, hogy 9.-ben behatóan foglalkoztunk a mariusi reformokkal, meg hogy mikor lett államvallás a keresztény hit a Római birodalomban. A XX. sz. második fele meg mintha nem is létezne (érettségi tétel sem volt belőle).

2012. márc. 15. 12:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/34 anonim ***** válasza:

"Ja, minek kellett nekem napra pontosra megtanulnom, hogy mikor volt Coventry bombázása, meg ilyen ostobaságokat?"


Történelemből járok fakultációra, mert érdekel (tényleg csak érdekel, a reménybeli szakmámnak köze sincs hozzá) és nem tanultunk ilyet. Ma már kicsit átalakult az érettségi, egy vagon emelt szintű töri érettségit csináltam meg, alig kérdeznek évszámokat, ha igen akkor is nagyon triviálisakat.


"A XX. sz. második fele meg mintha nem is létezne (érettségi tétel sem volt belőle)."


Most meg lassan átesünk a ló túlsó oldalára, a szóbeli témák nagy része a XX. századból van.



Amúgy amit írtál vaterás példát, hát mit mondjak.... a hül.yéken a jog oktatás sem segítene. Elég csak elolvasni az oldalra feltett információkat ott minden pontosan le van írva. Viszont ha te ezt 15 éves fejjel tanulod nem hogy évek, de hetek múlva nem fogsz rá emlékezni, mert egyszerűen nagyon ritkán kell jogi gubancokkal foglalkoznia egy embernek.

2012. márc. 15. 12:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/34 anonim ***** válasza:

"Mo.-n egyetemen is, ha puskázol, csalsz legfeljebb megbuksz. Minden nyugati országban ezzel szemben veled szemben fegyelmi eljárás indul egy ilyen esetben, aminek következtében rosszabb esetben kirúgnak. Szerintetek melyik rendszer nevel inkább a jogkövetésre, és melyik az ügyeskedésre? "


Ez hülyeség, nálunk, ha valaki vizsgán puskázik, az ellen fegyelmi eljárás indul (KRE-ÁJK)!

2012. márc. 15. 13:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/34 anonim ***** válasza:

"Viszont ha te ezt 15 éves fejjel tanulod nem hogy évek, de hetek múlva nem fogsz rá emlékezni, mert egyszerűen nagyon ritkán kell jogi gubancokkal foglalkoznia egy embernek."


Nekem meg az az álláspontom, hogy ezek nem jogi gubancok, hanem alapdolgok, amikkel mindenkinek tisztában kellene lennie, mert mindennapos ügyletekről van szó.


"Ez hülyeség, nálunk, ha valaki vizsgán puskázik, az ellen fegyelmi eljárás indul (KRE-ÁJK)"


Én nem oda jártam, de én egy ilyen esetről se hallottam eddig az ismerettségi körömben.

2012. márc. 15. 14:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/34 anonim ***** válasza:
Ki az aki minden nap vaterázik, hogy szüksége legyen ilyen oktatásra? Aki meg neten rendel mindent, annak meg millió egy helyen le vannak írva a jogai, minek ezt külön oktatni és még mindig nem értem. Plusz arra sem írt senki, hogy mégis milyen gyakorlati oktatás van ezen kívül? (Mondjuk szerintem ez sem gyakorlati, hanem száraz elmélet amit az emberek többsége sosem fog használni.)
2012. márc. 15. 15:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/34 A kérdező kommentje:

A matektanárunk testvére az USA-ban tanár.És a tanárunk szokta mesélni azt amiket a testvére tapasztal.

"Ő először egy állami iskolában tanított de szerinte annak tényleg nagyon alacsony volt a színvonala és onnan kerülnek ki a "Párizs egy kontinens?" féle emberek.Utána átkerült egy magániskolába és mesélte hogy ég és föld a kettő között a különbség.Az oktatás ott jóval magasabb szintű mint bármely magyar iskolában."


Magán és állami sulit hülyeség összehasonlítani.Egyértelmű melyik a jobb.


