Rá lehetne venni németországot és ausztriát hogy 100+ db taurus, traxx stb villanymozdonyt bérbeadjon a MÁV-nak, a szilik körtüzei miatt ?
Szerintetek ehhez mindenképp kormányváltás kéne ? Ha létrejönne egy Magyar Péter vezette új kormány akkor sürgősen orvosolná a problémát és kibérelne 100+ db modern villanymozdonyt államközi szerződéssel a fent említett országokból (a szilik vontatómotorjainak körtüzei miatt) ? Vagy ő is csak ígérgetne és mennének tovább a szilik ? Ha nagyon akarná szerintem Magyar Péter kikönyöröghetné a dolgot a szilik életveszéllyességére hivatkozva. De akár Orbánék is próbálkozhatnának hátha sikerülne nyélbeütni az erre vontakozó államközi szerződéseket.
Vállalnátok ezért megszorításokat ? Pl CSOK visszavágása, vasúti jegyárak drasztikus megemelése, ingyenességek megszüntetése. Cserébe végleg kukáznák a sziliket, és talán csökkennének a késések (nem lenne olyan hogy egy vontatómotor kiesik körtűz miatt és csak lassan lehet továbbítani egy IC-t).
A mozdony bérlésnek akkor van értelme, ha rövid ideig használnád őket. Hosszú távú használatnál a vásárlás és a lízing a jó megoldás. Tudod, írtak is ki mozdonytendert pár éve, a Siemens meg is nyerte a tendert és ha nem lép vissza a kormány a beszerzéstől akkor a 115 szép új Vectronból az első néhány tucat már futna a MÁV színeiben.
A kérdéssem továbbá van egy olyan problémám, hogy teljes tájékozatlanságot sejtek mögötte. Évente ezer milliárdokban mérhető nagyságrendben folyik ki a pénz a költségvetésből a korrupciónak köszönhetően és te még véletlenül sem ezt állítanád meg és ezek megtakarításából költenél másra, hanem drasztikusan megemelnéd a vasúti jegyárakat... Ki a rák utazna MÁVval, ha ennél is drágább lenne a jegy?
A tömegközlekedés államilag finanszírozott NETTÓ VESZTESÉGES üzem, aminek a célja nem a nyereség kitermelése, hanem a lakosság mobilitásának biztosítása ami elkerülhetetlen az oktatáshoz és a munkaerő hatékony mozgásához. További feladata lenne, hogy összekösse az elmaradottabb területeket a fejlettebb területekkel, új irányt nyisson a jövedelemáramlásnak és a leszakadó területek is fejlődésnek induljanak. Te meg emelnél a jegyáron b+ :D
Vállalnél-e megszorítást azért, hogyk ukázzák a Szilikózisokat? Nem. Vállaljon Szíjj László, Mészáros Lőrinc, Tiborcz István és a slepp többi része. Nem kell 200 milliárdért köztévét finanszírozni, nem kell a megafonba pénzt locsolni, nem kell túlárazni mindent és lesz pénz. 'nyád szorítson meg b+ :D
Beleolvastam az index fórum V43 topicjába, a legnagyobb probléma ezekkel a mozdonyokkal a körtűz. A késések nagyrésze is emiatt lehet szerintem(nem a pályaállapotok miatt, a pályaállapotok eleve bele vannak kalkulálva a menetrendbe szerintem). A motorfeszültséget gyakran visszaveszik hogy a körtűzet megelőzzék-> kisebb sebesség = késés, egyik motor körtűz miatt elszáll, egy kerékpár kiesik -> kisebb sebesség = késés.
Itt csak nagymennyiségű korszerű mozdony nagyon gyors beszerzése lehet a megoldás, akár kölcsönbe. De hogy kölcsönadjon németország és ausztria 200+db mozdonyt a MÁV-nak ahhoz át kell variálják az országuk vasúti menetrendjét, ezért kellene államközi szerződés, lényegében véve humanitárius segítséget nyújtanának a mozdonyaik egy részének bérbeadásával hogy ne omoljon össze a magyar tömegközlekedés, ezt a MÁV ÖBB DB önállóan nem tudja lerendezni.
"a legnagyobb probléma ezekkel a mozdonyokkal a körtűz."
Nagyon nem.
"A késések nagyrésze is emiatt lehet szerintem(nem a pályaállapotok miatt, a pályaállapotok eleve bele vannak kalkulálva a menetrendbe szerintem)"
Nagyon nem. A menetrendet mindig ősszel írják, decemberben van menetrendváltás és a pálya egy év alatt sokat tud romlani.
" A motorfeszültséget gyakran visszaveszik hogy a körtűzet megelőzzék-> kisebb sebesség = késés, egyik motor körtűz miatt elszáll, egy kerékpár kiesik -> kisebb sebesség = késés."
Ez is hülyeség. Körtűz leginkább akkor gyakori ha brutálisan túlterheled a mozdonyt és nagy árammal küldöd meg a vonatómotorokat. Utazósebességnél pont hogy nem jut nagy áram a motorokra ezeknél a pár kocsis szerelvényeknél, sehol nem veszik vissza emiatt a sebességet.
"De hogy kölcsönadjon németország és ausztria 200+db mozdonyt a MÁV-nak ahhoz át kell variálják az országuk vasúti menetrendjét"
És ezt te komolyan gondolod? Majd az ÖBB lemond néhány vonatot a menetrendből ( ahol a mozdonyos vonatok azért jellemzően ICk vagy EC-k ), csak azért, hogy a MÁVnak adjanak bérmozdonyt? Komolyan kérdem: hány éves vagy? :D
" ezt a MÁV ÖBB DB önállóan nem tudja lerendezni"
A DB és az ÖBB nem is akarja. Ember, te tudsz arról, hogy Németországban és Ausztriában nem is 25kVoltról mennek a villanymozdonyok? A DB flottája nem is tudna üzemelni Magyarországon, jóváhagyásuk sincs :D
A V43 legnagyobb problémája, hogy már 60 évesek elmúltak és új korukban sme voltak korszerű mozdonyok és ezt fejeld meg 60 év magyar üzemeltetési kultúrával ( azaz taknyolással ). Anno az Eurosprinter beszerzést elqrtuk, de utána lett volna lehetőségünk ezt javítani. Hát a Traxx beszerzést ugyanúgy elqrtuk. Eltelt majd 20 év és a Vectron beszerzés ment a levesbe...
Szerinted az osztrákoknak meg a németeknek nem kell mozdony????
Náluk sem áll kerítésben a mozdony!
Voltak próbálkozások az osztrákoktól Hercules bérlésre a nyári balatoni szezonra de nem tudtak adni egyet sem.
Ráadásul az osztrákok gépei amiről beszélt 20-25 évesek.
Nem vállalnék semmiféle megszorítást emiatt. Azért van az állam és a vasúttársaság sokezer jól fizetett funkcionáriusa hogy megoldják a dolgot.
Tessék visszatenni a kasszába az ellopott pénzt!
A szili körtűz pedig régen nem okozott gondot. Manapság a sok nyikhaj papírmozdonyvezető nem ért a gépekhez, azért van ebből probléma. Egy normálisan kiképzett, értelmes mozdonyvezető nem csinál körtüzet. Ha mégis, akkor tudja hogyan közlekedjen tovább a mozdonnyal. Nem fog ott sírdogálni a nyiltvonalon egy körtűz miatt, várva a segélygépet mint a mai dizájnermozdonyvezetők.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!