Van köze a szankcióknak a német iparban (autógyárakban) történő leépítésekhez ?
Szerintem egyértelmű összefüggés van a két dolog között.
A szankciókkal az EU elvágta magát a versenyképes áron beszerezhető ásványkincsek és energiaforrásoktól. Ennek egyenes következménye lett hogy nem tud versenyképes áron gyártani.
Az EU vérezteti ki az oroszokat, vagy az orosz nyersanyag hiánya vérezteti ki az EU gazdaságának versenyképességét ?
Ahhoz is van köze, de ez sokkal összetettebb dolog. Kínában az ingatlanlufi kidurranása miatt (2021) defláció van és növekvő munkanélküliség, ami miatt egyre olcsóbban tudnak exportra termelni. Ez is csökkenti a német ipar versenyképességét.
Ez egy többtényezős dolog, de a szankciók és az északi áramlat felrobbantása is negatív hatással volt ez tény.
2-es
Azért pár kijelentésedet cáfolnék, 2024 februárja óta már nincs Kínában defláció. Defláció csak 2023-ban volt, az is csak az év 2. felében 4-5 hónapig A munkanélküliség 2022 áprilisa óta csökkent, ma már inkább stagnál, de nőni semmiképen nem nő. Exportjuk 2021 decembere óta stagnál.
Sokkal inkább a Kínai gyártók állam által támogatott erőltetett exportjához.
Mivel a Kínai állam hatalmas szubvenciókkal lenyomja a Kínai autók árát, így a Német gyártók nem tudnak versenyezni velük.
Persze ha Európa lépne hasonlót, akkor Kína egyből megvádolná, hogy aránytalan ellenséges hozzáállást tanusít és importkorlátozást vezetne be.
Akkor a vegyiparban is kína miatt vannak gondok.
Az olcsó orosz földgáz szállítmányok elmaradásának semmi köze hozzá.
Ki jár jól azzal ha védővámokat vezetünk be ?
Vehetjük 15 millióért a 150 km-es hatótávú fasza európai elektromos autókat a 6 milliós 600 km hatótávú kínai helyett. K.rva jól fogunk járni tényleg.
Válság fő oka: az európai autóipar egy jó része áttért az elektromos és a hibrid autók gyártására és az európai és a Kínai kereslet lecsökkent. Fő oka a kereslet csökkenésnek, hogy az európai autógyártók túl drágán árulják az autóikat.... 2024 májusi felmérés szerint az új autóvásárlók kivárnak, hogy lejjebb menjenek az árak ill. Kínára, hogy olcsóbb autókat hozzon... DE Kína jelenleg nem képes megfelelő mennyiségű autókat exportálni ide, mert a kínai piac az olcsó elektromos autóik 80%-át a belsőpiacuk szippantja fel.
Másik ok, EU védővámot vetett ki a Kínában gyártott elektromos autókra. Ez gond, mert jelenleg a legnépszerűbb autókat is érint a vámok mint pl. BMW ix3, a Dacia Spring, a Cupra Tavascan, a Citroën C5X, a Tesla Model 3 alapváltozatát Kínában gyártják és ezekre jelenleg az EU 17 és 35%-os védővámokat vetettek ki.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!