"Véleményem szerint a rendszerük alapja sokkal jobb mint a magyaré.Ők az egyszerűség hívei , fontos nekik a gyakorlatiasság.Ők nem erőltetik azt amiből tehetségtelen a diák de azt amiből tehetséges arra nagyon rámennek és ösztönzik."


Ez az egyik legjobb jellemzője az USA oktatásának.Így kell ezt .Ami nem érdekli és nem is érti a gyerek azt kár erőltetni....


"Vannak a kötelező tantárgyak és vannak a választható tantárgyak amikből kötelező bizonyos mennyiség.Például tanulhatsz úszni , tanulmányozhatod mélyrehatóan a biológiát.Náluk csak azt tanulod ami tényleg kell a hivatásodhoz.Egy mérnöknek minek tanulnia irodalmat?Vagy egy történésznek minek a kémia?Persze alapszinten ők is tanulják de aki kémikus lesz az már a középiskolában mélyrehatóbban tanulmányozza.Akik nem lesznek vegyészek ők meg nagyon alapszinten tanulják , alapabb szinten mint a magyarok , ők pl nem vesznek már gimiben mindenféle barom számítást."


Amit az érettségi után 3 hónap alatt elfelejtesz..Az információáradat, oroszlánrészére pocsékba meg ....



"Nagyon is orientált az oktatásuk , ami jó , hisz mindenki megtalálja a hozzá illő tantárgyat."


Vagy nem ,de rajtuk semmi nem segít....


"Sok a sztereotípia hogy az amerikaiak h_lyék.Igen vannak akik akik azok de a magyarok között is.Tekintsétek meg ezt a videót , ahol az ország legjobb műszaki egyetemén nem tudják mikor volt a II. vh és a 18. századra tippel némelyik , emellett műszaki szakemberek nem tudják mi lesz ha a holdra leesik egy toll. http://www.youtube.com/watch?v=0OpPgA1buC4"


Hát igen .....

De az amcsik külvilágról alkotott képük hát érdekes....Emiatt elég könnyen megvezethetőek .A magyar oktatásban ,ha más nem is ,de széles látóköre lesz a gyerekeknek és a nagyvilágban el tud igazodni..


"Nos kérdem én akkor kik is a hülyék?"


Az átlag ember a világon mindenütt hülye azt megsúgom....


"Számukra felesleges dolgot nem tanulnak az emberek.Annak mi értelme hogy ugyanúgy tanulja a történelmet a leendő mérnök meg a leendő történész , semmi értelme.A mérnök úgyis elfelejti hogy ki volt Károly Róbert a történész meg emlékezni fog rá."


Igaz ,de náluk van olyan gyerek aki Kanadát nem találja meg a térképen....Meg hát a töri oktatás is megér egy misét.



"De annak sem látom sok értelmét, hogy az USA-ban alap jogi ismereteket tanítanak. Minek? Ez úgysem elég semmire, az ember úgyis ügyvédhez fordul jogi probléma esetén. "


"Ez nem igaz. Egy alap magyar fogyasztónak fogalma sincs arról, hogy milyen jogai vannak, de még annak se, aki kereskedik. Múltkor volt egy kérdés vaterával kapcsolatban, hogy most neki fizetnie-e kell-e vagy sem."


Hát az amcsikon látszik hogy mennyire ismerik a jogaikat.Hát elég érdekes dolgokért is szoktak pereskedni és ami még furcsább megnyerik...


Írtam neki, hogy ugyanazok a szabályok vonatkoznak erre a szerződésre, mint mindegyikre. Ő meg visszakérdezett, hogy milyen szerződés. Az emberek 99%-a azt hiszi Mo.-on, hogy szerződést ő csak akkor köt, ha van vmi papír amit aláírhat. Ilyen dolgokkal nem ártana tisztában lennie. Vagy a másik vaterás, aki nem értette, hogy miért követett el csalást, ha feltett vmit, ami nem is létezik, a pénzt beszedte az árut meg nem küldte."


