Az EU már az oldtimer járműtulajdonosakat is tönkre akarja tenni?
Persze, ez még csak egy tervezet.
De, elég bicskanyitogató,hogy egyáltalán ilyesmi felmerülhet.
A tágabb családi körben van egy Mercedes C126.Öreg jószág, oldtimer rendszámos.
Szerencsére, akkor még fontos volt az autók tartóssága, viszont előfordulhat,hogy a cikk által is említett motort, kormányművet cserélni kell.
Az EU-s szabályozás tervezete szerint, akkor az egész mehet a kukába.
Nem is értem, mit képzelnek.Ne avatkozzanak az emberek életébe, ilyen mélyen.
Szokásos EU ellenes hazugság, ami a kommentekből ítélve itt is jó pár embert csőbe húzott.
A cikknek sem a valósághoz, sem a szóban forgó rendelethez nincs semmi köze, nem véletlenül nem linkeli azt, hiába elérhető bárki számára magyarul:
A rendelet:
- Eleve külön kiemeli hogy nem vonatkozik oldtimerekre (lényegében OT rendszám): I fejezetm 2. cikk, (2)/d
- Nem hogy tiltana bármilyen javítást, de kötelezi a gyártókat, hogy a szervizek számára megkülönböztetés nélkül tegyenek elérhetővé számos javítási dokumentációt, különösen bármilyen szoftvert, ami digitálisan kódolt alkatrészek cseréjéhez szükséges: III. fejezet, 11. cikk.
- A hivatkozott "15 év" említés szintjén sem szerepel benne.
A rendelet viszont meghatározza a javíthatatlan járműveket: I melléklet, A rész.
Ezek bár jogi értelemben javíthatatlanok, pl. mert a javítás értéke meghaladná a jármű értékét, semmi nem tiltja a tényleges javításukat, melyet elvégezve már jogi értelemben sem lesznek javíthatatlan autók, feltéve hogy a javítás után a honos országban átmennek a műszaki vizsgán.
Viszont javíthatatlan autó nem adható el használt járműként, csak roncsként.
Erre azért volt szükség, mert évi 2-3 millió jármű tűnik el a forgalomból úgy, hogy nem válik ronccsá: a tulajdonosaik használt járműként lepasszolják egy "megoldom okosban" vállalkozónak, aki aztán hagyja egy isten háta mögött lerakatban szétrohadni. Ezzel megspórolja a roncsok hulladékkezeléséhez kapcsolódó költségeket, különösen tekintettel a veszélyes hulladékok kezelésére, úgy mint olaj, gumi, akkumulátorok, elektronikai hulladékok, hűtőfolyadékok, stb.
Én nem tudom mi ebből az igazság, de az OT korú autók 1%-a se rendelkezik OT rendszámmal. Gyakorlatilag azért, mert az OT nem éri meg. Limitált kilométer évente, és igazolnod kell, hogy kiállításra, autóbemutatóra vitted.
Olyan meg nincs, hogy javíthatatlan, illetve persze amit rommá törtek.
Azt meg szintén nem politikusok döntsék el, hogy mi számít javíthatatlannak. Ha az autó 1 milliót ér, de 2 millió lenne rendbe tenni, az a tulajdonos döntése, hogy neki megéri vagy sem, ne a politikusok. Az autónak eszmei értéke is lehet, illetve érzelmi értéke, ha valaki kötődik hozzá.
Akkor még egyszer:
Ha meg akarod javítani az autódat, ez a javaslat az ég világon semmilyen módon nem gátol benne, épp ellenkezőleg: kötelezi a gyártókat, hogy a javításokat több módon is egyszerűbbé tegyék.
De ne nem kell nekem hinned, ott van a javaslat feljebb, feketén-fehéren, az EU összes hivatalos nyelvén.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!