Mit gondoltok arról,hogy valószínűleg, az egyik legpatinásabb európai autógyártó egy kínai konszernhez kerül?
A kínaiak ebben a szegmensben, meg úgy általában a belső égésű technika terén nem rúgtak labdába.
Úgy néz ki, azzal akarják megoldani a hiányosságukat, ha vesznek egy ilyen komoly gyártót.
Részben ez szégyen is.
A Maserati a "legeurópaibb" gyártó, komoly tradíciókkal, történelemmel.
A Maserati már most sem önálló, hanem a FIAT leányvállalataként végső soron a Stellantis tulajdona.
Szóval olyan sok mindenen nem változtat a dolog. Hogy most éppen egy kínai konszern és nem japán, vagy kóreai, vagy amerikai vesz egy brandet, abban semmi különleges nincs.
Sajnos kérdező ezt pont az uniós szabályozások és döntések sorozata okozta, a kínaiak csak ugyanazt teszik amit minden globálisan működő másik cég is tesz szerte a világban.
A rendszerváltás után nálunk a "hős" nyugati országok csinálták. Jöttek, eladták a nagy álmot mesének és beetették a kormányzatot azzal, hogy sokkal jobb lesz minden ha eladják az összes állami tulajdont, mert régtől nyomott szlogenjük volt, hogy "az állami tulajdon rossz, a magán tulajdon jó". A valóságot nem tették mellé - a magán tulajdon jó annak akié az a tulajdon, az átlag kisembernek meg rossz.
A privatizációban olcsón és tömegével vásárolták fel a magyar cégeket, gyárakat a nyugatiak, pont a pénzbőségük és a cégek kiszolgáltatott helyzete miatt. Aztán szépen bezárták őket és a saját termékeiket kezdték el árusítani a magyar piacon vagy egyszerűen lenyúlták a technológiát, a termék ismertségét és már ők szereztek belőle hasznot.
Nem kellett volna szándékosan hátrányba hozni az európai autógyártást az irreális és durva szabályozásokkal, akkor nem annyi lenne a választási lehetőségük, mint most, hogy vagy bezárnak vagy elköltöznek másik kontinensre, vagy eladják magukat egy nagyobb kínai cégnek.
"A Maserati már most sem önálló, hanem a FIAT leányvállalataként végső soron a Stellantis tulajdona."
Arról ugye tudsz hogy a Stellantis nagyjából a németek színvonalán van, vagy ha lehet talán még annál is egy fokkal rosszabb.
#5
Nem tökmindegy?
Az ismert brandek 80-90 %-a 5-6 nagy konszern kezében van, mert az autógyártásban már olyan nagyok a gazdaságosan üzemeltethető méretek.
És keresztül-kasul alapítgatják a vegyesvállalatokat.
Csak azt furcsálom, hogy nálunk üzleteket fújnak le, mert túl közel vagyunk Putyinhoz, Kína pedig szabadon azt csinál, amit akar, pedig ők még közelebb vannak, ráadásul saját jogon is szankcionálhatók volnának.
Nem ez az egyetlen fel-/bevásárlásuk.
#8
Jelen állás szerint Kína senkit nem támadott meg katonailag, Putyin meg igen.
Amíg csak a gazdasággal szemétkedett, addig nemigen szóltak bele az ő dolgába sem.
#9
Francokat nem, a mai napig megszállás alatt tartja Tibetet, ahol etnikai tisztogatást hajt végre.
De amúgy nem erre gomdoltam, hanem hogy nem engedték megvenni a magyar kormánynak a spanyol Talgo vonatgyárat, mert Orbanescu túlságosan hozzá simul Putyinhoz, miközben Kína, ami már saját jogon is nezetbiztonsdági fenyegetés és emellett még explicit támogatja Putyint az ukrán háborúban, ők azt vesznek meg, amit akarnak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!