Az emberi hülyeségen 10 év joghallgatás sem segít.



"Mégis mit akarnál oktattatni az iskolákban? Nekem is volt rajzom gimiben 4 (!) évig. Egy részeges, elvarázsolt művész csinálta, akinek az sem tűnt fel, hogy az utolsó két évben be se mentem az órájára, félévkor meg mindenkinek ötöst adott. Ja, egy olyan bp.-i gimibe jártam, ahova 3x-4x volt akkoriban a túljelentkezés. Énekóra detto. Saját vélemény értéke az irodalomórától eltekintve 0, ezzel szerencsém volt, mert pl. az öcsém irodalomtanára csak azt fogadta el, amit a könyvből visszaböfögött."


A kötelező művészeti tárgyak holt feleslegesek,ebben egyetértek.


A tantervet osztályozást is nagyban befolyásolja a tanár személye


"Mo.-n egyetemen is, ha puskázol, csalsz legfeljebb megbuksz. Minden nyugati országban ezzel szemben veled szemben fegyelmi eljárás indul egy ilyen esetben, aminek következtében rosszabb esetben kirúgnak. Szerintetek melyik rendszer nevel inkább a jogkövetésre, és melyik az ügyeskedésre?"


Itt is ...


"Ja, minek kellett nekem napra pontosra megtanulnom, hogy mikor volt Coventry bombázása, meg ilyen ostobaságokat? Ma már az évszámra sem emlékszem. Arra persze idő nem jutott, hogy a XX. sz. második felének történéseivel is foglalkozzunk, mert a 12. oszt. évvégén épp belekezdtünk az 56-os eseményekbe. Ennél persze sokkal fontosabb volt, hogy 9.-ben behatóan foglalkoztunk a mariusi reformokkal, meg hogy mikor lett államvallás a keresztény hit a Római birodalomban. A XX. sz. második fele meg mintha nem is létezne (érettségi tétel sem volt belőle)."


Mert a közelmúltat mindig is átjárta a kőkemény politika...Ebből objektíven feleltetni nem lehet...Ha veszitek is érettségin nem szokták általában kérdezni.


De ezen mostanában változtattak ,mert más is panaszkodott rá,de meglepő módon megszaporodott a buktatások száma...



Nagyon triviális évszámokat kell csak tudnod a szóbelin a többit a forrásból kell kihámozni..

2012. márc. 15. 15:10
 29/34 anonim ***** válasza:

Azt még hozzátenném, hogy Amerikának egyik alappillére a pragmatizmus. Ha valamiről bebizonyosodik, hogy felesleges, azt rögtön eltörlik, ha valami új jelenik meg, azt rögtön bevezetik(pl. 1995-től már elfogadják a kinyomtatott házit).


Abban egyetértek, hogy az amcsik nem viszik túlzásba a matekot, viszont kevesebbet is felejtenek belőle. Szerintem, ha összehasonlítanánk egy magyar és egy amcsi felnőtt matektudását, kb. ugyanaz lenne az eredmény.


Történelem is más tészta. Mikor letettem az amerikai érettségit(aminek a történelem egy VÁLASZTHATÓ része), akkor adtak egy összesítést, hogy melyik kontinensből mennyi lesz a tesztben.

Ázsia: 35%

Európa: 20%(túlnyomórészt Anglia, kicsit Franciaország)

Dél-Amerika: 25%

Ausztrália: 10%

Afrika: 10%


Az USA történelme nincs köztük, mert az külön tantárgy. Amerika nem Európa, ezt kellene végre felfogni. Nekik európai művészetet tanulni olyan, mintha ázsiait tanulnának.

Annyit még hozzátennék, hogy Európa a híradókban sem jelenik meg nagyon. Így nem csoda, hogy keveset tudnak róla. Viszont ez a "Párizs egy kontinens" dolog nagyon ritka.

Még azért is tudnak kevesebbet, mert minden ország arról tud sokat, amelyiktől függ stb...

