A dízelbotrányt lehet, hogy konkurens amerikai autógyártók robbantották ki?
A világ második legnagyobb autókonszernje az amerikai GM.Ehhez mérten, elég nagy befolyása van, saját országán belül meg különösen.
Pár éve a Toyotát is próbálták az USA-ban kicsit visszább vágni.A japán autók eléggé keresettek az USA-ban.
Gondolom a GM nem nagyon akart elviselni még egy konkurenst a Fordok, Chevrolettek , GMC-k, földjén.
Mellesleg, kizárt, hogy a 69-es évjáratú 6000 köbcentis hajómotoros amerikai autóknál szennyezőbb egy új 2015-ös dízel Volkswagen.
Nem tudom mekkora az összeesküvés, de a Totalcar.hu és egyéb erősen titkos oldalakon évek óta olvashatóak olyan cikkek, hogy miképpen "optimalizálják" az autókat a tesztekre.
A kérdés innentől kettős:
Ha egy kis európai ország újságírói utána tudtak járni, a döntéshozók miért nem?
Miért pont most lett a dolog fontos?
Nem kellett itt semmit kirobbantani: évek óta a levegőben lógott a probléma. Kisebb-nagyobb mértékben minden gyár trükközött a károsanyag-kibocsátási méréseken. Még az amerikai gyárak is. Egyszerűen nem lehet "tisztán" betartani a kibocsátási értékeket úgy, hogy a vevők által elvárt folyamatos teljesítménynövekedés is meglegyen. Főleg úgy, hogy a vizsgálatok a valóságtól teljesen független, idióta körülmények között történnek.
Igazából csak annyi történt, hogy valaki végre borította a bilit és a fekália először a VW-t öntötte el. De légy nyugodt: rövid időn belül szinte mindegyik nagy autógyártó nyakig benne lesz.
Lehet, hogy a GM kezdte a balhét, ez nem fog kiderülni. Bár nekik - ha jól tudom - nem a VW a legnagyobb rivális, a BMW és a Mercedes-Benz többet árt a piacuknak. Az is lehet, hogy a Toyota tett arról, hogy kapjon némi nyilvánosságot a csalás, ilyen véleményt is hallottam már. Nekik már több okuk lenne a VW-t piszkálni. De én még azt sem tartom kizártnak, hogy Ferdinand Piëch utolsó "ajándékáról" van szó. Elvégre az volt a célja, hogy leváltsa Martin Winterkornt - ez most összejött.
Nekem is az jutott eszembe, hogy esetleg a GM a ludas. De valóban úgy van, ahogy a 3-as mondja. Nem lehet betartani a kibocsátást, mert olyan szinten nincs köze a valósághoz... Pontosabban lenne, csak akkor nem ennyibe kerülne egy VW autó.
Mellesleg ha most tényleg frankón beleroppan a konszern, akkor azt egész Európa meg fogja érezni. Nem hinném, hogy cserébe az EU nem szopatná be az amerikai gyártókat...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!