Kezdőoldal » Politika » Külföldi politika » A dízelbotrányt lehet, hogy...

A dízelbotrányt lehet, hogy konkurens amerikai autógyártók robbantották ki?

Figyelt kérdés

A világ második legnagyobb autókonszernje az amerikai GM.Ehhez mérten, elég nagy befolyása van, saját országán belül meg különösen.

Pár éve a Toyotát is próbálták az USA-ban kicsit visszább vágni.A japán autók eléggé keresettek az USA-ban.


Gondolom a GM nem nagyon akart elviselni még egy konkurenst a Fordok, Chevrolettek , GMC-k, földjén.


Mellesleg, kizárt, hogy a 69-es évjáratú 6000 köbcentis hajómotoros amerikai autóknál szennyezőbb egy új 2015-ös dízel Volkswagen.



2015. szept. 24. 21:02
 1/5 anonim ***** válasza:
83%
Nem is a 65-ös Volkswagenekről van szó. A csalás tényét beismerték, tehát kár összeesküvés elméletekez gyártani.
2015. szept. 24. 21:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:

Nem tudom mekkora az összeesküvés, de a Totalcar.hu és egyéb erősen titkos oldalakon évek óta olvashatóak olyan cikkek, hogy miképpen "optimalizálják" az autókat a tesztekre.

A kérdés innentől kettős:

Ha egy kis európai ország újságírói utána tudtak járni, a döntéshozók miért nem?

Miért pont most lett a dolog fontos?

2015. szept. 24. 21:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:

Nem kellett itt semmit kirobbantani: évek óta a levegőben lógott a probléma. Kisebb-nagyobb mértékben minden gyár trükközött a károsanyag-kibocsátási méréseken. Még az amerikai gyárak is. Egyszerűen nem lehet "tisztán" betartani a kibocsátási értékeket úgy, hogy a vevők által elvárt folyamatos teljesítménynövekedés is meglegyen. Főleg úgy, hogy a vizsgálatok a valóságtól teljesen független, idióta körülmények között történnek.

Igazából csak annyi történt, hogy valaki végre borította a bilit és a fekália először a VW-t öntötte el. De légy nyugodt: rövid időn belül szinte mindegyik nagy autógyártó nyakig benne lesz.

Lehet, hogy a GM kezdte a balhét, ez nem fog kiderülni. Bár nekik - ha jól tudom - nem a VW a legnagyobb rivális, a BMW és a Mercedes-Benz többet árt a piacuknak. Az is lehet, hogy a Toyota tett arról, hogy kapjon némi nyilvánosságot a csalás, ilyen véleményt is hallottam már. Nekik már több okuk lenne a VW-t piszkálni. De én még azt sem tartom kizártnak, hogy Ferdinand Piëch utolsó "ajándékáról" van szó. Elvégre az volt a célja, hogy leváltsa Martin Winterkornt - ez most összejött.

2015. szept. 24. 22:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:

Nekem is az jutott eszembe, hogy esetleg a GM a ludas. De valóban úgy van, ahogy a 3-as mondja. Nem lehet betartani a kibocsátást, mert olyan szinten nincs köze a valósághoz... Pontosabban lenne, csak akkor nem ennyibe kerülne egy VW autó.


Mellesleg ha most tényleg frankón beleroppan a konszern, akkor azt egész Európa meg fogja érezni. Nem hinném, hogy cserébe az EU nem szopatná be az amerikai gyártókat...

2015. szept. 25. 06:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 A.C.A.B ***** válasza:
Szerintem itt nem csak az autógyártásról van szó. Azzal én is egyetértek, hogy a VW konkurenciájának is van ehhez köze, de valószínűleg nem ők a fő kitalálói a ,,dízelbotránynak''. Én az egész botrány kirobbantásának idejét találom furcsának. Ha csak a konkurens cégek műve lenne ez, már évekkel ezelőtt is rászállhattak volna a VW-re. Szerintem azért most van ez az egész, mert németországot jelenleg elég komolyan érinti a menekültválság, és most a legkönnyebb tönkretenni a gazdaságát. Németországban ha tönkremennének, vagy nagyon meggyengülnének az autógyárak, az komoly hatással lenne a gazdaságra is, Németország pedig van olyan nagy, hogy ha meggyengülne, az az uniót is komolyan érinthetné, akár politikailag is. (A németeken kívül még a franciákat is akarták ellenőrizni, pedig azt nem hiszem, hogy olyan jelentős lenne az export amerikába, itt is csak a gazdaság gyengítése a lényeg) Összességében a németek és európa gyengítése elsősorban kompletten az egyesült államoknak célja, és csak másodsorban az autógyáraké.
2015. nov. 5. 20:28
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!