Most gondoljatok bele. Egy amerikai csak amerikai filmeket lát. Nem kell nyelveket tanulnia, mert minden angolul van. A híradóban csak Amerikáról lát riportokat, mert az euróválság/ukrán-orosz gázvita/orosz elnökválasztás semmilyen hatással nincs rá. Nekik ez annyi, mintha a mi híradónkban azt mondanák be, hogy lemondott a bhutáni külügyminiszter.


A másik, hogy az emberek nincsenek tisztában az amerikai mentalitással. Ott nem igazán "érték" a lexikális tudás. Ha valaki nagyon okos, beszél 5 nyelvet, művelt, azt nem fogják körberajongani. Ugyanígy, ha valaki nagyon hülye, és nem tudja, hogy Kalifornia melyik coast, azt nem fogják kiröhögni. Ez főleg annak tudható be, hogy ott sokkal inkább számít a kitartás és a hozzáállás. Az amcsik többsége ezt fogja mondani, ha megkérdezed, hogy mi kell a sikerhez. A tudás jobb esetben a harmadik.


Pragmatizmusnál még megemlíteném az étkeztetést, csak hogy érzékeltessem az amcsi módszert. Egy időben próbálták rászoktatni a suliban a gyerekeket a főzelékre. Persze elég nagy bukás volt, senki nem ette meg. Most gondoljátok el, mi történt volna Magyarországon? Nyomták volna tovább a főzeléket, mindegy, hogy senki nem eszi. Amerikai észjárással ezt rögtön abbahagyták.

Ilyenkor a magyar emberek 100%-a azt mondja: "Igen, de így elhíznak a gyerekek, muszáj főzeléket enni stb..."

Gondoljunk bele: az iskolának ez pénzbe kerül. Alapvetően sok ezer dollárt fizetnének ki azért, hogy megrendeljenek egy olyan élelmiszert, amit senki nem fog megenni. Egy idő után a gyerekek nem fizetik be az ebédet, inkább suli után vesznek pizzát máshol. Az eredmény ugyanaz, csak a suli még ráfizet.


A puskázásról meg annyit: az amcsi gyerekek tizede annyit sem puskáznak, mint a magyarok. Ennek az az oka, hogy egyszerűen nincs rá szükségük, mert az anyag nem olyan embertelen sok, hogy ne tudják megtanulni.

Mi jön le egy magyar gyereknek?

Sok az anyag, ezért: Puskázik, mert különben bukta van. Sok a házi, ezért inkább lemásolja valakiről. Ha valami rosszat csinál, inkább hazudik, különben retorzió van.

Ez az évek alatt persze rutinná válik. Így alakul ki a szép magyar mentalitás már gyerekkorban: Ha nem csalsz, akkor ráb*szol.


Magyarországon ha elrontod az érettségit, akkor véged van. Jobb esetben egy fél évet várhatsz, hogy újra letehesd. Persze látják, hogy már egyszer elcseszted. Nincs második esély.


Amerikában, az érettségi tájékoztatóban ilyenek írtak: "Mindig van második esély, főleg egy ilyen fontos vizsgán. Ne izgulj, hiszen ha rosszul sikerül, megpróbálhatod újra"

És nem félév múlva, hanem jövő hónapban.

2012. márc. 15. 23:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/34 anonim ***** válasza:

"Sok az anyag, ezért: Puskázik, mert különben bukta van. Sok a házi, ezért inkább lemásolja valakiről. Ha valami rosszat csinál, inkább hazudik, különben retorzió van. "


Elég jó gimibe járok, ezért ezeket rögtön cáfolom is: nincs sok tanulni való és igazából ha az ember órán odafigyel gyakorlatilag mindenből megvan a négyes. Házit meg nem is igazán adnak a tanárok, maximum reáltantárgyakból és ott is 1-2 feladat amiket maximum 5 perc alatt röhögve meg lehet csinálni. Egyáltalán nem vagyunk túlterhelve.

2012. márc. 16. 00:39
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!